Gå til innhold

NHD: Hva skal en gi i gave til en mannlig behandler?

Anbefalte innlegg

vil bli borte

Min nåværende behandler har fått en fin blomsterbukett ved ett par anledninger.

I sommer skal en mannlig lege følge meg ganske tett opp når psykiateren er borte.

Han er en kjempekar som jeg er veldig glad i (det er jeg i alle legene mine) så han må jo få ett eller annet.

Men hva skal man gi til en mann? Kan liksom ikke gi blomster eller verktøy?

Fortsetter under...

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette er min personlige mening:

1. Jeg synes det er helt unødvendig å gi en gave til en vikar som følger deg opp noen måneder.

2. Dersom du har gått i en langvarig behandling som du er godt fornøyd med, kan du gi en liten gave på den aller siste timen. En blomst eller en bok er utmerkede gaver.

Dette er min personlige mening:

1. Jeg synes det er helt unødvendig å gi en gave til en vikar som følger deg opp noen måneder.

2. Dersom du har gått i en langvarig behandling som du er godt fornøyd med, kan du gi en liten gave på den aller siste timen. En blomst eller en bok er utmerkede gaver.

Vedr. 2:

Eller en diger Helnøtt. Helst de fra danskebåten på 300 gram.

bugge -jenta

Jeg bruker å gi min takknemlighet, og det tror jeg er mer enn nok.

Jeg forteller hvor mye timene betyr for meg, takknemlighet for forandringene som skjer med meg og for at han er med meg på denne reisen på en slik god måte i så mange år.

Jeg tror det er den beste gaven han kan få, og slett ikke den enkleste å gi heller. Jeg må kvinne meg litt opp for å gi uttrykk for dette.

Når min første behandler reiste, gav han meg en klem, eller en klem ble gitt. Og jeg så på ham og sa - takk. Vi hadde vært gjennom enlang avslutningsprosess allerede. Et ord, og han visste hvor mye som lå i det ordet. Terapi handler jo om ord og følelser i stor grad, og det kjennes riktig ut for meg å bruke de som en gave.

For hver time gir han meg gaver ved sine ord.

Men det er slik jeg føler det. Etter 6 år i terapi.(eller noe sånt.)Hvem teller? :)

Vh bugge.

marlenexxx27

Jeg synes at gaver man kan BRUKE OPP er gode gaver. Dvs. blomster, alkohol, mat, stearinlys, o.l. Noe som er PERSONLIG er også bra, f.eks. et dikt eller et kort man har skrevet noen velvalgte ord på.

Men behandlere får jo tross alt lønn for arbeidet de gjør, så det bør jo ikke være en selvfølge at alle får gave selv om de har gjort en god jobb. Jeg synes man bør gi gaver UNNTAKSVIS.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...