Gå til innhold

Selektiv mutisme og klager

Anbefalte innlegg

Gjest Hilsen Mimose

Jeg har ei fostersøster med denne diagnosen, som "aldri" har fått noen slags oppfølging fra helsevesenet (bl.a. med begrunnelsen fra BUP at når hun ikke vil snakke, så er det ingenting de kan gjøre..!), selv om BUP sier at de har hatt mistanke om at det var SM hun led av siden hun var rundt 8 år! Hun er nå i slutten av tenårene og klarer seg på ingen måte bra, og jeg er så frustrert at jeg vil skrike! Hun fikk Fontex i en periode (fra hun var 15 eller noe sånt, og jeg så nettopp på internett noe om at det ikke skulle gis til personer under 18? Noen som veit noe?), men ingen oppfølging, og bestemte sjøl at hun ville slutte med det.

Jeg har lyst til å klage på den elendige oppfølginga hun har fått gjennom alle år, men veit ikke hvor jeg skal gjøre det, eller om jeg (eller foreldrene mine) i det hele tatt er autorisert til å gjøre det, siden jenta nå er myndig og har flytta tilbake til mor.

Hva slags behandling kan det eventuelt nytte å sette i gang med nå? Hun er veldig motivert for å bli "normal", men det er litt håpløst å få til på egenhånd.

Veldig takknemlig for synspunkter!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/187976-selektiv-mutisme-og-klager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, BUP er helt talentløse!

Ja, jeg tror nesten det er verre enn det. Dama som var ansvarlig i dette tilfellet bestemte at jenta skulle møte faren sin (som sannsynligvis misbrukte henne og ikke fikk komme i nærheten av henne og mora) to ganger i året, nemlig bursdagen hennes og julaften... Er det rart folk blir litt ødelagte??

*oppgitt, ja*

Gjest Kriztenze

Ja, jeg tror nesten det er verre enn det. Dama som var ansvarlig i dette tilfellet bestemte at jenta skulle møte faren sin (som sannsynligvis misbrukte henne og ikke fikk komme i nærheten av henne og mora) to ganger i året, nemlig bursdagen hennes og julaften... Er det rart folk blir litt ødelagte??

*oppgitt, ja*

ja bup er helt sprengt i noen tilfeller. har erfaring med det sjøl. men ellers håper jeg du får gode råd her.

*oppgitt, ja*

Skjønner godt du blir oppgitt.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...