Akela Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Hei! Altså har bestilt noen klær fra utlandet som kommer i posten. Jeg lurer på hva grensen er for hva du slipper å betale toll for? 0 Siter
Akela Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Skrevet 10. juni 2005 Grensa går visst ved 200 Nkr. Hmmm.. då må visst jeg betale toll. For øvrig var jo den grensen nesten ingenting jo. Hallo, er jo nesten ingenting i dagens samfunn som koster 200 kr! 0 Siter
Gjest mij Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Hmmm.. då må visst jeg betale toll. For øvrig var jo den grensen nesten ingenting jo. Hallo, er jo nesten ingenting i dagens samfunn som koster 200 kr! Mulig du må betale ja.. Det eneste jeg bestiller over nett er shampo og slikt fra lookfantastic.com (i UK), og der skriver de ikke den virkelige verdien utenpå pakka, men oppgir den til å være under 200 så man slipper toll. Men aner ikke hvor vanlig det er.. Latterlig grense, ja. 0 Siter
villee Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Jeg fikk litt sjokk da jeg bestilte klær fra UK for betalte omtrent like mye i toll og mva som klæra kosta.. Hvis du skal kjøpe flere ting til under 200kr virker det som det er mer lønnsomt å kjøpe de hver for seg og heller betale frakt flere ganger enn toll og mva. Tullete tollregler!!! 0 Siter
fresja Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Jeg fikk litt sjokk da jeg bestilte klær fra UK for betalte omtrent like mye i toll og mva som klæra kosta.. Hvis du skal kjøpe flere ting til under 200kr virker det som det er mer lønnsomt å kjøpe de hver for seg og heller betale frakt flere ganger enn toll og mva. Tullete tollregler!!! Kanskje du betalte for mye. Selger i England skal ikke ta engelsk moms med i prisen når han selger til Norge. Det er ikke toll på klær med engelk opprinnelse. Men det stod kanskje ikke opprinnelseserklæring på fakturaen. 0 Siter
villee Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 Kanskje du betalte for mye. Selger i England skal ikke ta engelsk moms med i prisen når han selger til Norge. Det er ikke toll på klær med engelk opprinnelse. Men det stod kanskje ikke opprinnelseserklæring på fakturaen. Er det ikke toll på klær fra England når det koster over 200kr? Det var det ingen som fortalte meg. ARG! Stod jo at de sendte fra England, men ikke noe opprinnelse.. Skjønner ikke helt hva du mener? Hva hvis klærne er produsert i Thailand? 0 Siter
fresja Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 Er det ikke toll på klær fra England når det koster over 200kr? Det var det ingen som fortalte meg. ARG! Stod jo at de sendte fra England, men ikke noe opprinnelse.. Skjønner ikke helt hva du mener? Hva hvis klærne er produsert i Thailand? Det skal regnes toll om klærne er produsert i Thailand, selv om de selges fra England (om ikke tollen er falt bort i senere år, lenge siden jeg sjekket). Norsk moms og betaling for selve fortollingen blir det i begge tilfeller. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.