ulva Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Så er det en ny runde med depresjoner, angst og psykose. Håper du kan vurdere dette: Fikk høy prolaktinstigning av Risperdal Consta 37,5 mg med melk i brystene og muskelrykninger. Fortsatte allikevel i ca. 1 år med svært god effekt (d.v.s. bedre sosial fungering, ingen psykose, mindre tilbaketrekning). Gikk i tillegg på Cipralex 30 mg. Psykiateren min var likevel ikke fornøyd og satte meg på 10 mg Abilify i tillegg. Gikk opp til 15 mg Abilify og ned til 25 mg Risperdal Consta. Var svært dårlig og kastet opp mye. Psykiateren gikk så ut i to mnds overlegepermisjon. Psyken gikk det heller ikke bra med, og jeg ble innlagt på akuttpsykiatrisk igjen. Der bestemmer de seg for at jeg ikke skal gå på Abilify og gjør følgende endring i løpet av ett døgn: Abilify fjernes, settes opp på Solian 200 mg og Cipralex 30 mg seponeres. Resultat: Tåkesyn, kvalme, skjelvninger, frysninger, forstoppelse, sterk angst, gråtetokter, "elektriske støt" i hodet, mareritt osv osv. Har usikker diagnose på schizofreni og i tillegg en diagnose på PTSD eller evt. dissosiativ personlighetsforstyrrelse samt tilbakevendende depresjoner og angst. Syns dette var rotete og dårlig behandling, og føler meg usikker på om jeg nå får riktig medisinering. Medisinering ble endret uten at de konsulterte psykiateren min eller fastlegen som har foreskrevet alle medisiner. Når kan jeg forvente at bivirkningene går over? De har nå vart i to uker. Håper du har kommentarer til dette. Var dette uforsvarlig eller er det bare jeg som er særdeles pysete og følsom? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188316-nhd-uansvarlig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.