Gjest fanget Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Er det et ukomplisert bytte? Jeg tror cipralex er for sterk for meg. Jeg trenger å øke og minske med smuler, og da er det ikke lett å få delt riktig på en 10 mg cipralex. 10 mg cipralex tilsvarer ca 30 mg cipramil etter hva jeg har forstått, så det må være lettere for meg å bruke dem. Spesielt ved nedtrapping. Bruker nå 7,5 mg igjen, men finner ikke tilbake den formen jeg hadde da jeg sto på denne dosen før økning. Er blitt veldig deprimert og har en klo i mellomgulvet hele tiden. Men siden jeg er så hypervar for disse stoffene, vil det da gå greit å bytte. Må jo være sikker på å få samme dose av virkemiddelet, eller hva det er jeg reagerer så sterkt på. Jeg har fått panikkangst av cipralex, har aldri hatt det før, men nå sies det at det står i bivirkningene som sjelden. Vet det er flere som har opplevd dette på cipalex, ----- er det noen som også har opplevd det på cipralmil og????--uten de har hatt det fra før?? Håper på svar mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187801-cipralex-cipramil/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cwig Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Vil vel være lettere å dosere riktig hvis du gikk over til Cipralex i flytende form? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187801-cipralex-cipramil/#findComment-1290590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Hei du! Nei, jeg tror ikke det ville gått så greit å bytte for deg. Det er forskjellig virkestoff, derfor kan du ikke bruke cipramil til å trappe ned cipralex. Du kan bytte over til middelet, men det ville vel blitt omtrent det samme som om du byttet fra cipralex til et annet SSRI. Du vil i hvertfall ikke kunne vite på forhånd om du blir verre eller bedre. Og siden du har reagert så sterkt vet jeg ikke om jeg ville tatt sjansen. (men xanor derimot, når tiden er der, ville jeg tatt sjansen på uten å nøle) Når systemet ditt er så ømfindtlig og du har reagert så dårlig på medisinen, tror jeg jeg ville trappet ned før jeg prøvde noe annet enn sobril og benzo. De kan kanskje hjelpe deg litt mens du trapper ned. Men bevares, jeg er ikke ekspert, så jeg håper NHD svarer deg. Skjønner det er tøft, men forhåpentligvis tar det ikke så lang tid som du frykter. Håper du kan få bedre tider snart. Ja det håper jeg for oss begge. Klem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187801-cipralex-cipramil/#findComment-1291160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fanget Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hei du! Nei, jeg tror ikke det ville gått så greit å bytte for deg. Det er forskjellig virkestoff, derfor kan du ikke bruke cipramil til å trappe ned cipralex. Du kan bytte over til middelet, men det ville vel blitt omtrent det samme som om du byttet fra cipralex til et annet SSRI. Du vil i hvertfall ikke kunne vite på forhånd om du blir verre eller bedre. Og siden du har reagert så sterkt vet jeg ikke om jeg ville tatt sjansen. (men xanor derimot, når tiden er der, ville jeg tatt sjansen på uten å nøle) Når systemet ditt er så ømfindtlig og du har reagert så dårlig på medisinen, tror jeg jeg ville trappet ned før jeg prøvde noe annet enn sobril og benzo. De kan kanskje hjelpe deg litt mens du trapper ned. Men bevares, jeg er ikke ekspert, så jeg håper NHD svarer deg. Skjønner det er tøft, men forhåpentligvis tar det ikke så lang tid som du frykter. Håper du kan få bedre tider snart. Ja det håper jeg for oss begge. Klem. Takk for svar Bugge... Jeg setter stor pris på det. Jeg regner deg som ekspert!! klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187801-cipralex-cipramil/#findComment-1291221 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fanget Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hei du! Nei, jeg tror ikke det ville gått så greit å bytte for deg. Det er forskjellig virkestoff, derfor kan du ikke bruke cipramil til å trappe ned cipralex. Du kan bytte over til middelet, men det ville vel blitt omtrent det samme som om du byttet fra cipralex til et annet SSRI. Du vil i hvertfall ikke kunne vite på forhånd om du blir verre eller bedre. Og siden du har reagert så sterkt vet jeg ikke om jeg ville tatt sjansen. (men xanor derimot, når tiden er der, ville jeg tatt sjansen på uten å nøle) Når systemet ditt er så ømfindtlig og du har reagert så dårlig på medisinen, tror jeg jeg ville trappet ned før jeg prøvde noe annet enn sobril og benzo. De kan kanskje hjelpe deg litt mens du trapper ned. Men bevares, jeg er ikke ekspert, så jeg håper NHD svarer deg. Skjønner det er tøft, men forhåpentligvis tar det ikke så lang tid som du frykter. Håper du kan få bedre tider snart. Ja det håper jeg for oss begge. Klem. Hei igjen... Du mener at jeg hvis jeg skiftet til cipramil, vil jeg allikevel kanskje få reaksjoner på å kutte ut cipralex?? og det virkestoffet. At et slikt bytte ikke er smertefritt for en overømfindtlig person som meg? Jeg har hektet meg opp i det NHD en gang sa, etter at jeg sluttet med Aurorix, sikkert for tidlig?, at han anbefalte alle å bruke de Ad som var påbegynt i minst ett år. Er derfor redd at det nå er satt igang en prosess i mitt system, som kan gi konsekvenser ved å avlutte. Når jeg sluttet på Aurorix, hadde jeg ettervirkninger med angstfølelse i 4 uker, så hadde jeg 4 uker bra (i min målestokk),men med økende svimmelhet!!!, og plutselig fikk jeg en smell, som jeg aldri har opplevd før. Det var 3 uker etter dette jeg begynte på cipralex. Resten vet du vel det meste om. huff...:0)) Les forøvrig mitt innlegg om for mye serotinin lenger opp! Hva slags tanker gjør du deg om det? Kankje jeg har naturlig for mye?? Men du? mener du jeg burde vente med å begynne på xanor til jeg har seponert på cipralex? Det går vel evt. an å bruke dem sammen??? men det er så mange som advarer over avhendighetsfaktoren til denne medisinen?? Jeg er jo klart avhengig av valium fra før, siden jeg har brukt det daglig i 10 år. Men har som sagt klart å holde nivået nede, ut i fra de problemene jeg har kroppslig. De er de eneste som tar spenningene. Har prøvd muskelavslappende og for noen år siden, men det fungerte ikke. Jeg har voldsomt med spenninger, og er redd for å skifte ut valium for xanor, hvis de ikke virker muskelavslappende. Det går vel ikke an å bruke begge, da vil jeg vel ende opp som "narkoman" ganske snart?? Og der vil jeg ikke havne, men jeg vil gjerne ha et liv. -Og vet at jeg trenger benzo for å ha det. Siden AD virker dårlig på meg. --er det foresten problemer med å starte en kur på xanor også? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187801-cipralex-cipramil/#findComment-1291260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramina Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Du lurer på så mye og det er mange forskjellige doserings og medisinmuligheter. Har du ikke en lege som kan gå grundig gjennom dette med deg? Virker da veldig stressende for deg å måtte ta stilling til doseringer og medisinbytte på egen hånd? Håper det ordner seg for deg fort, gjerne etter grundig og respektfullt møte med lege. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187801-cipralex-cipramil/#findComment-1291266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fanget Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Du lurer på så mye og det er mange forskjellige doserings og medisinmuligheter. Har du ikke en lege som kan gå grundig gjennom dette med deg? Virker da veldig stressende for deg å måtte ta stilling til doseringer og medisinbytte på egen hånd? Håper det ordner seg for deg fort, gjerne etter grundig og respektfullt møte med lege. Lykke til. Hei Ramina! Jeg er i den situasjon at legen min er sykmeldt. En annen lege som kjenner meg godt, fra før fastlegeordningen, har permisjon. Vikaren til fastlegen, er ikke ferdig utdannet,turnus og utlending,(ikke at jeg har noe imot utlendinger altså) men på grunn av språk og diverse er han vanskelig å kommunisere med. Kjenner heller ikke til mine problemer. Jeg spurte ham om medisener,angst/panikk men han bare bladde i felleskatalkogen og anbefalte meg faktisk aurorix---istedet for benzo. Enda jeg hadde fortalt han at jeg gikk på ciprqlex... og en lege burde vite at man ikke blandre ssri og MAO. Så du kan si jeg er i en uheldig situajson, hva leger anngår. Ikke lett å komme inn til andre heller.-- det er fullt. Etter denne forbaskede fastlegeordningen, så er du prisgitt, deres mer og mindre heldige vikarer, når de også selvsagt kan bli syke. Psykiatikeren jeg begynte hos i november, har jeg vært hos tre ganger. Sist i januar. Hadde en time i mars, men var så svimmel da at jeg greide ikke å kjøre, ei heller sitte på i bil, så vi pratet sammen på telefon. Han skrev da ut cipralex til meg, for ikke ha det uprøvd. Jeg har gjentatte ganger prøvd å få tak i ham, da bivirkningene var som verst, men uten hell. De har så travelt, at de ikke greier å følge opp hver enkelt. Han hadde også fått færre timer enn antatt etter nyttår, så egentlig hadde han vel ikke tatt meg inn, hadde han visst det i okt/november. Han er privatpraktiserede. Men kjente meg litt, da jeg var innom ham etter at broren min gikk bort for mange år siden. Tror det var derfor han tok meg inn til tross for sitt tidspress. Lyktes meg en gang og nå ham på telefonen, og det var rett etter det første panikkanfallet. Og han kunne da fortelle at jeg kunne risikere det både på opptrapping og nedtrapping.på cipralex--grøss -- Og fikk time nå ute i juni, som jeg virkelig ser fram til. Men det tok altså 6 uker å få time!!!! Så derfor har nettet vært mitt eneste støttested--- mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187801-cipralex-cipramil/#findComment-1291297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramina Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hei Ramina! Jeg er i den situasjon at legen min er sykmeldt. En annen lege som kjenner meg godt, fra før fastlegeordningen, har permisjon. Vikaren til fastlegen, er ikke ferdig utdannet,turnus og utlending,(ikke at jeg har noe imot utlendinger altså) men på grunn av språk og diverse er han vanskelig å kommunisere med. Kjenner heller ikke til mine problemer. Jeg spurte ham om medisener,angst/panikk men han bare bladde i felleskatalkogen og anbefalte meg faktisk aurorix---istedet for benzo. Enda jeg hadde fortalt han at jeg gikk på ciprqlex... og en lege burde vite at man ikke blandre ssri og MAO. Så du kan si jeg er i en uheldig situajson, hva leger anngår. Ikke lett å komme inn til andre heller.-- det er fullt. Etter denne forbaskede fastlegeordningen, så er du prisgitt, deres mer og mindre heldige vikarer, når de også selvsagt kan bli syke. Psykiatikeren jeg begynte hos i november, har jeg vært hos tre ganger. Sist i januar. Hadde en time i mars, men var så svimmel da at jeg greide ikke å kjøre, ei heller sitte på i bil, så vi pratet sammen på telefon. Han skrev da ut cipralex til meg, for ikke ha det uprøvd. Jeg har gjentatte ganger prøvd å få tak i ham, da bivirkningene var som verst, men uten hell. De har så travelt, at de ikke greier å følge opp hver enkelt. Han hadde også fått færre timer enn antatt etter nyttår, så egentlig hadde han vel ikke tatt meg inn, hadde han visst det i okt/november. Han er privatpraktiserede. Men kjente meg litt, da jeg var innom ham etter at broren min gikk bort for mange år siden. Tror det var derfor han tok meg inn til tross for sitt tidspress. Lyktes meg en gang og nå ham på telefonen, og det var rett etter det første panikkanfallet. Og han kunne da fortelle at jeg kunne risikere det både på opptrapping og nedtrapping.på cipralex--grøss -- Og fikk time nå ute i juni, som jeg virkelig ser fram til. Men det tok altså 6 uker å få time!!!! Så derfor har nettet vært mitt eneste støttested--- mvh Kjære vakre vene, det er jo helt ille at du skal ture rundt med så mye usikkerhet. Forferdelig til uflaks du har hatt med legene også da. Jeg synes du skal presse på legekontoret for hastetime siden du sliter så veldig. Det må da være en eller annen fornuftig lege der som kan ta deg på hastetime. Eller om du bor slik til at det finnes private klinikker i nærheten av deg så bruk deg av dem. Det koster mer, men jeg har et inntrykk av at de tar deg mer på alvor, i mange tilfeller. Vet det finnes slike klinikker både i Østfold og Oslo. Det må virkelig være verdt pengene for en i din situasjon. Synes synd på deg som skal slite med dette når solen nå kommer frem og du skulle hatt nytt den kommende sommeren. Får håpe noen av tipsene du får her inne er til hjelp for deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187801-cipralex-cipramil/#findComment-1291317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Fellessvar på dette spørsmål og "For mye serotonin": Dette har kommet til et detaljnivå som langt overstiger det som jeg kan diskutere på internett. Du har utvilsomt et stort problem med å finne et behandlingsopplegg som både virker og som du tolererer. Dette krever kontakt med spesialist i RL. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187801-cipralex-cipramil/#findComment-1291346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fanget Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Fellessvar på dette spørsmål og "For mye serotonin": Dette har kommet til et detaljnivå som langt overstiger det som jeg kan diskutere på internett. Du har utvilsomt et stort problem med å finne et behandlingsopplegg som både virker og som du tolererer. Dette krever kontakt med spesialist i RL. Og RL betyr? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187801-cipralex-cipramil/#findComment-1291567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Og RL betyr? RL - real life Det re dit du kommer etter å ha lest denne siden: http://ekanal.no/slutten.html 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187801-cipralex-cipramil/#findComment-1291575 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fanget Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Kjære vakre vene, det er jo helt ille at du skal ture rundt med så mye usikkerhet. Forferdelig til uflaks du har hatt med legene også da. Jeg synes du skal presse på legekontoret for hastetime siden du sliter så veldig. Det må da være en eller annen fornuftig lege der som kan ta deg på hastetime. Eller om du bor slik til at det finnes private klinikker i nærheten av deg så bruk deg av dem. Det koster mer, men jeg har et inntrykk av at de tar deg mer på alvor, i mange tilfeller. Vet det finnes slike klinikker både i Østfold og Oslo. Det må virkelig være verdt pengene for en i din situasjon. Synes synd på deg som skal slite med dette når solen nå kommer frem og du skulle hatt nytt den kommende sommeren. Får håpe noen av tipsene du får her inne er til hjelp for deg. Hei Ramina! Ja, det er pussig at alt skulle komme på en gang. De to legene som ikke er tilgjengelige, kjenner meg og jeg er kjemepegodt forhold til begge. Måtte ta en vanskelig valg da, fastlegeordningen kom. Men jeg har fortsatt en time i ny og ne, hos hun som ikke lenger er fastlegen min. Bor på et lite sted, og for tiden dårlig legebemanning. Ellers er jeg medlem på volvat, og synes de er kjempegreie der,--- har vært der til undersøkelser og sånn. Men ikke prøvd spykiatri. Det er ført i fjor høst jeg valgte å prøve det. Skulle prøve kognintiv terapi etter råd fra NHD. Og da var det lettere med noen nærmere, siden jeg trodde jeg slulle gå en gang i uka. Men slik ble det altså ikke. Men ser veldig fram til timen jeg har hos psykiateren til uka. MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187801-cipralex-cipramil/#findComment-1291584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fanget Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 RL - real life Det re dit du kommer etter å ha lest denne siden: http://ekanal.no/slutten.html Håper dette var ment som en spøk nhd! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187801-cipralex-cipramil/#findComment-1291595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramina Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hei Ramina! Ja, det er pussig at alt skulle komme på en gang. De to legene som ikke er tilgjengelige, kjenner meg og jeg er kjemepegodt forhold til begge. Måtte ta en vanskelig valg da, fastlegeordningen kom. Men jeg har fortsatt en time i ny og ne, hos hun som ikke lenger er fastlegen min. Bor på et lite sted, og for tiden dårlig legebemanning. Ellers er jeg medlem på volvat, og synes de er kjempegreie der,--- har vært der til undersøkelser og sånn. Men ikke prøvd spykiatri. Det er ført i fjor høst jeg valgte å prøve det. Skulle prøve kognintiv terapi etter råd fra NHD. Og da var det lettere med noen nærmere, siden jeg trodde jeg slulle gå en gang i uka. Men slik ble det altså ikke. Men ser veldig fram til timen jeg har hos psykiateren til uka. MVH Lykke til da. Jeg synes du skal ta opp medisineringsproblematikken din med psykriateren jeg da, så kan denne - kanskje sammen med en lege - hjelpe deg med å finne riktig medisin/dosering. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187801-cipralex-cipramil/#findComment-1291618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fanget Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Håper dette var ment som en spøk nhd! Det var bare noen på et annet forum som nevnte det med at man også kunne få angst av å kankje naturlig for mye serotinin. Ble da litt nysjerrig, og tenkte om du kanskje hadde hørt om det. Og var jeg deg, og ikke hadde noe positivt å fortelle så hadde jeg ikke svart. Ikke ydmyk folk.. på den måten du gjør! Det er mange måter å si ting på. skjønner et hint! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187801-cipralex-cipramil/#findComment-1291649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pillebruker Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Det var bare noen på et annet forum som nevnte det med at man også kunne få angst av å kankje naturlig for mye serotinin. Ble da litt nysjerrig, og tenkte om du kanskje hadde hørt om det. Og var jeg deg, og ikke hadde noe positivt å fortelle så hadde jeg ikke svart. Ikke ydmyk folk.. på den måten du gjør! Det er mange måter å si ting på. skjønner et hint! Ro deg ned litt, da. Han har kommet med den siden mange ganger til mange, og den _er_ morsom. I tillegg til at det er noe sant i den. Men poenget hans er at du trenger oppfølging RL. Han kan ikke gi deg bedre råd og behandling enn du har fått på nettet. En psykiater på nettet kan ikke vurdere hvordan du skal trappe opp eller ned eller hva som helst i så ekstreme tilfeller som deg. (Og ekstremt er ikke vondt ment, men du har jo en ekstrem reaksjon på disse pillene i alle fall) Jeg leste et annet sted her at du ikke har noen lege som kan følge deg opp fordi han er syk og det bare kommer vikarer. Jeg har vært i samme situasjon selv og det er helt forferdelig. Håper det ordner seg for deg snart, men det er lite NHD kan gjøre med det også. Du trenger hjelp RL. Bytt lege, ta det opp med psykiateren din, whatever, men skaff deg hjelp i RL. Det er lite mer som kan hjelpe deg her på nettet. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187801-cipralex-cipramil/#findComment-1291689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramina Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Det var bare noen på et annet forum som nevnte det med at man også kunne få angst av å kankje naturlig for mye serotinin. Ble da litt nysjerrig, og tenkte om du kanskje hadde hørt om det. Og var jeg deg, og ikke hadde noe positivt å fortelle så hadde jeg ikke svart. Ikke ydmyk folk.. på den måten du gjør! Det er mange måter å si ting på. skjønner et hint! Bakker deg opp på den. Humor og spøk er viktige indigrenser i hverddagen, også for dem som er psykisk syke. Men jeg synes heller ikke at det er passende med en del av de innleggene/svarene som kommer opp her, og jeg er redd flere kan ta det som deg, som en fornærmelse eller et hån. Synes en internettpsykolog burde svare med enkle, rene og ordentlige svar. Grøsser når jeg tenker på alle her inne som sikkert "lever" etter hvordan de blir svart på dette forummet. Synes også en psykolog burde vite at et eneste "feiltrinn" fra dem kan gjøre stor skade hos en som er i psykisk ubalanse. Nå tar ikke jeg deg automatisk med på den altså, bare min personlige mening, og en backup til deg. Forhold deg til psykologen din i det virkelige liv du. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187801-cipralex-cipramil/#findComment-1291703 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fanget og såret Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Bakker deg opp på den. Humor og spøk er viktige indigrenser i hverddagen, også for dem som er psykisk syke. Men jeg synes heller ikke at det er passende med en del av de innleggene/svarene som kommer opp her, og jeg er redd flere kan ta det som deg, som en fornærmelse eller et hån. Synes en internettpsykolog burde svare med enkle, rene og ordentlige svar. Grøsser når jeg tenker på alle her inne som sikkert "lever" etter hvordan de blir svart på dette forummet. Synes også en psykolog burde vite at et eneste "feiltrinn" fra dem kan gjøre stor skade hos en som er i psykisk ubalanse. Nå tar ikke jeg deg automatisk med på den altså, bare min personlige mening, og en backup til deg. Forhold deg til psykologen din i det virkelige liv du. Lykke til. Takker for det... Først ble jeg sint, så ble jeg fryktelig såret,og føler meg nå helt ekkel innvendig. Er faktisk vandt til å bli behandlet med respekt, og synes det er en selvfølge så lenge man ikke tramper på noen. - og jeg er helt enig med deg at en nettpsykiater burde mer enn andre, fordi han ikke kjenner personenes sårbarhet, må veie sine ord veldig. Høflig og greit og vennlig, bør det svares! -jeg føler jeg ble kastet ut av forumet. ikke ønsket!! Snufs...såret 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187801-cipralex-cipramil/#findComment-1291776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fanget og såret Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Ro deg ned litt, da. Han har kommet med den siden mange ganger til mange, og den _er_ morsom. I tillegg til at det er noe sant i den. Men poenget hans er at du trenger oppfølging RL. Han kan ikke gi deg bedre råd og behandling enn du har fått på nettet. En psykiater på nettet kan ikke vurdere hvordan du skal trappe opp eller ned eller hva som helst i så ekstreme tilfeller som deg. (Og ekstremt er ikke vondt ment, men du har jo en ekstrem reaksjon på disse pillene i alle fall) Jeg leste et annet sted her at du ikke har noen lege som kan følge deg opp fordi han er syk og det bare kommer vikarer. Jeg har vært i samme situasjon selv og det er helt forferdelig. Håper det ordner seg for deg snart, men det er lite NHD kan gjøre med det også. Du trenger hjelp RL. Bytt lege, ta det opp med psykiateren din, whatever, men skaff deg hjelp i RL. Det er lite mer som kan hjelpe deg her på nettet. Lykke til Hei, og takk! Skjønte ikke spøken jeg, og ikke har jeg sett den før heller! Så missforså vel litt. RL... er altså ment som en spykiater i RL... aha.. Da ble det litt bedre, følte jeg personlig hadde irritert ham. MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187801-cipralex-cipramil/#findComment-1291777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anouschka78 Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Takker for det... Først ble jeg sint, så ble jeg fryktelig såret,og føler meg nå helt ekkel innvendig. Er faktisk vandt til å bli behandlet med respekt, og synes det er en selvfølge så lenge man ikke tramper på noen. - og jeg er helt enig med deg at en nettpsykiater burde mer enn andre, fordi han ikke kjenner personenes sårbarhet, må veie sine ord veldig. Høflig og greit og vennlig, bør det svares! -jeg føler jeg ble kastet ut av forumet. ikke ønsket!! Snufs...såret Enig med deg! Har blitt sjokkert en del ganger i det siste. Snakk om å ta folk på alvor. Samtidig skjønner jeg kanskje NHD (ikke ment til deg!) i og med at det er folk her inne som tilbringer mye tid av å "chatte" her. (Bla. meg i perioder.) Greit at vi utveksler erfaringer men å "bli" her over flere år gjør ikke akkurat folk friske. Man må ut i "Real Life" før eller siden. Jeg tenker mye på dette om dagen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187801-cipralex-cipramil/#findComment-1292059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.