Gjest MISN Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Noen som kjøpt noe fra eBay her??? Jeg lurer på å kjøpe et kamera fra eBay, men er litt skeptisk til om jeg får det produktet jeg virkelig kjøper... Dessuten: er det dyrt med frakt fra f.eks. England??? 0 Siter
....AV Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Jeg har kjøpt en del klær fra ebay og det har gått kjempebra hver gang. Du kan spørre selger før du byr om hva fraktkostnadene blir og om han/hun er villig til å merke pakken med "gift" og/eller skrive ned verdien for at du skal slippe store ekstrakostnader i tollen. 0 Siter
Osiris Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Har aldri handla fra ebay i England men har handla fra ebay i USA. Sjekk om den du kjøper av har gode referanser før du kjøper. Det kan du gjøre på ebay-siden. Selgerne kan få "rating" fra kjøperne og da ser du hvordan de er. Sender de med post kan du sikkert sjekke fraktpris her: http://www.royalmail.com/portal/rm Men noen sender kun med annen transportør da. 0 Siter
Gjest MISN Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Har aldri handla fra ebay i England men har handla fra ebay i USA. Sjekk om den du kjøper av har gode referanser før du kjøper. Det kan du gjøre på ebay-siden. Selgerne kan få "rating" fra kjøperne og da ser du hvordan de er. Sender de med post kan du sikkert sjekke fraktpris her: http://www.royalmail.com/portal/rm Men noen sender kun med annen transportør da. Takk for svar. Men, jeg er litt usikker (??) på om det er fra USA eller England. Jeg gikk bare inn på ebay.com. Tror det er fra England, da prisen står i pund. Hva tror du? Og: takk for link. Jeg skal se på den om jeg finner ut at det er side fra England. 0 Siter
Gjest MISN Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Har aldri handla fra ebay i England men har handla fra ebay i USA. Sjekk om den du kjøper av har gode referanser før du kjøper. Det kan du gjøre på ebay-siden. Selgerne kan få "rating" fra kjøperne og da ser du hvordan de er. Sender de med post kan du sikkert sjekke fraktpris her: http://www.royalmail.com/portal/rm Men noen sender kun med annen transportør da. Hvor mye er vanlig fraktpris. Jeg skal kjøpe et kamera, hvor mye tror du jeg må betale for det, og jeg må vel også betale toll?? 0 Siter
....AV Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Takk for svar. Men, jeg er litt usikker (??) på om det er fra USA eller England. Jeg gikk bare inn på ebay.com. Tror det er fra England, da prisen står i pund. Hva tror du? Og: takk for link. Jeg skal se på den om jeg finner ut at det er side fra England. Du ser hvor det er fra øverst på den siden hvor gjenstanden er presentert. Det står: Item location. Like under står det også hvilke land de sender til: Ships to: Det er viktig å sjekke for ikke alle sender til Norge, særlig ikke fra USA. 0 Siter
Osiris Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Takk for svar. Men, jeg er litt usikker (??) på om det er fra USA eller England. Jeg gikk bare inn på ebay.com. Tror det er fra England, da prisen står i pund. Hva tror du? Og: takk for link. Jeg skal se på den om jeg finner ut at det er side fra England. ebay.com er den amerikanske ebay-siden. Det kan hende at selgere fra andre steder enn USA annonserer der, men det bruker å stå hvor varene sendes fra. Vanligvis tror jeg det står under "Item location" Ofte må du sende en e-post og spørre etter fraktpris. De er som regel villige til å skrive ned prisen på frakt og tollpapirer til under 200 kr. Da slipper du å betale toll. Dersom du kan velge hvordan varen sendes så er frakten mye billigere med posten (USPS) enn med UPS 0 Siter
Osiris Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Hvor mye er vanlig fraktpris. Jeg skal kjøpe et kamera, hvor mye tror du jeg må betale for det, og jeg må vel også betale toll?? En vare som er litt dyr må nok forsikres og da blir frakten dyrere. Sjekk med selger du. Og les i det andre svaret jeg sendte nå nettopp. ) 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Jeg har kjøpt div ting fra ebay. Både spill og leker blandt annet. Betaler med paypal, og det har gått kjempebra alle gangene. 0 Siter
Gjest Isbinne Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Jeg har knallgod erfaring med kjøp fra ebay! 0 Siter
Osiris Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Mitt beste kjøp fra ebay er en mugge som er helt lik denne: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=20655&item=4387595785&rd=1&ssPageName=WDVW Den tar 1 gallon, det vil si i underkant av 3.8 liter. Fant ikke så store mugger i butikkene her. 0 Siter
Gjest MISN Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Mitt beste kjøp fra ebay er en mugge som er helt lik denne: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=20655&item=4387595785&rd=1&ssPageName=WDVW Den tar 1 gallon, det vil si i underkant av 3.8 liter. Fant ikke så store mugger i butikkene her. Hva med toll og moms på det jeg kjøper?? Jeg har hørt noe om 24 % moms.. Og, hvis jeg f.eks. kjøper et kamera så kan det jo bli fryktelig dyrt...!! Hvordan er det??? 0 Siter
Osiris Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Hva med toll og moms på det jeg kjøper?? Jeg har hørt noe om 24 % moms.. Og, hvis jeg f.eks. kjøper et kamera så kan det jo bli fryktelig dyrt...!! Hvordan er det??? Du kan sende en e-post til selger og hør om de kan skrive ned verdien på varen i papirene de skriverr ut. Da kan det bli et problem dersom varen forsvinner og forsikringen ikke vil dekke mer enn summen på papiret, men dette har jeg aldri opplevd så jeg vet ikke hva reglene sier. Dersom verdien ikke skrives ned så må du regne med moms og vet toll. Jeg aner ikke hva toll på fotoutstyr er, men moms er 24% av total verdi, inkludert frakt. 0 Siter
Gjest MISN Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Du kan sende en e-post til selger og hør om de kan skrive ned verdien på varen i papirene de skriverr ut. Da kan det bli et problem dersom varen forsvinner og forsikringen ikke vil dekke mer enn summen på papiret, men dette har jeg aldri opplevd så jeg vet ikke hva reglene sier. Dersom verdien ikke skrives ned så må du regne med moms og vet toll. Jeg aner ikke hva toll på fotoutstyr er, men moms er 24% av total verdi, inkludert frakt. Ok. Takk! Kanskje ikke så billig likevel å kjøpe fra eBay..? Jeg får heller vurdere om det er verdt det. Det var et kamera jeg hadde lyst å kjøpe, men hvis det koster 24% ekstra blir det veldig dyrt.... Ha en god natt! ) 0 Siter
Osiris Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Ok. Takk! Kanskje ikke så billig likevel å kjøpe fra eBay..? Jeg får heller vurdere om det er verdt det. Det var et kamera jeg hadde lyst å kjøpe, men hvis det koster 24% ekstra blir det veldig dyrt.... Ha en god natt! ) Når det gjelder fotoutstyr så er det ikke alltid at Norge er dyrt. Varer som er produsert utenfor EU kan være billigere i Norge enn EU land. Men sjekk prisene først du. ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.