Gjest Solnedgang i elg Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Jeg er en kvinne i 30-årene som er sykelig overvektig. Denne overvekten er sannsynligvis et resultat av overgrep i min barndom, noe som forsåvidt ikke har plaget meg nevneverdig på andre områder enn maten. Jeg sliter voldsomt med mat og matrelaterte situasjoner, bruker mat som trøst og belønning og spiser bort mange følelser jeg ikke lar meg selv kjenne på. I det siste halve året har påkjenningene ved dette vært enorme. Jeg hater meg selv og kroppen min, og har i en periode distansert meg fra alt rundt meg som betyr noe for meg. Jeg flyter rett gjennom på jobb, jeg dytter ansvar for ungene over på mannen, og gjør det jeg kan for å slippe unna virkeligheten. Dette oppnår jeg ved å begrave meg i bøker overalt, eller sitte pal foran TV'n. Bare jeg slipper å tenke. Tok kontakt med lege i forrige uke for å se om jeg kan finne noen vei ut av dette, for det ødelegger meg sakte men sikkert. Ble henvist til psykolog, men det tar jo flere måneder før jeg kommer inn der. Er det noen andre der ute som har det litt på samme måten, og som har noen råd til meg i denne perioden uten hjelp? Og hva i all verden skal jeg forvente av timen hos psykolog/psykiater? Takknemlig for svar- om ikke annet bare for å si at det er noen der ute som leser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188134-spiseforstyrrelse-og-depresjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
she_lucky Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 hey du..jeg er her ute og leser... har slitt med det samme men motsatt..altså vegring.. som følge av det går jeg nå på antideppressiva og beroligende daglig.. jeg søkte ikke hjelp før dt var for sent.. du må ta tak i årene nå! jeg kan sende deg en liste iover psykologer som er tilknytta trygdesystemet hvis du vil? ta dem for deg en etter en og ring alle sammen! klem fra lille meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188134-spiseforstyrrelse-og-depresjon/#findComment-1293544 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cerruti 1881 Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 hey du..jeg er her ute og leser... har slitt med det samme men motsatt..altså vegring.. som følge av det går jeg nå på antideppressiva og beroligende daglig.. jeg søkte ikke hjelp før dt var for sent.. du må ta tak i årene nå! jeg kan sende deg en liste iover psykologer som er tilknytta trygdesystemet hvis du vil? ta dem for deg en etter en og ring alle sammen! klem fra lille meg Klem til deg:) Sliter selv med mat når jeg er deprimert. Går i terapi. Det som har gitt meg en viss kontroll, er å tvinge i meg minimum 4 måltider pr dag - og helst kombinere det med litt trim. I tillegg førte jeg mat-dagbok over alt jeg spiste og hvorfor. Dette gikk jeg så igjennom med terapeut. Ønsker deg lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188134-spiseforstyrrelse-og-depresjon/#findComment-1294529 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.