Gjest fiskidag Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 husker at flere her fremholder fløtebakt laks (?) som god mat, hvordan lages det? på forhånd takk 0 Siter
flisa Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Du tager en sånn pakke med laksefileter UTEN skinn og bein - de frosne. Så beregner du 2 pr. voksen. Legg dem i en ildfast form og hell over 1 boks MAT-fløte for hver 4. laksefilet. Strø på endel sitronpepper og sett i stekeovnen på 170 grader i 1 - 1,5 time. Fløten skal "levre" seg. Ved siden av serverer du nypoteter og agurksalat. Agurksalat: Kutt agurk med ostehøvel opp i en bolle. Bland et halvt lite drikkeglass med kaldt vann - 2-3 ts sukker - røres godt og en dash med 7% eddikk....hell over agurken og sett i kjøelskapet til fisken er stekt. En venn av meg legger agurksivene i salt først for å få av vannet - - men det har jeg ikke turt å prøve. det er DRITGODT! 0 Siter
Katt-ja Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Du tager en sånn pakke med laksefileter UTEN skinn og bein - de frosne. Så beregner du 2 pr. voksen. Legg dem i en ildfast form og hell over 1 boks MAT-fløte for hver 4. laksefilet. Strø på endel sitronpepper og sett i stekeovnen på 170 grader i 1 - 1,5 time. Fløten skal "levre" seg. Ved siden av serverer du nypoteter og agurksalat. Agurksalat: Kutt agurk med ostehøvel opp i en bolle. Bland et halvt lite drikkeglass med kaldt vann - 2-3 ts sukker - røres godt og en dash med 7% eddikk....hell over agurken og sett i kjøelskapet til fisken er stekt. En venn av meg legger agurksivene i salt først for å få av vannet - - men det har jeg ikke turt å prøve. det er DRITGODT! Hmm. Dette skal jeg prøve! Kan de være frosne når de settes i ovnen, eller bør de tines først? 0 Siter
MsSophie Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Hmm. Dette skal jeg prøve! Kan de være frosne når de settes i ovnen, eller bør de tines først? ...det er virkelig kjempegodt - og ikke minst lettvint. Jeg har prøvd:-) De skal være frosne! 0 Siter
Katt-ja Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 ...det er virkelig kjempegodt - og ikke minst lettvint. Jeg har prøvd:-) De skal være frosne! Takk :-) 0 Siter
Gyda Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Takk :-) Jeg har også prøvd - og sender varme tanker til Flisa hver gang! 0 Siter
flisa Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Hmm. Dette skal jeg prøve! Kan de være frosne når de settes i ovnen, eller bør de tines først? Frosne! Det er den mest lettvindte retten jeg lager - bar man har tiden altså .) 0 Siter
flisa Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Jeg har også prøvd - og sender varme tanker til Flisa hver gang! Også jeg som trodde jeg hadde begynt å få hetetokter - så det var deg! 0 Siter
Gyda Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 Også jeg som trodde jeg hadde begynt å få hetetokter - så det var deg! I dag - i dag, skal vi ha det til middag! Yeah! (Og så er jeg lei meg for temperaturøkningen, du får sette opp et vindu.) ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.