Gå til innhold

Kjøleskap med ølskuff

Anbefalte innlegg

Gjest MrPimmel
Skrevet

Nytt kombiskap i dag, med to ølskuffer og vinstativ i kjøleskpet.

I bruksanvisningen står det at man kan legge store brusflasker i stativet og grønnsaker i skuffene. For noe tøys!

Men hvorfor f... er den nederste skuffen i frysern aå liten? Jeg har et krypskutt rådyr jeg skulle ha der, og så er det akkurat ikke plass.

Skrevet

Høres ut som samme kjøleskap som vi har ;)

Men selv om jeg har grønnsaker i "ølskuffene", så bruker jeg vinstativet til både vinflasker og øl. Resten av ølflaskene ligger fint på rekke og rad i hylla rett under vinstativet. Funker ypperlig :)

Skrevet

Så du tilhører ikke den trosretningen som mener at øl er best kjellerkaldt, dvs. at det blir en tanke for kaldt i kjøleskapet?

Gjest MrPimmel
Skrevet

Så du tilhører ikke den trosretningen som mener at øl er best kjellerkaldt, dvs. at det blir en tanke for kaldt i kjøleskapet?

Jo. Det er mulig. Øl er bra absolutt fra 10-12 grader og nedover. Men jeg har ikke noe sted med 10 grader.

Gjest ølhunden
Skrevet

Det var før i tiden det, +9-12C.

Øl brygges i dag for å drikkes kjøleskapskaldt, +2-6C.

Skrevet

Øl er best iskaldt. Syns jeg, da.

Gjest MrPimmel
Skrevet

Høres ut som samme kjøleskap som vi har ;)

Men selv om jeg har grønnsaker i "ølskuffene", så bruker jeg vinstativet til både vinflasker og øl. Resten av ølflaskene ligger fint på rekke og rad i hylla rett under vinstativet. Funker ypperlig :)

Ikke i klasse med en perifer venn som hadde med ølkasse i hvitevarebutikken og stappet den inn for å være sikker på at det gikk?

Altså plass til ølkasse i bunn. Egentlig er kjøleskap over 50 cm bredde mens ølkasse er bare 40.

Skrevet

Øl er best iskaldt. Syns jeg, da.

Ja, men ikke så kaldt at det mister smaken.

Hehe, det Tau-ølet du antakelig er nødt til å presse i deg på utesteder, smaker oppvaskvann.

Skrevet

Hehe, det Tau-ølet du antakelig er nødt til å presse i deg på utesteder, smaker oppvaskvann.

Jeg drikker ikke Tau-øl. Ikke Ringnes heller, det smaker ihvertfall bare skvip.

Derimot drikker jeg Rogalands, fra Berentsens. _DET_ er godt øl, det. :)

Skrevet

Det var før i tiden det, +9-12C.

Øl brygges i dag for å drikkes kjøleskapskaldt, +2-6C.

Det kan være. Men jeg synes det er en tanke kaldere rett fra kjøleskapet hjemme enn fra kranene på puber.

Det kan selvsagt skyldes at mitt kjøleskap er stilt for kaldt, men juicen synes ikke det.

Skrevet

Ellers er jeg enig i det du sier om øl på enkelte utesteder. Det er et ølmerke som ofte blir servert, og det er _ikke_ godt. Det er skvip. Enig i det, du.

:)

Skrevet

Jeg drikker ikke Tau-øl. Ikke Ringnes heller, det smaker ihvertfall bare skvip.

Derimot drikker jeg Rogalands, fra Berentsens. _DET_ er godt øl, det. :)

Det siste der har jeg faktisk ikke smakt, ikke det jeg vet i alle fall. Men jeg er veldig glad i Carlsberg og Nordlandspils.

Ikke Tuborg.

Skrevet

Ale skal være en tanke mindre kaldt enn pils. Pils skal bli ganske kaldt før det er _for_ kaldt :-)

"............................."

Skrevet

Ale skal være en tanke mindre kaldt enn pils. Pils skal bli ganske kaldt før det er _for_ kaldt :-)

"............................."

Ale er sånn mørkt mannfolkøl? Babette synes det blir for bittert, men i nøden spiser fanden fluer. Jeg synes heller ikke juleøl og export er noe godt.

Men jeg har faktisk opplevd at pilsen har vært for kald. Etter min smak.

Skrevet

Ale er sånn mørkt mannfolkøl? Babette synes det blir for bittert, men i nøden spiser fanden fluer. Jeg synes heller ikke juleøl og export er noe godt.

Men jeg har faktisk opplevd at pilsen har vært for kald. Etter min smak.

Det finnes mange typer ale, både mørke, lyse og de fleste mellomtoner. De variere enda er i smak enn pils, og kan være fra veldig søte til svært bitre.

Newcastle Brown Ale er vel sansynligvis det meste kjente, og flere ganger kåret til Verdens Beste Øl. Det er veldig rundt på smak, og absolutt ikke bittert. Jeg likte f.eks det bedre enn pils/lager tidligere.

".................................."

Skrevet

Det finnes mange typer ale, både mørke, lyse og de fleste mellomtoner. De variere enda er i smak enn pils, og kan være fra veldig søte til svært bitre.

Newcastle Brown Ale er vel sansynligvis det meste kjente, og flere ganger kåret til Verdens Beste Øl. Det er veldig rundt på smak, og absolutt ikke bittert. Jeg likte f.eks det bedre enn pils/lager tidligere.

Du er med andre ord både ølhund og fittehund.

*logre*

Skrevet

Du er med andre ord både ølhund og fittehund.

*logre*

Også kjent som "en jævla bikkje" :-)

Mrs. Wallace
Skrevet

Det er jo der grønnsaksskuffen kommer inn i bildet - hvis kjøleskapet er godt,er det ikke fullt så kaldt der som i resten av skapet.

Men nå aner ikke jeg hva slags skap pimmelen har, altså.

Noen av oss er lure nok til å ha et ekstra kjøleskap i boden, som holder perfekt øltemperatur.

Skrevet

De skapene er ikke noe fine! Bedre å kjøpe to svære jævler. Ett kjøleskap og ett fryseskap - det ønsker jeg meg - men da må jeg ha de i stua - hehe

Gjest MrPimmel
Skrevet

De skapene er ikke noe fine! Bedre å kjøpe to svære jævler. Ett kjøleskap og ett fryseskap - det ønsker jeg meg - men da må jeg ha de i stua - hehe

Du kan ha de ute?

En jeg kjenner har to svære skap på terrassen i en blokk, jeg kan se de fra et par kilometers hold.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...