Gå til innhold

når synes dere at barn bør flytte ut hjemmefra?

Anbefalte innlegg

Gjest dina2
Skrevet

Leste i et annet innlegg at folk mente at det var jammen meg på tide å flytte hjemmefra når man var 21.

er det virkelig så viktig å flytte ut hjemmefra? Om mine barn feks studerer når de er 21 og vil bo hjemme, så synes jeg det bare er koselig.

Hvordan tenker dere andre om saken?

mariaflyfly
Skrevet

Jeg var svært klar for å flytte hjemmefra da jeg var 19. Kunne ikke tenkt meg å bo hjemme stort lenger enn det, for min egen del

Skrevet

Hvor gamle unger har du sjøl da?

Jeg synes det var greit at sønnen min flyttet hjemmenifra etter militæret og et år i Kosova. Dattera mi flyttet da hun var ferdig med videregående, både hun og jeg ville nok at hun skulle bodd her litt til men det ble for vanskelig pga plassmangel. Jeg måtte flytte fra en fireroms til en tre roms og det ville nok vært litt kjedelig å dele et lite rom med broren som var 11 år yngre.

Skrevet

Det kommer helt an på hvilken type ungdom det er.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 19, men ville flytte da jeg var 17. Var kjempeklar for å flytte hjemmefra, og fikk tusen ganger bedre forhold til foreldrene mine etter at jeg flyttet.

Men brødrene mine bor fortsatt hjemme, han eldste er 21.

Så det kommer an på situasjonen og type person man er. (Men må si jeg stusser litt når folk over 20 fortsatt bor hjemme..=)

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 19, men ville flytte da jeg var 17. Var kjempeklar for å flytte hjemmefra, og fikk tusen ganger bedre forhold til foreldrene mine etter at jeg flyttet.

Men brødrene mine bor fortsatt hjemme, han eldste er 21.

Så det kommer an på situasjonen og type person man er. (Men må si jeg stusser litt når folk over 20 fortsatt bor hjemme..=)

20 er da ingenting. En slektning av meg flyttet ut i slutten av tredveåra. Alle hadde slått seg til ro med at han ville bli boende, men plutselig en dag..!

Det kan jo ofte være mye å spare på å bo hjemme, men ellers er det vel naturlig å hoppe ut av reiret når man er ferdig med skolen.

Gjest M.Angelica
Skrevet

20 er da ingenting. En slektning av meg flyttet ut i slutten av tredveåra. Alle hadde slått seg til ro med at han ville bli boende, men plutselig en dag..!

Det kan jo ofte være mye å spare på å bo hjemme, men ellers er det vel naturlig å hoppe ut av reiret når man er ferdig med skolen.

Oi! Hadde han planer om å bare bo der til foreldrene gikk bort, så kunne han ta over huset? ;p

"men ellers er det vel naturlig å hoppe ut av reiret når man er ferdig med skolen."

Kanskje mer naturlig å flytte hjemmefra når en begynner på skole? -Altså VGS/Høgskole..? =)

Gjest Aimabel
Skrevet

Oi! Hadde han planer om å bare bo der til foreldrene gikk bort, så kunne han ta over huset? ;p

"men ellers er det vel naturlig å hoppe ut av reiret når man er ferdig med skolen."

Kanskje mer naturlig å flytte hjemmefra når en begynner på skole? -Altså VGS/Høgskole..? =)

Ja, klart det. Jeg tenkte på grunnskole/videregående.

Denne fyren ville sikkert ta over huset ja, men litt av en pris å betale da. Vil ikke tenke på om det var noen damer som ble invitert hjem på gutterommet :-)

Han kommer nok til å arve en dag uansett

Gjest M.Angelica
Skrevet

Ja, klart det. Jeg tenkte på grunnskole/videregående.

Denne fyren ville sikkert ta over huset ja, men litt av en pris å betale da. Vil ikke tenke på om det var noen damer som ble invitert hjem på gutterommet :-)

Han kommer nok til å arve en dag uansett

Han fant vel ut at det ble for lenge å vente, så han flyttet på hybel i mens. ;)

Skrevet

GIkk først folkehøgskole fra 16-17 og flyttet hjemmefra da jeg kom tilbake, bodde på hybel under VGS. Synes forsåvidt det var helt greit, for vi holdt på å bite hodet av hverandre.

Når det gjelder generelt synes jeg at dette må være noe helt individuelt.

Det kommer jo an på så utrolig mye.

Mitt grunnlag for å si til 21-åringen at han burde flytte var at han var såpass gammel at han overhodet ikke burde ha problemer med å klare seg selv, samtidig som han (og mamma) helt tydeligvis hadde en del problemer med å få ting til å fungere hjemme sammen.

tigertrollet
Skrevet

Skjønner heller ikke egentlig at det trenger å være et tema. De fleste flytter vel ut når de er klare for det.

Synes det er kjipt å høre hvis foreldre sier noe i den duren om at "nå er det på tide at h*n flytter". Det har aldri vært et issue med mine foreldre og meg og mine brødre, men vi har flyttet når det var naturlig. Jeg var 18, og mine brødre bodde "på skift" i sokkelleiligheten til de var hhv 21 og 27.

Kan kanskje forstå at det kan bli vanskelig når "barna" har blitt voksne og at konflikter kan dukke opp, men generelt ville jeg ikke "kaste" ut mine barn. Aldri.

Gjest bananarama
Skrevet

Jeg flyttet hjemmefra som 18-åring og flyttet tilbake når jeg var 23.

Har full jobb og betaler husleige. Vi har stort hus da, men jeg bor på "jenterommet".

Bestemte meg for å flytte hjem pga at familien har et medlem med store omsorgsbehov...

Skrevet

Synes det er greit så lenge de studerer og så synes jeg det er koselig også. Men bor de hjemme etter at de har fylt 30, så blir det jo litt spesielt, hvis det ikke er noe spesiellt grunn for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...