Gå til innhold

Vårt nye "kjeledyr"

Anbefalte innlegg

Gjest Ramina
Skrevet

er en ørret!!!

Var på fisketur her en dag og en av ungene fikk en pitteliten ørret.

Den ble med hjem og havnet i akvariet.

Der var det bare en Boti og en Kampfisk fra før så Botin ble overlykkelig over å få en kompis han kunne svømme sammen med :)

Vår lille ørret fikk navnet "Noldus" og ble etter et par dager meget "varm i trøya".

Nå kommer han svømmende så fort han ser oss og både han og Botin kretser rundt fingrene og "gjør seg til".

Flere ganger om dagen "vaskes" det meitemark, og tilogmed Botin får "småspagetti" som vi kaller det :)

Unga er stadig på jakt etter spennende mat som kan forflytte seg i vann for å "trigge jaktfølelsen" og være underholdende for Noldus.

Søt liten krabat er det. Unga sier at han liker seg og ikke er redd forde han svømmer med ryggfinnene nedslått.

Så får vi se hvor lenge Noldus kan være hos oss da, de vokser vel ikke så fort, men jammen har krabaten en strålende apetitt.

Etterhvert får det vel vente en fremtid i det fri kanskje.

:)

Gjest fiske fiske
Skrevet

Du kan ikke sette ut igjen en fisk du har hatt i akvariet da. Dessuten er vel små ørreten fredet?

Gjest Isbinne
Skrevet

Det blir vel ikke "kjeledyr" før den puttes oppi kjelen?

Gjest Ramina
Skrevet

Det blir vel ikke "kjeledyr" før den puttes oppi kjelen?

;) Kanskje den havner der...

Gjest Ramina
Skrevet

Du kan ikke sette ut igjen en fisk du har hatt i akvariet da. Dessuten er vel små ørreten fredet?

Vet ikke, er første gang jeg har en villfisk i akvariet. Regner med å finne informasjon om ting og tang før det er aktuellt å "kvitte seg med den"

Vet ikke om de er fredet men tror ikke det, har lest en del om fiske i det siste og ikke sett noe om det.

Uansett, den er nå her så vi får ta det herfra.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Det heter faktisk kjæledyr med æ.

Kanskje det er et dyr som lever i en kjele...? :P

:D

skorpionfisken
Skrevet

Næhæi....?

Kjeledyr! ???

Skrevet

Det kommer vel litt an på. Jeg vil mye heller ha en ørret som kjeledyr enn som kjæledyr ;)

Gjest Kjæledyr
Skrevet

Næhæi....?

Kjeledyr! ???

Hva mener du med alle ? og !'ene dine?

Jo, det heter kjæledyr med æ.

Garantert.

Gjest Kjæledyr
Skrevet

Det kommer vel litt an på. Jeg vil mye heller ha en ørret som kjeledyr enn som kjæledyr ;)

Ja, jeg ville nå heller hatt dyret i kjelen jeg også, men det heter nå kjæledyr (i betydningen kosedyr) med æ.

Skrevet

Så gøy! Trasig når folk alltid må ha noe å "si", og ikke kan glede seg på andres vegne. Har selv hatt "villfisk" og det er faktisk kjempe stas! Vi hadde de i en utedam som vi hadde i bruk. Kos dere med fisken og ta vare på den som dere gjør med de andre! Lykke til!!

Skrevet

Selv har jeg akkurat nå 11 ørreter som fryserdyr.

Gjest Ramina
Skrevet

Vel...om han havner i kjelen så er han et kjeledyr da...

;)

Gjest Ramina
Skrevet

Så gøy! Trasig når folk alltid må ha noe å "si", og ikke kan glede seg på andres vegne. Har selv hatt "villfisk" og det er faktisk kjempe stas! Vi hadde de i en utedam som vi hadde i bruk. Kos dere med fisken og ta vare på den som dere gjør med de andre! Lykke til!!

Takk.

Alltid noen som ser noe negativt i alt vet du ;)

Men jeg løy litt, Noldus er en Abbor og ikke ørret.(roter alltid med de to)

Uansett så er han en artig og livlig krabat :)

Gjest Ramina
Skrevet

Tenkt på det jeg og...han er jo ikke mye til kjÆledyr, nei ;)

skorpionfisken
Skrevet

Hva mener du med alle ? og !'ene dine?

Jo, det heter kjæledyr med æ.

Garantert.

Jeg vet ikke helt om jeg trenger å mene noe med dem.

De er jo dekorative da....

Skrevet

Næhæi....?

Kjeledyr! ???

Hva med "kjæledress"?

(eller "kjeledress"?)

Gjest Kjæledyr
Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg trenger å mene noe med dem.

De er jo dekorative da....

Ja, riktig lekre ;-)

skorpionfisken
Skrevet

Hva med "kjæledress"?

(eller "kjeledress"?)

Kjæledress vel....

*flagger at jeg er blond på en fredag*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...