Gå til innhold

Hvem er egentlig NHD for en kar?


Gjest cherise

Anbefalte innlegg

mariaflyfly

Jeg har ofte tenkt på den jobben NHD gjør her inne, hvorfor han gjør den, og tålmodigheten han viser ved å være her så lenge.

De fleste psykiatere hadde ikke orket. Stadig vekk måtte lese om igjen lignende innlegg fra oss brukere, følge med så grundig som han gjør, så jevnt som han gjør.

Sannsynligvis er det ikke økonomisk særlig lukrativt, og han har dette hengende over seg frivillig.

Når støtten forsvant var det han som jobbet for å få til en annen ordning slik at han kunne fortsette her.

NHD vet at det arbeidet han gjør her er uvurderlig. Det viser at han har et grunnleggende ønske om å bruke sin kunnskap til å hjelpe flest mulig. Veldig mange mennesker kommer seg ikke til psykiater, og det er mangt et menneske han har reddet fra særdeles uvitende primærleger. Med relativt liten innsats, som kanskje virker som en motpol til det jeg har nettopp skrevet, når han veldig mange, og jeg har lært mye av ham.

Ellers er han et menneske. Enkelt og greit. Takk og lov for det. Menneske og psykiater. Ikke bare psykiater. Og svar skal ikke tas ut av sin sammenheng.

Jeg er ikke enig i alt han skriver, han er svært annerledes enn min psyk.men det skulle da bare mangle. Dessuten gir han råd, ikke fasitsvar, han er ikke Gud. Man trenger ikke følge rådene hans hvis en ikke vil.

Så NHD skal vi være takknemlige for synes jeg. Og er en uenig, er det bare å skrive tilbake. Han tåler det.

Å snakke rett fra levra, betyr ikke automatisk at saklighetsnivået ikke er der. Det finnes ingen mal om at psykiatere skal formulere seg som fra en lærebok.

Mine tanker.

Vh bugge.

Jeg er så enig i det siste du sier.

Slik jeg har skjønt det, er NHD en fyr som kaller en spade for en spade. Jeg synes det er bra, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • pilt2005

    7

  • mariaflyfly

    5

  • Babette

    4

  • mil1365380270

    4

Gjest Cityrella

Jeg er så enig i det siste du sier.

Slik jeg har skjønt det, er NHD en fyr som kaller en spade for en spade. Jeg synes det er bra, jeg.

Han kaller vel alt han tror kan likne på en spade for en spade. Slike kan man ikke ta seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jomfru jeg

Har ikke så greie på stjernetegn, jeg, men søkbare skattelister er en fin ting : Han er født 26 juli. Så kan du jo finne stjernetegnet selv :)

Er ikke det Løvens tegn da? Det tegnet er veldig glad i oppmerksomhet tror jeg. Men helst ikke negativ da. Og så er de veldig sosiale. Men Løver er jo veldig forskjellige. Kjenner ei typisk Løvedame og ei som er helt atypisk Løve. Og NHD er jo mann. Kjenner ingen Løvemenn forreten. Ikke helt personlig på dypere plan iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig i det siste du sier.

Slik jeg har skjønt det, er NHD en fyr som kaller en spade for en spade. Jeg synes det er bra, jeg.

Nhd.kaller en spade en spade, men tåler ikke kritikk selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør jeg det? Det innlegget jeg nevnte var et _eksempel_.

Helt enig med deg sherise. NHD er en fagperson, som sikkert er betalt for å være her.

En fagperson skal ikke svare så folk føler seg såret.Og hadde han ikke såret så mange, så hadde han ikke fått all denne kritikken. Jeg har vært på mange fora, men aldri sett maken til dette. Og dette er som en eller annen sa :forumet for de mest sårbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tullerueller?

Nhd.kaller en spade en spade, men tåler ikke kritikk selv.

Tåler han ikke kritikk? Han får da virkelig så ørene flagrer hen inne iblant. Hvordan er det han viser at han ikke tåler det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forumet eller personen

Helt enig med deg sherise. NHD er en fagperson, som sikkert er betalt for å være her.

En fagperson skal ikke svare så folk føler seg såret.Og hadde han ikke såret så mange, så hadde han ikke fått all denne kritikken. Jeg har vært på mange fora, men aldri sett maken til dette. Og dette er som en eller annen sa :forumet for de mest sårbare.

Kan det at dette er forumet for de mest sårbare kanskje være årsaken til at han får all kritikken? Ingen andre får så mye kritikk sier du, og det har du helt sikkert rett i, men ingen andre svarer på forumet for de mest sårbare heller.

Og jeg vet hvordan i alle fall jeg, som den sårbare personen jeg er, kan ta virkelig av når jeg føler meg såret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så greie på stjernetegn, jeg, men søkbare skattelister er en fin ting : Han er født 26 juli. Så kan du jo finne stjernetegnet selv :)

Takker og bukker, du er jammen smart. Tenkte ikke på at det gikk an.

Han er løve ja, et ildtegn. Og de liker jo og være synlige.

Tipper han er født på ettermiddagen en gang, for da får han skorpio ascendant og månen i vannmannen. Synes det passer bra jeg...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest profile

Jeg synes det er fint med litt skarpe kommentarer av og til. Ting i psykisk helseværn har lett for å bli så vagt og ullent.

Det er kansje nettopp i kraft av å være psykiater at han kan tillate seg å komme med slike kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et eller annet sted må hanjo ha fått den "strålende" ideen da. Men uansett, han virker ikke akkurat som er person man lytter til om man har problemer. Ikke psykiske problemer hvertfall.

Han siterte professor Grünfeldt, som ga dette rådet til sine studenter i sin tid.

Samme Grünfeldt var for øvrig fagperson på forum for seksualitet før du ble "født".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så greie på stjernetegn, jeg, men søkbare skattelister er en fin ting : Han er født 26 juli. Så kan du jo finne stjernetegnet selv :)

Hei sann!

Hvor finner man ut av slike ting tro?

Jeg skal drive litt research på en fyr jeg skal treffe, og som har oppgitt to ulike aldre. For å finne ut om det er en glipp fra hans side eller om han er "lystløgner" vil jeg finne ut av når han virkelig er født.

Jeg har vært inne på Skatteetaten, Likningskontoret og. lign.

Finner det ikke.

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann!

Hvor finner man ut av slike ting tro?

Jeg skal drive litt research på en fyr jeg skal treffe, og som har oppgitt to ulike aldre. For å finne ut om det er en glipp fra hans side eller om han er "lystløgner" vil jeg finne ut av når han virkelig er født.

Jeg har vært inne på Skatteetaten, Likningskontoret og. lign.

Finner det ikke.

Hva gjør jeg?

http://www.nettsnok.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjorde jeg noe galt nå?

Takk Åsemor!!! Super-duper raskt svar.

Har vært inne og sjekket, men finner altså bare fødselsår, ikke fødelsdag. Det klarte du imidlertid å finne i tilfellet NHD.

Hva gjorde du din luring??

Det var ikke Åsemor som gjorde det, det var jeg :) Og løsningen har du her:

http://skatt.adressa.no/

Men der må du ha fylke og kommune. Det kan du riktignok finne fra en av de andre skattelistene hvor du bare trenger deler av navnet. Til sammen blir det flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke Åsemor som gjorde det, det var jeg :) Og løsningen har du her:

http://skatt.adressa.no/

Men der må du ha fylke og kommune. Det kan du riktignok finne fra en av de andre skattelistene hvor du bare trenger deler av navnet. Til sammen blir det flott :)

Thank you - thank you -thank you!

Nå funket det!

Jeg er redd jeg er på sporet av en lystløgner.

Han jeg har blitt kjent med over nettet har skrevet at han er 4 år eldre enn meg. Sannheten er 10!!!

Hva gjør man med slikt tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mye rart der ute

Thank you - thank you -thank you!

Nå funket det!

Jeg er redd jeg er på sporet av en lystløgner.

Han jeg har blitt kjent med over nettet har skrevet at han er 4 år eldre enn meg. Sannheten er 10!!!

Hva gjør man med slikt tro?

Kutter ut fyren. Lyver han om sånt, kan han lyve om hva som helst.

Jeg var også borti en sånn, han løy seg 7 år yngre. Trodde han virkelig at jeg ikke ville oppdage det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutter ut fyren. Lyver han om sånt, kan han lyve om hva som helst.

Jeg var også borti en sånn, han løy seg 7 år yngre. Trodde han virkelig at jeg ikke ville oppdage det ?

Det rare er at han virker som en troverdig fyr, men vi har hittil bare kommunisert over nettet. Nå vil han gjerne at vi skal treffes. På min profil på nett-daten har jeg jo indikert hvilken aldersgruppe jeg er ute etter, og han ligger et stykke utenfor denne. Det kan jo selvsagt hende at han har hatt sin profil liggende inne i 7 år, men det synes usannsynlig. Er du ikke enig?

Jeg synes imidlertid det er pinlig å måtte ta ham i løgn hvis det blir til at vi treffes. Jeg må jo få sagt at jeg har drevet litt research på ham.

Men som du sier, hvis han lyver på slike ting, kan man aldri være trygg. Det virker så krampaktig å ha slike hang-ups!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thank you - thank you -thank you!

Nå funket det!

Jeg er redd jeg er på sporet av en lystløgner.

Han jeg har blitt kjent med over nettet har skrevet at han er 4 år eldre enn meg. Sannheten er 10!!!

Hva gjør man med slikt tro?

Vær forsiktig med folk du ikke er helt sikker på hvem er, og som du ikke har møtt på ordentlig.

Vedkommende trenger ikke være den han utgir seg for å være, samme hvor troverdig han måtte være...

Been there... og er fortsatt like forvirret! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær forsiktig med folk du ikke er helt sikker på hvem er, og som du ikke har møtt på ordentlig.

Vedkommende trenger ikke være den han utgir seg for å være, samme hvor troverdig han måtte være...

Been there... og er fortsatt like forvirret! :)

Takk for rådet ditt Line!

Jeg må innrømme at jeg ble litt uskikker på denne fyren nå, og angrer på min kanskje litt åpne velvilje i mailene jeg har hatt med ham.

En annen ting er at jeg har googlet litt på ham, og ser at han har skrevet en del ting i relasjon til noe som mange oppfatter som veldig negativt, ja faktisk kriminelt. Han har skrevet "intelligente forsvarstaler" i ulike medier, og mye kan tyde på at han har vært anklaget i noen gufne saker. Selvsagt kan han være uskyldig, men jeg fikk meg en støkk da jeg oppdaget det.

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...