Gå til innhold

Hva gjøre man med en hodeskalle

Anbefalte innlegg

Gjest forslag
Skrevet

Tja, dette er jo en historie som det er lett å bli identifisert på da..

Om noen husker en gutt/jente som hadde en hodeskalle i stua? Om noen skulle huske det, så javel... Send mail til webmaster om å slette innleggene med ordentlig nick da! Men for de fleste er du jo anonym uansett.

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• lurulf

13

• annegunn

5

• Freya

5

• Babette

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest På Nøstet?
Skrevet

Fnis - det kan nok tenke seg det, ja...

Det var jo mitt beste party-triks i mange år...

Nå syntes jeg jo at det er litt barnslig å holde fast på den, men så er det jo litt morsomt også da!

Håper du hadde en bra fest...

Festen var bra (dansing på bordet), og du behøver ikke å føle deg avslørt eller noe, det bodde tre hyggelige og halvgærne jenter der, og en av dem hadde denne hodeskallen stående. Jeg kjenner deg ikke nå eller noe. Ikke bry deg om all kritikken her, jeg behandlet i hvertfall skallen (hadde den ikke et navn?) med stor ærefrykt, og du virket underlig glad i den. Den sto jo der som en prydgjenstand, ikke som en leke eller humorinnslag.

Jeg syns stua var et mye bedre sted enn garasjen i hver fall.

Gjest glommanu
Skrevet

Ulike kulturer har forskjellig oppfatning av hvorvidt kroppen er en del av sjelen eller ikke. Her i Norge er det vel vanlig å tro at sjelen forlater kroppen? Hva er da galt med å beholde en hodeskalle?

Hodejegerene hang jo hodeskallene oppunder taket som jakttrofèer. Vet ikke hvilket forhold de hadde til sine egne.

Organdonasjon ville vært helt uaktuelt for de gamle egypterne. Er det riktig at vi kan gjøre hva vi vil bare fordi det er mange år siden, eller bør vi vise respekt for gravkultur?

De fleste nordmenn tror vel ikke på sjel og greier? Mennesket består av kroppen, og det er det. Altså er en hodeskalle en død kropp, og en del av mennesket. Det ville den jo vært selv om det liksom hadde vært en sjel som hadde forlatt den.

Respektløst er det uansett, virker liksom litt gammeldags, barbarisk.

Folk reagerte da voldsomt på legestudentene i ungarn eller hvor det var som oppbevarte likdeler hjemme.

Gjest glommanu
Skrevet

Tja, dette er jo en historie som det er lett å bli identifisert på da..

Når du i tillegg er nygravid, og har skrevet så mye under samme nicket tidligere så vil jeg tro mange kan vite hvem du er ja. Så da er det best å gå til politiet selv, før noen anmelder deg;)

Gjest Aimabel
Skrevet

De fleste nordmenn tror vel ikke på sjel og greier? Mennesket består av kroppen, og det er det. Altså er en hodeskalle en død kropp, og en del av mennesket. Det ville den jo vært selv om det liksom hadde vært en sjel som hadde forlatt den.

Respektløst er det uansett, virker liksom litt gammeldags, barbarisk.

Folk reagerte da voldsomt på legestudentene i ungarn eller hvor det var som oppbevarte likdeler hjemme.

Ja,og noe så tåpelig. Det var da ingenting å skrike opp for. det er ikke noe nytt at mennesker brukes til opplæring, forskning osv. Det i ungarn var overdramatisert.

Skrevet

Jepp, så er det jo selvfølgelig.!

Men det er nå underlig hva man kan venne seg til her i verden.

OK - lover at jeg skal ta kontakt med myndighetene slik at skallen kan få fred...

*bøyer meg ydmykt*

:)

Da takker jeg på vegne av skallen!

Gjest glommanu
Skrevet

Ja,og noe så tåpelig. Det var da ingenting å skrike opp for. det er ikke noe nytt at mennesker brukes til opplæring, forskning osv. Det i ungarn var overdramatisert.

Nei, ikke noe nytt at det brukes lik til opplæring, men å ha sånt hjemme? Et helt lik i badekaret? I kjøleskapet? Nei, det blir for makabert.

Gjest glommanu
Skrevet

Da takker jeg på vegne av skallen!

Bruker du enda et nick i denne tråden?

Gjest Aimabel
Skrevet

Nei, ikke noe nytt at det brukes lik til opplæring, men å ha sånt hjemme? Et helt lik i badekaret? I kjøleskapet? Nei, det blir for makabert.

Jeg har nå hørt av sikre kilder at dette var temmelig overdramatisert av media.

Gjest forslag
Skrevet

Lurulf er en annen.

Gjest glommanu
Skrevet

Jeg har nå hørt av sikre kilder at dette var temmelig overdramatisert av media.

Ja, det er mulig, men OM det bå var slik det ble skrevet synes jeg ikke noe om det. Får være grenser da. Studere på slikt kan de vel gjøre der de studerer. Og det dreier seg forhåpentligvis uansett om lik som før de døde ønsket å donere kroppen sin til forskning.

Mrs. Wallace
Skrevet

Den kan du jo ha mye moro med! F. eks. dukke ditt eget hode ned i frakken og holde opp hodeskallen, og så ringe på døra til naboen.

*LOL*

Eller hva med dørselgere?

Uante muligheter her.

Skrevet

Eh... Her inbiller man seg at man har et kjent nick, og så blir man beskyldt for å være en annen? Makan!

Gjest glommanu
Skrevet

Eh... Her inbiller man seg at man har et kjent nick, og så blir man beskyldt for å være en annen? Makan!

Beklager, men det virka sånn, og man vet jo aldri hvem som skjuler seg bak hvor mange nick da...

Skrevet

Beklager, men det virka sånn, og man vet jo aldri hvem som skjuler seg bak hvor mange nick da...

Ok, da. Jeg var ikke egentlig irritert, forsøkte å fiske litt. Det var meningen at mange skulle styrte til og si at:"Jovisst er du et kjent nick, lurulf".

Men jeg har ikke fått napp ennå. *Sukk*

Skrevet

Ok, da. Jeg var ikke egentlig irritert, forsøkte å fiske litt. Det var meningen at mange skulle styrte til og si at:"Jovisst er du et kjent nick, lurulf".

Joda, lurulf, jeg kjenner nicket ditt. :)

laguna1365380434
Skrevet

Siden den er så gammel og dermed sikkert ikke er noe nøkkegjenstand i noen nåværende politisak hadde jeg beholdt den.;-)

Jeg ser at noen synes det er respektløst, men det synes ikke jeg, så¨fremt du ikke bruker den som askebeger eller noe..:-o

Enig med hun som sa at hun gjerne kunne vært med påen fest eller fem, også post mortem..;-)

Jeg synes ikke det er respektløst i seg selv å ha en hodeskalle ingen vet hvem har vært..

:-)

Skrevet

Joda, lurulf, jeg kjenner nicket ditt. :)

Takk, nå reddet du dagen min!

Skrevet

Er det nå jeg skal beklage at jeg ikke har sett dette før nå?

*klapper lurulfen på skulderen*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...