Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har i det siste hatt en periode der jeg har vært veldig lei meg. jeg kan plutselig begynne å gråte, og være veldig lei meg. Men jeg kommer aldri fram til hvorfor. Av og til kan jeg bare bli lei meg.. og ikke ha lyst til å gjøre noe. Jeg kan være vedlig trøtt og sliten, og ofte kvalm. Føler meg helt utenfor i denne verdenen. Klarer ikke engang å snakke med kjæresten eller noen av mine venner om dette. Derfor spørr jeg her.. Kan dette være en form for depresjon?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/187938-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

bugge -jenta

Det kan være depresjon, men det kan også være andre ting. Det første du bør gjøre er å ta deg en tur til legen og få tatt en blodprøve. Det kan hende problemene dine skyldes noe så banalt som lite jern eller b-vitaminer.

Enig. Sjekk alltid opp det fysiske først som min psykiater sier.

Ellers ville jeg tatt tilskudd av magnesium.

Kanskje har du noe uforløst inne i deg som det trengs ordsetting på. Et eller annet gammelt (eller nytt forsåvidt) som nå trenger å komme opp i dagen. Du kan ta kontakt med psykolog for dette, men en annen ting du kan prøve er å finne en bok om drømmetydning(eks. Av Brudahl, Jan, ike alternativt, men fra en psykolog) og lese den. Om du ikke har drømt mye før er det min erfaring at fokus på området fører til at du husker drømmene, og kanskje kan de fortelle deg mye. Jeg opplevde det. De gav meg tilgang til hva det var som plaget meg. Så blir det en vurdering om dette kanskje er lurt å bearbeide med en psykolog. Dette kan uansett være lurt siden det er ventelister overalt.

Vh bugge.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/187938-depresjon/#findComment-1292708
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...