Gå til innhold

fløtebakt laks?

Anbefalte innlegg

Gjest fiskidag
Skrevet

husker at flere her fremholder fløtebakt laks (?) som god mat, hvordan lages det? på forhånd takk :)

Skrevet

Du tager en sånn pakke med laksefileter UTEN skinn og bein - de frosne. Så beregner du 2 pr. voksen. Legg dem i en ildfast form og hell over 1 boks MAT-fløte for hver 4. laksefilet. Strø på endel sitronpepper og sett i stekeovnen på 170 grader i 1 - 1,5 time.

Fløten skal "levre" seg.

Ved siden av serverer du nypoteter og agurksalat.

Agurksalat:

Kutt agurk med ostehøvel opp i en bolle.

Bland et halvt lite drikkeglass med kaldt vann - 2-3 ts sukker - røres godt og en dash med 7% eddikk....hell over agurken og sett i kjøelskapet til fisken er stekt.

En venn av meg legger agurksivene i salt først for å få av vannet - - men det har jeg ikke turt å prøve.

det er DRITGODT! :)

Skrevet

Du tager en sånn pakke med laksefileter UTEN skinn og bein - de frosne. Så beregner du 2 pr. voksen. Legg dem i en ildfast form og hell over 1 boks MAT-fløte for hver 4. laksefilet. Strø på endel sitronpepper og sett i stekeovnen på 170 grader i 1 - 1,5 time.

Fløten skal "levre" seg.

Ved siden av serverer du nypoteter og agurksalat.

Agurksalat:

Kutt agurk med ostehøvel opp i en bolle.

Bland et halvt lite drikkeglass med kaldt vann - 2-3 ts sukker - røres godt og en dash med 7% eddikk....hell over agurken og sett i kjøelskapet til fisken er stekt.

En venn av meg legger agurksivene i salt først for å få av vannet - - men det har jeg ikke turt å prøve.

det er DRITGODT! :)

Hmm. Dette skal jeg prøve! Kan de være frosne når de settes i ovnen, eller bør de tines først?

Skrevet

Hmm. Dette skal jeg prøve! Kan de være frosne når de settes i ovnen, eller bør de tines først?

...det er virkelig kjempegodt - og ikke minst lettvint. Jeg har prøvd:-)

De skal være frosne!

Skrevet

...det er virkelig kjempegodt - og ikke minst lettvint. Jeg har prøvd:-)

De skal være frosne!

Takk :-)

Skrevet

Takk :-)

Jeg har også prøvd - og sender varme tanker til Flisa hver gang!

Skrevet

Frosne! :)

Det er den mest lettvindte retten jeg lager - bar man har tiden altså .)

Skrevet

Jeg har også prøvd - og sender varme tanker til Flisa hver gang!

Også jeg som trodde jeg hadde begynt å få hetetokter - så det var deg! :)

Skrevet

Også jeg som trodde jeg hadde begynt å få hetetokter - så det var deg! :)

I dag - i dag, skal vi ha det til middag!

Yeah!

(Og så er jeg lei meg for temperaturøkningen, du får sette opp et vindu.)

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...