calle1365380687 Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hei! jeg har sliti med angst,depresjon,psykoser og den pakka der i ett par år nå. og under denne perioden har jeg prøvd utallige sovemedisiner forå hjelpe nattesøvnen. hittil har det vært: nozinan,imovane,truxal,tolvon,atarax,remeron,sobril og apodorm. de fleste av disse har gitt meg masse uro, og de andre blir jeg jo nesten ruset på. jeg er så lei. jeg trener på dagen (på sykkel, ett treningssenter er utelukket:) )for å prøve å bli sliten og sovne. men dette hjelper ikke. har dere noen alternativer? jeg er en relativt stor gutt, fysisk, og har høy tåleranse ovenfor medisiner. alle disse allergimedisinene som er søvndyssende f.eks fungerer alldeles ikke på meg. jeg er ingen ekspert eller noe, men har litt erfaring etter 2 års medisinsk behandling. men nå har jeg gitt opp. jeg trenger søvnen min. dagene mine forsvinner pga. døgnrytmen, søvnen er kortvarig, jeg våkner hele tiden, og har sterk angst under innsovningen. jeg kommer til å konsultere legen min med dette snarest, men vil gjerne ha litt feedback fra dere, om hva som har funket for dere, og eventuelt en av doktoronline.no psykiaterne kan gi meg noen råd. hittil har imovane funket best for meg, men jeg får svake synsforstyrrelser av de, og det blir jeg kjemperedd for (der og da under angstangrepet). håper noen kanskje har noen råd har gått søvnløs så lenge nå at jeg nesten ikke skjønner hva som er virkelighet eller ikke, og det toppet seg forrige uke da jeg hadde gått 4 døgn uten søvn, fikk ett panikkangrep, besvimte, våknet opp livredd og psykosen begynte. endte opp i dype kutt med kniv i håndleddet. jeg ble ikke innlagt, men lagde avtale med lege om husarrest hjemme hos min mor. noe som har vært godt, men jeg får fortsatt ikke sove.. jeg går på dørken snart. og en ting til. har noen noe erfaringer fra lave trygdeytelser under sykemelding\rehab\attføring? jeg har alltid denne minstesatsen, og hjulene går jo ikke rundt! hvor kan jeg henvende meg? sosialkontoret sier at jeg er jo over minstebeløpet som er 3500 i livsopphold per mnd. men jeg går jo bar eunder økonomisk!! har virkelig staten ingen hjelpeorganisasjoner for folk som ikke omtrent tør å åpne postkassen sin, pga frykt for fakturaer? vi blir jo ikke bedre av dårlig økonomi folkens. jeg er kun 20 år, og etatene slenger meg mellom hverandre, og jeg stiller uvæpnet mot dem. jeg holder på å dø, og svar man får fra trygdekontoret er bare paragrafer... hva kan jeg gjøre? hvor kan jeg søke? dette var mange problemer på gang.. hehe, er ikke meningen å høres ut som en sutrekopp, men jeg sitter å ser på meg selv bare bli mindre og mindre og staten dytter meg mot stupet. sommeren er her folkens. kanskje den blir bra i år. mvh carl martin 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188408-frustrert/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.