Gjest Timari Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Prøver å manne meg opp til å ringe noen slektninger på vestkysten men jeg må vel ha et retningsnummer? kan noen hjelpe? vet allikvel ikke om jeg tør å ringe altså 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Prefikset til USA er 001, deretter kommer tresifret regional areacode...Deretter selve nummeret. Ring utenlandsopplysningen? 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Prefikset til USA er 001, deretter kommer tresifret regional areacode...Deretter selve nummeret. Ring utenlandsopplysningen? Hvordan kommer jeg til den instansen? skjelver i buksene her og klarer ikke helt å tenke klart, kan du hjelpe meg med nummeret dit? 0 Siter
Gjest luuringen Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Vært på sjekker'n på MSN eller ICQ, nå? 0 Siter
Tootsieroll1365380854 Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Hvordan kommer jeg til den instansen? skjelver i buksene her og klarer ikke helt å tenke klart, kan du hjelpe meg med nummeret dit? Ring opplysningen 1881 og si at du trenger nr til utenlandsopplysningen. 0 Siter
Osiris Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Du finner en del info på utenlandsopplysningens hjemmeside: http://www.opplysningen.net/1882/1882.htm 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Hvordan kommer jeg til den instansen? skjelver i buksene her og klarer ikke helt å tenke klart, kan du hjelpe meg med nummeret dit? Hmm, nei, vet du det husker jeg ikke..Før i verden var det 181, men det vet jeg at det ikke er lenger.. Men de setter deg over fra vanlig opplysning, vil jeg tro..(1881) Bare spør etter areacode for det stedet du ringer.. Et amerikansk nr blir altså 001 + ***(areacode) + *** ****(telefonnummeret du sikkert har når du har ringt det innenlands og innenfor areacode i USA..:-)) Hva er det som er så skummelt da?:-o Uansett går det sikkert fint! Lykke til!:-) 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Ring opplysningen 1881 og si at du trenger nr til utenlandsopplysningen. det ordnet dem på 1881 for meg, men så der det å ringe da... 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Hmm, nei, vet du det husker jeg ikke..Før i verden var det 181, men det vet jeg at det ikke er lenger.. Men de setter deg over fra vanlig opplysning, vil jeg tro..(1881) Bare spør etter areacode for det stedet du ringer.. Et amerikansk nr blir altså 001 + ***(areacode) + *** ****(telefonnummeret du sikkert har når du har ringt det innenlands og innenfor areacode i USA..:-)) Hva er det som er så skummelt da?:-o Uansett går det sikkert fint! Lykke til!:-) skal ringe noen slektninger som jeg ikke har pratet med på flere år, føler meg som utrolig dum. Er redd for at de ikke husker meg eller skjønner hvem denne stemmen er når jeg ringer? ellers så er jeg redd for at jeg ringer på et usedvanlig dårlig tidspunkt 0 Siter
Osiris Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 det ordnet dem på 1881 for meg, men så der det å ringe da... De blir sikkert jkempeglade for å høre fra deg. Just do it! 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 De blir sikkert jkempeglade for å høre fra deg. Just do it! but i'm gonne make a total fule out of myself and I have totally forgot all of my English.( 0 Siter
Osiris Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 but i'm gonne make a total fule out of myself and I have totally forgot all of my English.( De tenker akkurat slik som oss. Vi forventer heller ikke at de som ikke er norske snakker perfekt norsk. Bare ring du. Lykke til. 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 but i'm gonne make a total fule out of myself and I have totally forgot all of my English.( Engelsken kommer av seg selv etter hvert som samtalen tar form:) Snakket selv engelsk i dag for første gang på et par mnd, var ikke mange ordene før det ble flytende:) 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Engelsken kommer av seg selv etter hvert som samtalen tar form:) Snakket selv engelsk i dag for første gang på et par mnd, var ikke mange ordene før det ble flytende:) men man føler meg så totalt lost når du skal ringe et telefonnummer og du først ikke aner om du har slått riktig nummer, og for det andre så sier det ikke etternavnet sitt der slik som noen av oss gjør Er redd for at de ikke vil oppfatte hvem jeg er og bare legge på, kanskje de tror jeg er en terrortrussel? 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 men man føler meg så totalt lost når du skal ringe et telefonnummer og du først ikke aner om du har slått riktig nummer, og for det andre så sier det ikke etternavnet sitt der slik som noen av oss gjør Er redd for at de ikke vil oppfatte hvem jeg er og bare legge på, kanskje de tror jeg er en terrortrussel? De sier: Hello Du sier: Hi, this is Timari, is that John Doe I'm speaking to? Så sier de yes eller no, og samtalen er i gang? Synes det er grisekkelt å ringe til England når jeg ikke har prata med de på ei stund jeg og, men etter 30 sekunder så går det så bra så 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 De sier: Hello Du sier: Hi, this is Timari, is that John Doe I'm speaking to? Så sier de yes eller no, og samtalen er i gang? Synes det er grisekkelt å ringe til England når jeg ikke har prata med de på ei stund jeg og, men etter 30 sekunder så går det så bra så må passe på så jeg ikke glemmer meg helt nå og presenterer meg som Timari, da skjønner de iallefall ingenting "who the hell is this Timari" *LOL* 0 Siter
Tootsieroll1365380854 Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 det ordnet dem på 1881 for meg, men så der det å ringe da... Det går helt sikkert strålende! Amerikanere er gjestfrie, sosiale mennesker ;O) 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 må passe på så jeg ikke glemmer meg helt nå og presenterer meg som Timari, da skjønner de iallefall ingenting "who the hell is this Timari" *LOL* *lol* 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 skal ringe noen slektninger som jeg ikke har pratet med på flere år, føler meg som utrolig dum. Er redd for at de ikke husker meg eller skjønner hvem denne stemmen er når jeg ringer? ellers så er jeg redd for at jeg ringer på et usedvanlig dårlig tidspunkt Det går sikkert så fint så..Sjekk tidsforskjellen om du er redd for å ringe på et dårlig tidspunkt.. Min bror bor på østkysten, der er det seks timer tidligere enn her, hva den er på vestkysten er jeg ikke sikker på, men det går nok an å finne ut! Gudd løkk! :-) 0 Siter
Tootsieroll1365380854 Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 but i'm gonne make a total fule out of myself and I have totally forgot all of my English.( Venninna mi (amerikaner) var på besøk her i Norge, og alle vennene mine hadde såååå lyst til å snakke med henne. Problemet var at de var redd hun skulle synes de snakket dårlig engelsk, så de turde ikke. Da hun forklarte hvor imponert hun var over at vi faktisk lærer to, ofte tre språk fikk pipa en annen låt. Det hadde de rett og slett ikke tenkt på...Det er ingen som venter at du snakker flytende så lenge du ikke bor der eller kommer derfra. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.