Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg var nettopp hos den nye fastlegen min - måtte få en ny fordi den forrige stengte sin praksis. Jeg ble forfjamset da hun ikke forstod noe av hvorfor jeg brukte Orfiril mot min diagnose (Bipolar2). Hun visste heller ikke forskjellen mellom Bipolar 1 og 2. Vet at hun bare er allmennlege, men siden jeg ikke har noen psykiater så er jeg litt avhengig avå ha en lege som vet litt om sykdommen min,

Litt utenom dette, så hadde jeg nettopp fått diagnostisert sykdommen pcos, som er en kvinnesykdom som opptil 10-15% har, men den mente hun at det ikke var noe som hjalp mot. Men på nettet står det masse, og min forrige lege var oppdatert på den..

HUn var veldig grei, denne nye legen, men jeg følte på amnge måter at jeg visste mye mer enn henne, og det føltes litt utrygt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/187369-b%C3%B8r-jeg-bytte-lege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fremogtilbake

Hvis du vil bytte lege, bør du bytte lege. Hvis du er usikker på om du vil bytte lege, bør du kanskje også bytte lege?

Hva har du å tape?

Denne legen er ny for deg. En lege du bytter til vil være ny for deg.

Med litt reaserch klarer du kanskje å finne en lege som kan noe om dine sykdommer også?

Men om du bare tar første og beste navn på lista _kan_ det hende at vedkommende ikke kan noe mer om sykdommene enn denne kan og at vedkommende ikke engang er snill. Da går det vel også litt tid til du kan bytte på nytt (men det er jeg ikke sikker på?)

Men det er viktig å ha tiltro til legen sin. Det hjelper vel lite å være snill om man mangler kunnskaper.

På den andre siden kan det jo hende hun kan henvise deg til spesialist da. Nettopp fordi hun kan så lite om det selv?

Gjest marge simpson

Orifil eller hvordan det staves, det kan hos kvinner gi cyster på eggstokkene. Er visst ikke så rent sjelden heller. Er det det samme som pcos? Du burde virkelig ha en lege eller psykiater som kan nærmere om dette. Men hun burde henvise deg til en psykiater som kan hjelpe deg med oppfølging heller.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg kjenner ingen yrker som krever mer enn det å være allmennlege.

Jeg ville lagt vekt på hvordan hun oppførte seg, og om hun er villig til å lese seg opp nå når hun har fått en pasient med disse lidelsene.

PS

Orfiril og PCOS går dårlig sammen. Jeg synes du skal diskutere dette med henne relativt kjapt.

DS

Jeg kjenner ingen yrker som krever mer enn det å være allmennlege.

Jeg ville lagt vekt på hvordan hun oppførte seg, og om hun er villig til å lese seg opp nå når hun har fått en pasient med disse lidelsene.

PS

Orfiril og PCOS går dårlig sammen. Jeg synes du skal diskutere dette med henne relativt kjapt.

DS

Hvorfor passer Orfiril dårlig med PCOS? Hva bør jeg da gå på?

Annonse

Gjest en god latter forlenger livet

Du bør vurdere å bytte til Lamictal.

Dette innlegget jeg svarte på ser unektelig litt morsomt ut hvis man bare ser det og ikke resten av tråden:

Spm: Bør jeg bytte lege?

Sv: Du bør vurdere å bytte til Lamictal

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...