Gå til innhold

Bør jeg fremstille meg så frisk som mulig når jeg søker behandler?

Anbefalte innlegg

Gjest Timari

Søker og søker , men har ikke fått noe treff enda. Har søkt både psykiatere og psykologer men får bare avslag. Har skrevet om min problematikk og hva jeg ønsker å jobbe med i terapien. Legen min synes at det var en god og beskrivende søknad som fortalte tydelig hva jeg hadde behov for av hjelp.

Men så lurer jeg på...Bør jeg pynte litt på tingene? Er terskelen lavere for å avslå søknaden hvis de tenker at jeg heller burde fått hjelp ved en annen instans? Problemet er jo at jeg ikke er "psyk" nok til å motta tilbudet fra de andre instansene, som feks DPS eller innleggelse på psykiatrisk.

Er det ting jeg absolutt ikke bør skrive i søknaden min?

Kan fastlegen også endre henvisningen så jeg fremstår som "friskere" når jeg nå sender søknaden til atter 10 nye personer?

Noen tips?

Fortsetter under...

Gjest en annen

Det viktigste er vel at du er ærlig, viser selvinnsikt og at du er motivert for behandling. Praksisen i Oslo med disse personlige søknadene har sine bakdeler. Hva slags diagnose har du (hvis du vil si det)?

Gjest Timari

Det viktigste er vel at du er ærlig, viser selvinnsikt og at du er motivert for behandling. Praksisen i Oslo med disse personlige søknadene har sine bakdeler. Hva slags diagnose har du (hvis du vil si det)?

jeg sliter hovedsakelig med angst og depresjon. har en annen diagnose også men vil ikke si det her. (men det er ikke noe Borderline etc) Men jeg har stor innsikt i min situasjon og er motivert for behandling. Men jeg vet jo ikke hva de privatpraktiserende ønsker å lese da :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...