Gjest MrPimmel Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Jeg er en enkel sjel. Hvorfor er FrP p l u t s e l i g seriøse i "alles" øyne de siste dagene? Hvorfor heter det "høyreekstremist" når det forbindes med NSDAP, Hitlers parti? De hadde jo kapitalstyring og planøkonomi som hovedverktøy, samme som sosialistene. De er vel sosialister med en nasjonalistisk vri?. De burde etter all logikk hett "venstrenasjonalistekstremister", den gangen, siden de er så langt fra høyrepolitikk? Hvorfor førsøker så mange å påstå at FrP er noe nær "høyreekstremister" når de i k k e har noe vesentlig til felles med SNDAP, og som i k k e er høyreorientert? Planøkonomi og kapitalstyring er jo nærmest bannord i FrP- kretser. Fra en utenlandsk avis, Economist, som har fått rapport fra en "ekspert på politikk i Norge: An active neo-Nazi organization in Norway today has as its members descendants of the Waffen SS and Quisling's party. The Progress Party, an anti-immigration, anti-Semitic party, holds 25 of 160 seats in Parliament. It wants to ban circumcision (for health purposes, of course). Supermarkets in Norway are pasting stickers on Israeli products so customers can know where they come from and boycott them. No yellow armbands for Jews. Not yet. I et radiointervju om filmen "Folk flest bor i Kina" en manusforfatter, Erlend Loe. Filmen tar for seg de ulike politiske partier i fedrelandet. Loe hadde tatt oppgaven å skrive om Frp. Han la handlingen til en "barneverden": To søstre driver innsamling til blinde i Afrika. Når de har fått inn mye penger beslutter de at de skal beholde alt selv, fordi "det er ingen vits å sende det til Afrika; det blir bare stjålet på veien". Dette er generell Frp-stil, kan Loe forklare. Jeg mistenker at "venstreekstremister" ikke vil forbindes med sin egen fiende og det blir som i bibelbeltet når du minner kristne avholdsfolk om at Jesus drakk vin: "ja vi vet om det, men vi liker det ikke!" Sikkert av samme grunn som at de (de senere år) er tause som døde østers når det gjelder Stalin, Hoxa, Mao og Pol Pot, som til sammen drepte 100 mill mennesker på grunn av en fiks ide om likhet og rettferdighet. Kan du huske å ha lest i skolebøker om hva disse drapsmaskinene gjorde av ondskap? Hvem skriver skolebøker? Er en god ide fremdeles like god når 100 mill er døde uten at ideen har latt seg sette ut i livet på 4-5 generasjoner? Hvor mange fler skal dø før det går opp for noen? Underlig at det finnes folk i landet her som er villig til å drepe enda fler og støtte mordere. Det tidligere Sovjetsamveldets område ville vært bebodd av dobbelt så mange mennesker i dag, og ikke Stalinregimet nesten fått utryddet dem. Ikke har de fått likhet og brorskap heller på tross av et gigantisk offer. Mulig de har blitt like fattige og like herjet med, de få som er igjen. De samme folka som så religion som fratøtende, ser nå den eldgamle onde forbannelsen islam som en samfunnsberiker, hvorfor har de snudd f u l l s t e n d i g ? Det samme ser vi der: 6 millioner er døde, drept av islamske krigsmenn bare de siste 30 år, og tre ganger så mange jaget fra sine hjem. Ingen annen religion kan skryte av det. Spørmålet må bli til slutt: hvem er det som prøver å manipulere oss? Hvem manipulerte i hjæl 100 mill mennesker? Jeg kan liksom ikke få tillit til en ideologi som trenger en fiende for å eksistere, noen å drepe, og ofre å redde? De setter seg ned og "vedtar" at halve landet er fiender, resten er ofre. De vedtar å redde den ene halvparten fra den andre, og prøver forhindre at de blir venner. - 0 Siter
Gjest Måtte si det! Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 For langt innlegg til at noen mange gidder lese det... 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 For langt innlegg til at noen mange gidder lese det... Har du noe syn på saken? Drapene og ondskapen står det lite om: 46-62 mill døde i de interne prosessene + 30 mill døde i 1 VK, de er ikke nevnt: http://www.caplex.no/web/artikkel/artdetalj.asp?art_id=9333535 37-39 mill døde i interne prosesser er ikke nevnt: http://www.caplex.no/web/artikkel/artdetalj.asp?art_id=9322267 Her står det om antallet døde, selvsagt når vi ser på hvem som har skrevet om disse 3. Legg merke til hvilke ord og vendinger som brukes, Hitler omtales helt annerledes enn de andre tre, selv om han drepte færrest. http://www.caplex.no/web/artikkel/artdetalj.asp?art_id=9314720 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Aaaaalt for langt og aaaaaalt for seriøst til at jeg orker å lese det, og enda mindre skrive noe. :-) 0 Siter
Sør Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Din uvitenhet er faktisk skremmende! Jeg har heller aldri sett noen her forsvare verken Pol Pot, Stalin eller Hoxa. Din forvirring vedr. hvem som er høyre- og venstre-orienterte skyldes enten forvirring eller bare manglende kunnskap. Sannsynligvis begge. 0 Siter
Sør Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Har du noe syn på saken? Drapene og ondskapen står det lite om: 46-62 mill døde i de interne prosessene + 30 mill døde i 1 VK, de er ikke nevnt: http://www.caplex.no/web/artikkel/artdetalj.asp?art_id=9333535 37-39 mill døde i interne prosesser er ikke nevnt: http://www.caplex.no/web/artikkel/artdetalj.asp?art_id=9322267 Her står det om antallet døde, selvsagt når vi ser på hvem som har skrevet om disse 3. Legg merke til hvilke ord og vendinger som brukes, Hitler omtales helt annerledes enn de andre tre, selv om han drepte færrest. http://www.caplex.no/web/artikkel/artdetalj.asp?art_id=9314720 Du skriver: "Hitler omtales helt annerledes enn de andre tre, selv om han drepte færrest." Du mener vel at han var en snill gutt, siden han drepte "færrest"? 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Aaaaalt for langt og aaaaaalt for seriøst til at jeg orker å lese det, og enda mindre skrive noe. :-) Da sier vi takk til deg. :-) 0 Siter
Gjest Vera vakker Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Dette var veldig usammenhengende, men jeg kan ihvert fall si meg uenig i en del av det jeg fikk med meg. Vi lærte i hvert fall om Stalins og Maos grusomheter på skolen. Pol Pot var nok ikke kjent blant noen på den tiden. Ingen har fortalt meg at Hitler var verre enn Stalin. Ingen har fortalt meg at Maos og Stalins proskjekter var en god ide. FRP er plutselig seriøse i enkelte kretser for nå er det valgkamp, og de har stor oppslutning (det trengte du vel ikke å spørre om her?) Ellers er det vel gjerne en viss type politiske meninger man i dag kaller "Høyreekstreme" og de politiske retningene har ingen ting med planøkonomi eller sosialisme å gjøre. Om Hitler var høyreestrem eller bare ekstrem, spiller ingen rolle for meg. Jeg skjønner ikke hva du vil, du misliker at FRP kobles til Hitler, men det er du som gjør denne koblingen her/gjør meg oppmerksom på det i hvert fall. merkelig. 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Dette var veldig usammenhengende, men jeg kan ihvert fall si meg uenig i en del av det jeg fikk med meg. Vi lærte i hvert fall om Stalins og Maos grusomheter på skolen. Pol Pot var nok ikke kjent blant noen på den tiden. Ingen har fortalt meg at Hitler var verre enn Stalin. Ingen har fortalt meg at Maos og Stalins proskjekter var en god ide. FRP er plutselig seriøse i enkelte kretser for nå er det valgkamp, og de har stor oppslutning (det trengte du vel ikke å spørre om her?) Ellers er det vel gjerne en viss type politiske meninger man i dag kaller "Høyreekstreme" og de politiske retningene har ingen ting med planøkonomi eller sosialisme å gjøre. Om Hitler var høyreestrem eller bare ekstrem, spiller ingen rolle for meg. Jeg skjønner ikke hva du vil, du misliker at FRP kobles til Hitler, men det er du som gjør denne koblingen her/gjør meg oppmerksom på det i hvert fall. merkelig. Det gikk vel opp for meg da taxisjåfører i Moskva kjører rundt med bilde av helten og massemorderen Stalin i bilen, og en eldre russisk dame sa at hun ikke visste at han drepte så mange, og "da fikk jeg i hvert fall pensjonen min!" Ingen kjører rundt med bilde av Hitler noe sted det jeg vet. 0 Siter
Sør Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Det gikk vel opp for meg da taxisjåfører i Moskva kjører rundt med bilde av helten og massemorderen Stalin i bilen, og en eldre russisk dame sa at hun ikke visste at han drepte så mange, og "da fikk jeg i hvert fall pensjonen min!" Ingen kjører rundt med bilde av Hitler noe sted det jeg vet. Og hvordan skal det ene berettige det andre? 0 Siter
Gjest mest enig Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 "Hvorfor er FrP p l u t s e l i g seriøse i "alles" øyne de siste dagene?" Fordi de har tatt et steg mot venstre. - - - - - - - "Hvorfor heter det "høyreekstremist" når det forbindes med NSDAP, Hitlers parti? De hadde jo kapitalstyring og planøkonomi som hovedverktøy, samme som sosialistene. De er vel sosialister med en nasjonalistisk vri?. De burde etter all logikk hett "venstrenasjonalistekstremister", den gangen, siden de er så langt fra høyrepolitikk?" Nazistene var fiender av kommunistene. Kommunistene ville ha statlig eierskap til produksjonsmidlene. Man kan i prinsippet tenke seg planøkonomi uten statlig eierskap til produksjonsmidlene. Staten dirigerer alt mulig uten å eie. Bare tull det også. - - - - - - - "Hvorfor førsøker så mange å påstå at FrP er noe nær "høyreekstremister" når de i k k e har noe vesentlig til felles med SNDAP, og som i k k e er høyreorientert? Planøkonomi og kapitalstyring er jo nærmest bannord i FrP- kretser." Fordi de er dumme og fordi det er status på den politiske venstresiden å være fordømmende å stemple politiske fiender. Dømmesyken har tatt like mye overhånd som misunnelsesyken. - - - - - - - "Fra en utenlandsk avis, Economist, som har fått rapport fra en "ekspert på politikk i Norge: An active neo-Nazi organization in Norway today has as its members descendants of the Waffen SS and Quisling's party. The Progress Party, an anti-immigration, anti-Semitic party, holds 25 of 160 seats in Parliament. It wants to ban circumcision (for health purposes, of course). Supermarkets in Norway are pasting stickers on Israeli products so customers can know where they come from and boycott them. No yellow armbands for Jews. Not yet. I et radiointervju om filmen "Folk flest bor i Kina" en manusforfatter, Erlend Loe. Filmen tar for seg de ulike politiske partier i fedrelandet. Loe hadde tatt oppgaven å skrive om Frp. Han la handlingen til en "barneverden": To søstre driver innsamling til blinde i Afrika. Når de har fått inn mye penger beslutter de at de skal beholde alt selv, fordi "det er ingen vits å sende det til Afrika; det blir bare stjålet på veien". Dette er generell Frp-stil, kan Loe forklare." Dømmesyke og vikarierende argumenter fra Loe. - - - - - - - "Jeg mistenker at "venstreekstremister" ikke vil forbindes med sin egen fiende " Hva vender du deg ? "venstreekstremister" har i varierende grad paranoide oppfatninger av folk med andre meninger. Tror alle andre er teite, mangler innsikt og er farlige. - - - - - - - "og det blir som i bibelbeltet når du minner kristne avholdsfolk om at Jesus drakk vin: "ja vi vet om det, men vi liker det ikke!" " Det var dine fordommer mot avholdsfolk og kristne. Ikke sammenlign fredelige folk med hat-propagandister på venstresiden. - - - - - - - "Sikkert av samme grunn som at de (de senere år) er tause som døde østers når det gjelder Stalin, Hoxa, Mao og Pol Pot, som til sammen drepte 100 mill mennesker på grunn av en fiks ide om likhet og rettferdighet. Kan du huske å ha lest i skolebøker om hva disse drapsmaskinene gjorde av ondskap? Hvem skriver skolebøker?" Psykologien kaller slikt rasjonalisering. - - - - - - - "Er en god ide fremdeles like god når 100 mill er døde uten at ideen har latt seg sette ut i livet på 4-5 generasjoner? Hvor mange fler skal dø før det går opp for noen?" Alle som ikke deler fanatikernes oppfatning. De blir ikke fornøyd før. Det ble ikke Pol Pot heller. - - - - - - - "Underlig at det finnes folk i landet her som er villig til å drepe enda fler og støtte mordere." Hva venter du deg egentlig ? Det finnes 3 000 tullinger i media som støtter opp om galskapen, jødehatet, hatet mot religiøse minoriteter, politisk konservative, folk med litt mer penger enn dem selv..... Konsentrer heller mer oppmerksomhet mot kilden til hatet: 3000 venstrevridde journalister. Hjelper lite med motstand mot naive mennesker som ikke gjennomskuer media. En del av tyannene du nevnte, har tidligere vært kristne. Hitler hadde vært det. Stalin hadde opprinnelig et annet navn. Han var skomakersønn og hadde studert teologi. Så mistet han troen og byttet navn. Ble senere kjent som klodens verste tyrann. Mange mediafolk har tidligere vært kristne. Og etter at de mistet troen drar de på jakt etter spøkelser fra sin egen fortid. Prøver å slå dem ihjel i ord eller handling. - - - - - - - "Det tidligere Sovjetsamveldets område ville vært bebodd av dobbelt så mange mennesker i dag, og ikke Stalinregimet nesten fått utryddet dem. Ikke har de fått likhet og brorskap heller på tross av et gigantisk offer. Mulig de har blitt like fattige og like herjet med, de få som er igjen." Kommunisme = like farlig religion som islam. - - - - - - - - - - - "De samme folka som så religion som fratøtende, ser nå den eldgamle onde forbannelsen islam som en samfunnsberiker, hvorfor har de snudd f u l l s t e n d i g ? Det samme ser vi der: 6 millioner er døde, drept av islamske krigsmenn bare de siste 30 år, og tre ganger så mange jaget fra sine hjem. Ingen annen religion kan skryte av det." - - - - - - - "Spørmålet må bli til slutt: hvem er det som prøver å manipulere oss? Hvem manipulerte i hjæl 100 mill mennesker?" De som eier media. Ansetter 3000 venstrevridde tullinger til jobben. - - - - - - - "Jeg kan liksom ikke få tillit til en ideologi som trenger en fiende for å eksistere, noen å drepe, og ofre å redde? De setter seg ned og "vedtar" at halve landet er fiender, resten er ofre. De vedtar å redde den ene halvparten fra den andre, og prøver forhindre at de blir venner. - " Den type hat vil bare forsterkes til det ekstreme. - - - - - - - - - - - Velkommen til DOL. 0 Siter
Prozak Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 "Hvorfor er FrP p l u t s e l i g seriøse i "alles" øyne de siste dagene?" Fordi de har tatt et steg mot venstre. - - - - - - - "Hvorfor heter det "høyreekstremist" når det forbindes med NSDAP, Hitlers parti? De hadde jo kapitalstyring og planøkonomi som hovedverktøy, samme som sosialistene. De er vel sosialister med en nasjonalistisk vri?. De burde etter all logikk hett "venstrenasjonalistekstremister", den gangen, siden de er så langt fra høyrepolitikk?" Nazistene var fiender av kommunistene. Kommunistene ville ha statlig eierskap til produksjonsmidlene. Man kan i prinsippet tenke seg planøkonomi uten statlig eierskap til produksjonsmidlene. Staten dirigerer alt mulig uten å eie. Bare tull det også. - - - - - - - "Hvorfor førsøker så mange å påstå at FrP er noe nær "høyreekstremister" når de i k k e har noe vesentlig til felles med SNDAP, og som i k k e er høyreorientert? Planøkonomi og kapitalstyring er jo nærmest bannord i FrP- kretser." Fordi de er dumme og fordi det er status på den politiske venstresiden å være fordømmende å stemple politiske fiender. Dømmesyken har tatt like mye overhånd som misunnelsesyken. - - - - - - - "Fra en utenlandsk avis, Economist, som har fått rapport fra en "ekspert på politikk i Norge: An active neo-Nazi organization in Norway today has as its members descendants of the Waffen SS and Quisling's party. The Progress Party, an anti-immigration, anti-Semitic party, holds 25 of 160 seats in Parliament. It wants to ban circumcision (for health purposes, of course). Supermarkets in Norway are pasting stickers on Israeli products so customers can know where they come from and boycott them. No yellow armbands for Jews. Not yet. I et radiointervju om filmen "Folk flest bor i Kina" en manusforfatter, Erlend Loe. Filmen tar for seg de ulike politiske partier i fedrelandet. Loe hadde tatt oppgaven å skrive om Frp. Han la handlingen til en "barneverden": To søstre driver innsamling til blinde i Afrika. Når de har fått inn mye penger beslutter de at de skal beholde alt selv, fordi "det er ingen vits å sende det til Afrika; det blir bare stjålet på veien". Dette er generell Frp-stil, kan Loe forklare." Dømmesyke og vikarierende argumenter fra Loe. - - - - - - - "Jeg mistenker at "venstreekstremister" ikke vil forbindes med sin egen fiende " Hva vender du deg ? "venstreekstremister" har i varierende grad paranoide oppfatninger av folk med andre meninger. Tror alle andre er teite, mangler innsikt og er farlige. - - - - - - - "og det blir som i bibelbeltet når du minner kristne avholdsfolk om at Jesus drakk vin: "ja vi vet om det, men vi liker det ikke!" " Det var dine fordommer mot avholdsfolk og kristne. Ikke sammenlign fredelige folk med hat-propagandister på venstresiden. - - - - - - - "Sikkert av samme grunn som at de (de senere år) er tause som døde østers når det gjelder Stalin, Hoxa, Mao og Pol Pot, som til sammen drepte 100 mill mennesker på grunn av en fiks ide om likhet og rettferdighet. Kan du huske å ha lest i skolebøker om hva disse drapsmaskinene gjorde av ondskap? Hvem skriver skolebøker?" Psykologien kaller slikt rasjonalisering. - - - - - - - "Er en god ide fremdeles like god når 100 mill er døde uten at ideen har latt seg sette ut i livet på 4-5 generasjoner? Hvor mange fler skal dø før det går opp for noen?" Alle som ikke deler fanatikernes oppfatning. De blir ikke fornøyd før. Det ble ikke Pol Pot heller. - - - - - - - "Underlig at det finnes folk i landet her som er villig til å drepe enda fler og støtte mordere." Hva venter du deg egentlig ? Det finnes 3 000 tullinger i media som støtter opp om galskapen, jødehatet, hatet mot religiøse minoriteter, politisk konservative, folk med litt mer penger enn dem selv..... Konsentrer heller mer oppmerksomhet mot kilden til hatet: 3000 venstrevridde journalister. Hjelper lite med motstand mot naive mennesker som ikke gjennomskuer media. En del av tyannene du nevnte, har tidligere vært kristne. Hitler hadde vært det. Stalin hadde opprinnelig et annet navn. Han var skomakersønn og hadde studert teologi. Så mistet han troen og byttet navn. Ble senere kjent som klodens verste tyrann. Mange mediafolk har tidligere vært kristne. Og etter at de mistet troen drar de på jakt etter spøkelser fra sin egen fortid. Prøver å slå dem ihjel i ord eller handling. - - - - - - - "Det tidligere Sovjetsamveldets område ville vært bebodd av dobbelt så mange mennesker i dag, og ikke Stalinregimet nesten fått utryddet dem. Ikke har de fått likhet og brorskap heller på tross av et gigantisk offer. Mulig de har blitt like fattige og like herjet med, de få som er igjen." Kommunisme = like farlig religion som islam. - - - - - - - - - - - "De samme folka som så religion som fratøtende, ser nå den eldgamle onde forbannelsen islam som en samfunnsberiker, hvorfor har de snudd f u l l s t e n d i g ? Det samme ser vi der: 6 millioner er døde, drept av islamske krigsmenn bare de siste 30 år, og tre ganger så mange jaget fra sine hjem. Ingen annen religion kan skryte av det." - - - - - - - "Spørmålet må bli til slutt: hvem er det som prøver å manipulere oss? Hvem manipulerte i hjæl 100 mill mennesker?" De som eier media. Ansetter 3000 venstrevridde tullinger til jobben. - - - - - - - "Jeg kan liksom ikke få tillit til en ideologi som trenger en fiende for å eksistere, noen å drepe, og ofre å redde? De setter seg ned og "vedtar" at halve landet er fiender, resten er ofre. De vedtar å redde den ene halvparten fra den andre, og prøver forhindre at de blir venner. - " Den type hat vil bare forsterkes til det ekstreme. - - - - - - - - - - - Velkommen til DOL. "Det var dine fordommer mot avholdsfolk og kristne. Ikke sammenlign fredelige folk med hat-propagandister på venstresiden." Det var vel heller et forsøk på å sammenlikne det selvmotsigende. I dette tilfellet: "Vi er avholdsmenn fordi Gud og Jesus sier at vi skal være det. Det at Jesus selv drakk vin ser vi på som en liten bagatell som vi ikke er interessert i å forklare eller sette i sammenheng, da det vil rokke ved argumentene våre." "..................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 Dette var veldig usammenhengende, men jeg kan ihvert fall si meg uenig i en del av det jeg fikk med meg. Vi lærte i hvert fall om Stalins og Maos grusomheter på skolen. Pol Pot var nok ikke kjent blant noen på den tiden. Ingen har fortalt meg at Hitler var verre enn Stalin. Ingen har fortalt meg at Maos og Stalins proskjekter var en god ide. FRP er plutselig seriøse i enkelte kretser for nå er det valgkamp, og de har stor oppslutning (det trengte du vel ikke å spørre om her?) Ellers er det vel gjerne en viss type politiske meninger man i dag kaller "Høyreekstreme" og de politiske retningene har ingen ting med planøkonomi eller sosialisme å gjøre. Om Hitler var høyreestrem eller bare ekstrem, spiller ingen rolle for meg. Jeg skjønner ikke hva du vil, du misliker at FRP kobles til Hitler, men det er du som gjør denne koblingen her/gjør meg oppmerksom på det i hvert fall. merkelig. "du misliker at FRP kobles til Hitler, men det er du som gjør denne koblingen her/gjør meg oppmerksom på det i hvert fall" Neida. FrP og Hagen har i flere tilfeller blitt sammenlignet med Hitler, både i media og i detbatter med politiske motstandere. Så den koblingen var det ikke trådstarter som fant på selv. "................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.