Gjest desperat nå Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 jeg sover ekstremt dårlig for tiden. Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre snart. Døgnet blir snudd opp ned, og jeg sover endel på dagen. Innsovning er ikke sdet største problemet, men jeg våkner mange ganger i løpet av natten. Rundt 5 tiden får jeg ikke sove lenger. Da har jeg ofte bare sovet en 3-4 timer, og det blir til at jeg kolapser utpå dagen en gang, og omtrent ikke klarer og stå oppreiset. Jeg er bipolar, så jeg er vant til at døgnet snus litt innimellom, men jeg er ikke hypoman nå, heller blir jeg ganske deprimert og utslitt av dette. Imovane fungerer ikke mer, Mogadon virker i ca 4 timer. Tar jeg nozinan eller lignende, er neste dag fullstendig ødelagt, så da er jeg like langt. Jeg er så sliten nå at jeg holder på og stupe snart. Prøver jeg og holde meg våken hele dagen, ender det med at jeg slokner fullstendug kl 8 om kvelden, og våkner i 2 tiden på natta, og blir sittende oppe en lang stund. Går det an og forsøke lysterapi for og forskyve døgnet litt? Hvordan ville du gjort dette isåfall? Det jeg har lest om det sier at man skal ta det om kvelden hvis tidlig oppvåkning er problemet, og omvendt hvis man har problemer med innsovning. det største problemet er vel oppvåkningen, men jer er litt redd for og bli for våken om kvelden også. jeg har også lett for og bli hypoman av det meste som kan utløse slikt. Har du noe råd til meg? Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187907-nhd-terapi-med-lyslampe-for-og-bedre-s%C3%B8vn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.