Gå til innhold

hvordan bortforklare bipolar som noe fysisk?

Anbefalte innlegg

Gjest kriztawoman

Hei jeg bruker medisiner to ganger daglig, og det er litt slitsomt å skjule dette for venner og typen. Så hvordan kan jeg forklare det på en måte som høres ut at medisinene jeg tar er for noe fysisk uten å direkte lyve? Skal ikke ha på meg at de tror jeg har noe psykisk problem.

Fortsetter under...

1: sannheten fungerer stort sett ganske greit.

2: hvis du ønsker å gi annen forklaring kan du vel bare si vitaminer, p-piller, allergimedisin, kalktilskudd, hormontilskudd, stoffskifte hva som helst egentlig,

Jeg også er manisk og skjuler medisinene mine. Mine nærmeste vet det da, men ikke arbeidskoleger og slikt.

Visst du foretrekker å fortelle en hvit løgn, så si du har høyt blodtrykk. Lær litt om høyt blodtrykk og hoild på den samme historien til alle.

Gjest kriztawoman

Jeg også er manisk og skjuler medisinene mine. Mine nærmeste vet det da, men ikke arbeidskoleger og slikt.

Visst du foretrekker å fortelle en hvit løgn, så si du har høyt blodtrykk. Lær litt om høyt blodtrykk og hoild på den samme historien til alle.

hehehe, god ide:)))

håper ingen av dem vet hvordan tablettene mot høyt blodtrykk ser ut...men det gjør de sikkert ikke. Er jo helst gamle folk som har det så...

bugge -jenta

Jeg er slik at jeg mener omgivelsene nødvendigvis ikke trenger å få vite alt, selv om de ser ting de lurer på.

Trenger jeg å ta medisiner gjør jeg det, hvor som helst, uten å lage noe vesen av det, og realiteten er at ingen reagerer.

Skulle de spørre sier jeg at det bare er noen medisiner jeg går på. Så får de bare lure. Det kan være hva som helst.

Men å skjule slikt for kjæresten tror jeg ikke er så lurt i det lange løp.

Vh bugge

Jeg har heller ikke kommet ut av psyko-skapet! Har ikke fortalt mine nærmeste at jeg har gått i behandling i mange år, ei heller at jeg går på medisiner.

Jernmangel er en grei forklaring. Det er temmelig vanlig fra tid til annen. Evt. kromtilskudd. Ellers støtter jeg Bugge (som jeg ofte gjør) i at det lureste er å ikke lage noe stort nummer ut av det. Folk har ofte nok med sitt!

Lykke til med jerntilskuddet!

klem fra

Annonse

hehehe, god ide:)))

håper ingen av dem vet hvordan tablettene mot høyt blodtrykk ser ut...men det gjør de sikkert ikke. Er jo helst gamle folk som har det så...

Det er nok mange yngre mennesker med høyt blodtrykk også (jeg er en av dem) men jeg kan jo trøste deg med at det finnes maaaange forskjellige medisiner mot høyt blodtrykk og de ser forskjellige ut i form og farge. Så jeg ville ikke stusset et sekund om du slukte litium eller hva-det-er-du-tar. Jeg ville kanskje spurt deg om du var forsiktig med salt og mosjonerte jevnlig :-)

Gjest kriztawoman

Det er nok mange yngre mennesker med høyt blodtrykk også (jeg er en av dem) men jeg kan jo trøste deg med at det finnes maaaange forskjellige medisiner mot høyt blodtrykk og de ser forskjellige ut i form og farge. Så jeg ville ikke stusset et sekund om du slukte litium eller hva-det-er-du-tar. Jeg ville kanskje spurt deg om du var forsiktig med salt og mosjonerte jevnlig :-)

Ultrakult. takk for svar=)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...