Gå til innhold

Skattespørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest Rare puselabben
Skrevet

Jeg har i 5 måneder nå mottat penger fra Aetat. Det er det slutt på nå. Dette har jeg skattet av. Fikk cirka 8000 i måneden brutto.

Jeg skal nå tjene litt penger på egen hånd. Jeg skal ikke jobbe for noen, nærmest være selvstendig næringsdrivende.

Jeg regner ikke med at jeg kommer til å tjene mer enn 20 000.

Hvordan skal jeg skatte av dette? Hvilket "system" skal jeg skatte etter (hvor mye skatt må jeg betale)?

Og en ting til... er jeg nødt for å registrere meg som selvstendig næringsdrivende, eller kan jeg bare si ifra til ligninskontoret at jeg har tjent så og så mye som selvstendig næringsdrivende når selvangivelsen kommer?

Skrevet

Sjekk hva grensa for frikort er... Tror det er rundt 18000,-. Dvs at du kan tjene det uten å skatte av.. Let på skatteetatens sider, så finner du det sikkert.. Husker ikke helt hvordan det med frikort er.

Gjest MrPimmel
Skrevet

Sjekk hva grensa for frikort er... Tror det er rundt 18000,-. Dvs at du kan tjene det uten å skatte av.. Let på skatteetatens sider, så finner du det sikkert.. Husker ikke helt hvordan det med frikort er.

18 000 er noen år siden dahh... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...