Gjest Frustrert frue Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Hjelp! Jeg har fått en slags råtten lukt i flere av olabuksene mine, hva kommer dette av tro??? Har vasket og vasket de, men luktar sitter fremdeles!! Er dette noe å gjøre med eller må jeg kaste flere olabukser til mange tusen kroner...???? Håper noen kan hjelpe, nå er jeg ganske fortvilet!!!! 0 Siter
kaffepiken Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Har du vasket dem på 60 grader? Jeg har hørt at noen husmødre putter eddik i vannet for å bli kvitt lukt. Kanskje verdt et forsøk? 0 Siter
Gjest Plattfot and Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Høres ut som jordslag. Edikk kan ta lukten, eller du kan prøve med Ship-Shape, som er flott til markiser og sånt. 0 Siter
Osiris Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Det kan komme av at buksene ikke er helt tørre før du henger eller legger dem i skapet.Bruk eddik i vannet neste gang du vasker. Eddik er kjempebra til å ta lukt. 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Sagrotan. Inneholder et fenolderivat som dreper alle bakterier med kaldt vann uten å skade farger eller stoff. Lukt i vask kommer av bakterier, lukter sur klut? Det skjer når bakterier kommer med i vask under 60 grader, de formerer seg i vaskemaskinen under kjøring av progammet og du har en maskin full av sur vask :-( Selvsagt kan du kokvaske det, da blir det bra, men hvilke plagg tåler det? Problemet er at det ikke fins i Norge tror jeg, og Pyrisept er for svakt. Jeg som ike har tørektrommel, får det problemet et par ganger i året. http://www.sagrotan.de/sf_laundry.shtml 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Jeg vil tro det kommer av at du bretter sammen klærne før de er helt tørre. 0 Siter
Gjest Godt råd? Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Hvis det er som de sier at det er bakterier som skaper lukta, så hjelper det å putte klærne i dypfryseren! Legg det i en plastpose og la det ligge der et par dager. Det er forøvrig også anbefalt for skotøy som lukter vondt og ikke kan vaskes. Det er jo bakterier som skaper lukta der også! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Har du prøvd å vaske deg i skrittet? *dukker og fniser hysterisk* 0 Siter
tiliti Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Gi vaskemaskinen din en omgang kokevask, og vask buksene på 40, eller 60 grader om du tør, med litt edikk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.