Gjest arome Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 Hvor mye må jeg betale i måneden ved å ta påå 1,3 mill i husbanklån? Eller 1,4? Er i ferd med å slå til ,em føler meg utrygg. Resten har jeg som egenkapital. 0 Siter
mrxx Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 1,4 mill kr. i lån, ved 20 år og 2,3 % i rente,som renta er akkurat nå i husbanken vil utgjøre: kr. 7313 pr. måned. Det er 4600 i avdrag og 2686 kr. i rente. Du får igjen 28 % av renta i skattelette. Dette utgjør ca. 500 kr. Med andre ord blir den reelle utgifte ca. 6800 kr. pr. måned. Men renta kan jo øke da og da vil utgiftene pr. måned også øke. Pr.nå, så har du muligheten til å låse renta på 5 år på ca. 3,7 prosent. I tillegg til dette kan du ha 8 års avdragsfrihet, det betyr at du kun betaler renter. Men særlig lurt er jo ikke det, fordi da vil du være skyldig samme lånebeølpet om 8 år som i dag. Mitt råd ved å kjøpe eller å leie er helt klart å eie. Så har du en mulighet til å klare dette så hopp i det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.