Gjest Mari21 Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Er det noen her som aner om man kan få p-piller skrevet ut av andr eenn fastlege? Jeg får kjæresten min på besøk om to uker, men legen min har ikke ledig time før enn om 5 uker. Til den tid har han dratt igjen... Tenkte jeg skulle være litt voksen og skaffe meg prevensjon. Jeg har aldri gått på p-piller før, og er 21 år. Noen som har råd? 0 Siter
Gjest forslag Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Det tar vel tid før f.eks. p-piller virker? Bruk kondom. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Jada. Du kan gå til privat lege og få p-piller. Hvis du begynner med dem på første mensdag er de sikre fra første dag. Hvis ikke er de sikre etter to uker. 0 Siter
Gjest Mari21 Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Det tar vel tid før f.eks. p-piller virker? Bruk kondom. Man kan få en type som virker f.o.m. 1.dag, og noen som virker fra og med 7-8.dag...... Skulle gjerne hatt p-piller for det ser ut til at jeg har en slags allergisk reaksjon mot kondomet. 0 Siter
Gjest forslag Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Man kan få en type som virker f.o.m. 1.dag, og noen som virker fra og med 7-8.dag...... Skulle gjerne hatt p-piller for det ser ut til at jeg har en slags allergisk reaksjon mot kondomet. Stenger legekontoret tre? Ring nå og spør! 0 Siter
Gjest Mari21 Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Jada. Du kan gå til privat lege og få p-piller. Hvis du begynner med dem på første mensdag er de sikre fra første dag. Hvis ikke er de sikre etter to uker. Tusen takk for svar! Men vet du om privat lege er veldig mye dyrere? Finnes det ikke andre steder man kan få det? Vet det finnes en slags helsetjeneste for ungdom som skriver ut slikt på dagen, men det er bare opp til 20 år.... Kan liksom ikke troppe opp på legevakten heller 0 Siter
kakki1365380609 Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Kan du ikke bare få legen til å skrive en resept da, uten konsultasjon først? Tror ikke det lenger er nødvendig, og du kan jo alltids ta legetimen etterpå. Ring legekontoret og hør med resepsjonisten. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Du vil ikke rekke det uansett... Hvis jeg husker riktig fra "min grønne ungdom", så skulle man starte på første brett på førstedags mens. Så var det liksom 14 dager, da, før man var trygg. Kondom er nok best. 0 Siter
Gjest Mari21 Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Stenger legekontoret tre? Ring nå og spør! Spørre om de virker fra dag en? Lommelegen.no: Når begynner p-pillene å virke? Noen p-piller begynner du å ta på den første dagen av mensen. Da er du beskyttet fra dag én. Når det gjelder den andre typen p-piller, som du begynner å ta på den femte dagen i menstruasjonen, er du først beskyttet etter en uke. Les bruksanvisningen som kommer med p-pillene for å se hvordan dine piller virker. 0 Siter
Gjest Mari21 Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Kan du ikke bare få legen til å skrive en resept da, uten konsultasjon først? Tror ikke det lenger er nødvendig, og du kan jo alltids ta legetimen etterpå. Ring legekontoret og hør med resepsjonisten. Tror du det går? Snakket med hun som svarer tlf i sted, hun sa jeg måtte måle blodtrykket først. Men hun er litt vanskelig å ha med å gjøre også da... Har du hørt at det kan gå? Tusen takk for svar! 0 Siter
Gjest Mari21 Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Du vil ikke rekke det uansett... Hvis jeg husker riktig fra "min grønne ungdom", så skulle man starte på første brett på førstedags mens. Så var det liksom 14 dager, da, før man var trygg. Kondom er nok best. Hehe, er nok kommet noen nye piller siden din 'grønne tid' da, tror jeg. Nå kan man nemlig få piller som virker fra dag 1! 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Hehe, er nok kommet noen nye piller siden din 'grønne tid' da, tror jeg. Nå kan man nemlig få piller som virker fra dag 1! Sukk *plukker-ut-grå-hår*! 0 Siter
Gjest hvis du ser ung ut Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Tusen takk for svar! Men vet du om privat lege er veldig mye dyrere? Finnes det ikke andre steder man kan få det? Vet det finnes en slags helsetjeneste for ungdom som skriver ut slikt på dagen, men det er bare opp til 20 år.... Kan liksom ikke troppe opp på legevakten heller Trekk av et år eller to på alderen - de ber ikke om leg. 0 Siter
Freya Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Trekk av et år eller to på alderen - de ber ikke om leg. Må de ikke ha fødselsnummeret for å finne pasienten på dataen da? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Må de ikke ha fødselsnummeret for å finne pasienten på dataen da? Helsestasjonen for ungdom har jo ikke noen journal på pasienten fra før. 0 Siter
Gjest bare lurer jeg, nå Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Hehe, er nok kommet noen nye piller siden din 'grønne tid' da, tror jeg. Nå kan man nemlig få piller som virker fra dag 1! Hvilken type pille er dette da? Det er i såfall bare en type... 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Hvis du bor i Oslo kan du stikke innom Olafia eller helsestasjonen for ungdom. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Tror du det går? Snakket med hun som svarer tlf i sted, hun sa jeg måtte måle blodtrykket først. Men hun er litt vanskelig å ha med å gjøre også da... Har du hørt at det kan gå? Tusen takk for svar! Jeg ville bedt om å få snakket med fastlegen, antakelig vil han skrive ut en resept og sende deg, og ta eventuelle nødvendige prøver siden. Vær oppmerksom på at du må betale noe for dette, antakelig mellom 70 og 120 kr. 0 Siter
Freya Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Helsestasjonen for ungdom har jo ikke noen journal på pasienten fra før. Åja, er ikke så ung lenger jeg, sjø... *snufs* 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Man kan få en type som virker f.o.m. 1.dag, og noen som virker fra og med 7-8.dag...... Skulle gjerne hatt p-piller for det ser ut til at jeg har en slags allergisk reaksjon mot kondomet. Det finnes latexfrie kondomer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.