Gå til innhold

Sjefen min klager, skal man fortelle om sine sykdommer?

Anbefalte innlegg

Gjest anouschka78

Hei,

Dette er min første seriøse jobb, etter år med vingling, slutting på skolen ol.

Nå etter 9 mnd. har sjefen begynt å påpeke hvor dårlig konsentrasjon og lite strukturert jeg er. Jeg har litt av hvert bla. ADHD og bipolar depresjon. Etter at jeg fikk medisiner har jeg for første gang i livet hatt det sammenhengende bra i nesten ett år nå :-)

Jeg klarer å jobbe, gjør alt like bra som kollegaene mine. Men sjefen liker ikke fremgangsmåten min, som er på den måten jeg kan.

Det blir ikke bedre av at han skriker til oss pga. den minste ting, ler mens han er sint og sier at han har spionprogram på laptopen vi har til vakt. Jeg prøver å finne en ny jobb men det er ikke lett...Han truet i dag med at dersom jeg ikke registrerte sakene (hadde noen få feil som alle andre) riktig, så forsømte jeg mitt arbeid.

Han spurte også om hva vi egentlig gjorde på jobben,(mistenksom) selv om jeg denne mnd. jobbet 22 timer overtid!

Han har aldri sagt et positivt ord til oss fem nye som kom for 9.mnd siden. Alle har utdannelse innenfor faget og gjør en glimrende jobb.

Nå er jeg så usikker at jeg tør ikke engang utrykke meg foran han. Alt blir feil. Jeg tror ikke det er bare min ADHD her, men også han som stresser fram symptomene mine. Jeg glemmer alt mulig og er redd for å si eller gjøre noe feil. Han er "ute" etter oss daglig, og passer på hva jeg har skrevet i alle sakene (det er mange saker å holde styr på!) Hva gjør man med en sånn sjef? De andre lider også under disse forholdene, så det er ikke bare meg. Forskjellen er at med ADHD og bipolar dep. i tillegg så er ikke dette så sunt...

Noen som kan noe om slike saker?

Fortsetter under...

thinkerbell

Jeg kan ikke se at det å skulle fortelle vedk. om din sykdom kunne bedret noe som helst. Jeg sitter mer med en følelse at dette (sjefen) er en litt pussig skrue(?). Kanskje en samtale mellom arbeidstakere og ledelse ville være å foretrekke?

Jeg hadde ikke fortalt en dritt på jobben hvis jeg kunne unngått det. Så lenge man gjør en like god jobb som de andre skulle ikke det vært nødvendig.

Men det virker som om arbeidsgivere tror noe annet og at folk ikke vet sin egen begrensning.

dog1365380703

Du har rett på hjelp fra lege, aetat, og trygdekontor.

Men ikke si deg opp, for da kan du risikere at du mister rettighetene dine. Da er det heller bedre å BLI oppsagt.

Jeg forstår problemet ditt og kjenner meg litt igjen.

Snakk med legen din og fortell ham situasjonen. Men IKKE fortell dine koleger eller sjef noe som helst før du er "på trygg grunn"

Jeg har erfart at troverdige koleger som sier det samme kan plutselig mene noe helt annet. For så å slikke sjefen et viss sted.

Ikke godta noen form for omplasering innen den jobben du har uten at du vil da totalt ikke ha mer med sjefen din å gjøre.

HUSK at uansett hvor syk i hodet sjefen er (og tydeligvis er sjefen din en psykopat), så er det vi på gulvet som får diagnosen.

Ble brukt spionasje på jobben min også men han som oppdaget det ble umiddelbart sparket.

Jeg ble også sparket på en temmelig uverdig måte.

Det ser ikke ut som om folks liv er verdt en drit før man har vært på TV. DA først blir det gjort noe.

Mitt råd er:

Kom deg fortest mulig vekk derfra men gjør det ved hjelp av sykemelding.

Fortell først legen din om problemene på jobben din men ikke si noe om at det gjør det vanskeligere for deg p.g.a. din psykiske situasjon, for da blir det bare brukt imot deg og hva sjefen gjør blir bagetelisert.

Hvis ikke legen din vil gi deg sykemelding, så ikke gi deg før han gir deg en.

Fikk du jobben via Aetat får de skaffe deg en ny.

Snakker av erfaring :(

Lykke til :-)

Hei.

Kom deg vekk fra den arbeidsplassen snarest.

Kan ikke tenke meg at sjefen forandrer seg.

Jeg har vært gjennom det samme.

Aldri ros, bare kjeft.

Da jeg konfronterte ham med det fikk jeg til svar,

"Fortjener du ros da"?

Han behandlet sin sønn,

som, jobbet der etter behov, enda verre.

En dag etter arbeidsslutt, vinket jeg til ham, da han satt i telefonen med en kunde.

Plutselig, uten forvarsel

la han ned røret å kjefta så fjæra føyk.

Jeg mistet munn og mæle.

Første regel på arbeidspl, VÆR HØFLIG OG BEHANDLE KUNDER MED RESPEKT.

Jeg kom meg nå ut i bilen gråt og skalv, var ikke i stand til å kjøre.

Kom meg hjem etter hvert ringte legen min å fikk

sykemelding med en gang.

Jeg var sykemeldt i mnd.

Å bli behandlet sånn over tid tok nesten knekken på meg.

Varme lykkeønskninger til deg fra meg.

Annonse

Har dere ingen tillitsvalgt på jobben?Eller er dere meldt inn i noe fagforbund? jeg vil tro at dette klart er en slik sak.Jeg ville ikke sagt noe nå som forholdene er slik du beskriver.Du kan risikere at han bruker dette mot deg.Et godt arbeidsmiljø er viktig for trivselen, og burde være i arbeidsgivers favør også mht fravær.Dere har fullt mulig rett til og be om et avdelingsmøte, hvor dere tar opp eksagte ting som er et problem for dere. En arbeidsgiver må kunne tåle konstruktiv kritikk på hva som oppleves vanskelig. Tåler han ikke og høre kritikk, og ikke er villig til og løse situsjoner som har oppstått, har han vel egentlig ikke noe som sjef og gjøre?, ei heller burde han ikke samarbeide med mennesker på den måten. Da er det vel faktisk han som burde gå fra jobben.Konfliktløsningsevne er en del av forutsetninmgene for lederjobber de fleste steder i dag. Regner med at det er en sjef over han også, som dere kan skrive et brev til, og forklare situsjonen ang arbeidsmiljø.

Mvh

Gjest anouschka78

Hei.

Kom deg vekk fra den arbeidsplassen snarest.

Kan ikke tenke meg at sjefen forandrer seg.

Jeg har vært gjennom det samme.

Aldri ros, bare kjeft.

Da jeg konfronterte ham med det fikk jeg til svar,

"Fortjener du ros da"?

Han behandlet sin sønn,

som, jobbet der etter behov, enda verre.

En dag etter arbeidsslutt, vinket jeg til ham, da han satt i telefonen med en kunde.

Plutselig, uten forvarsel

la han ned røret å kjefta så fjæra føyk.

Jeg mistet munn og mæle.

Første regel på arbeidspl, VÆR HØFLIG OG BEHANDLE KUNDER MED RESPEKT.

Jeg kom meg nå ut i bilen gråt og skalv, var ikke i stand til å kjøre.

Kom meg hjem etter hvert ringte legen min å fikk

sykemelding med en gang.

Jeg var sykemeldt i mnd.

Å bli behandlet sånn over tid tok nesten knekken på meg.

Varme lykkeønskninger til deg fra meg.

Hei, takk for alle svar. Begynner å bli redd av dette her. Er så ubehagelig.

Må prøve å unngå sykemelding...Skal jo ha meg ny jobb. Orker ikke å gå hjemme fordi det kan ta lang tid før jeg får ny jobb. Er utdannet innen IT, og har kun 9.mnd erfaring.

Avhengig av det.

Men nå har jeg hatt tre kjempe heftige prosjekter i mai. Klarte ikke deadline på den ene...Han er drit forbannet. Folk jeg snakker med som har jobbet med IT i flere år, sier de hadde trengt to mnd. bare på det ene prosjektet. Er så redd nå...

Får nerveproblemer...

Men jeg skal få meg ny jobb. Søker for harde livet. Gruer meg til mandag...

God helg alle sammen :-)

Takk, for svar som sagt :-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...