Gå til innhold

Trenger forslag til alternativ beh.

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 20 år som har vært syk siden jeg var 16. Siden har jeg ikke fungert på skole eller i jobb. Det hele startet med en betennelse i skjoldbruskkjertelen. Stoffskiftet var farlig høyt. Det gikk fra å være høyt til normalt (vanligvis går det på bunn før det normaliserer seg). Det var også mistanke om hjernebetennelse. Og siden situasjonen ikke bedret seg men forverret seg så ble det mistanke om Chusing syndrom, noe som ikke ble påvist. (spesialistene var overbevist om dette men da det ikke ble påvist etter ett år gav de meg opp)

Har tatt hormonprøver med gjevne mellomrom menne ingenting har slått ut. Det siste halve året har det vært mistanke om feil ved biskjoldbruskkjertelen.

Mine symptomer er: overvekt (måneansikt og fettannsammling på mage og rygg, resten av kroppen er normal), lavt energinivå, tørr hud, livløst hår, lett for å få blåmerker og sår, ubalanse i underlivet, sterk økning av uønsket hårvekst, skjelver (spesielt når jeg føler meg sliten), økt søvnbehov sover ca 11t pr døgn, uelastisk hud, lyssky og hodepine.

Jeg venter nå på plass på Rikshospitalet. Det jeg lurer på er om at det finnes en eller flere alternative beh. som kan gjøre hverdagen min lettere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18763-trenger-forslag-til-alternativ-beh/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal forsøke homeopati jeg. I Telefonkatalogens Gule Sider finnes en felles annonse for de homeopatene som er medlem i Norske Homeopaters Landsforbund. Da er du garantert å komme til en homeopat som har en solid utdannelse. Husk at homeopat ikke er en beskyttet tittel, alle kan kalle seg homeopat.

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære vekt20.

Du har mange plager som kan minne om hormonforstyrrelser som kan følge etter en betennelse i skjoldbruskkjertelen. Derfor bør du følge opp undersøkelser ved Rikshospitalet hvor du også burde få målt ditt nivå av DHEA, et viktig og ofte oversett hormon. Jeg kan ikke si om noen alternativ behandling er bedre enn andre i ditt tilfelle, men det bør være en helhetsbehandling som tar sikte på å virke balanserende og gi deg mere energi. Ettersom vi ikke vet hva diagnosen din er kan jeg dessverre ikke være mere presis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...