Gå til innhold

Hva hvis depresjonen ikke går over?

Anbefalte innlegg

Gjest hva gjør jeg da?

Jeg har vært sykemeldt siden i fjor før jul, gått til psykolog, skal ha siste time nå snart. Prøvd diverse medikamenter uten effekt.

Planen har vært - helt fra januar - at jeg skal tilbake til mitt arbeid i løpet av høsten.

Men - jeg blir jo ikke bedre. Jeg sover ikke om nettene, enkelte netter sover jeg en time, våkner og ligger og grubler før jeg sovner igjen og sover litt. Andre netter sover jeg fra midnatt til 4-tiden, da våkner jeg og begynner å gruble. Jeg våkner alltid med dårlig samvittighet for et eller annet, og panikk for ting jeg skulle ha gjort.

Jeg har også dårlig samvittighet for at jeg ikke blir bedre. Jeg trimmer i allefall 4-5 ganger i uka, jeg prøver og prøver men jeg kommer ingen vei.

Så - kan det hende at man ikke blir frisk av sin depresjon? Hva da, hvis man ikke kan jobbe?

Jeg har panikk nå - jeg må jo bli frisk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188493-hva-hvis-depresjonen-ikke-g%C3%A5r-over/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest urquell

De gangene du forsoekte medisner, hadde du store nok doser, og proevde i lang nok tid til og ha effekt? Dvs flere maaneder?

Har du og din behandler snaket om ECT? Det er veldig bra redskap for og faa deg ut av depresjonen, men det forebygger det ikke i fremtiden.

Det er inegn grunn til at du ikke skal bli bedre, bare gi degselv tid, og jobb konstruktivt med behandleren din, steg for steg saa gaar det fremover,

lykke til

Gjest kvitt depresjonen (for nå)

Det tar lang tid å bli kvitt depresjon. For meg har det tatt 8 år, og fra andre jeg har snakket med har jeg skjønt at det ikke er akkurat uvanlig. Så ta deg tid - ikke press deg selv, og ikke kjøp alle forklaringene om at du blir "bra" av piller. Man blir ikke helbredet av piller, men det kan hjelpe. Bli frisk må man dessverre gjøre selv.

Gjest hva gjør jeg da?

Det tar lang tid å bli kvitt depresjon. For meg har det tatt 8 år, og fra andre jeg har snakket med har jeg skjønt at det ikke er akkurat uvanlig. Så ta deg tid - ikke press deg selv, og ikke kjøp alle forklaringene om at du blir "bra" av piller. Man blir ikke helbredet av piller, men det kan hjelpe. Bli frisk må man dessverre gjøre selv.

Takk for ærlig svar. Det jeg lurer på er hvordan du klarte deg økonomisk i denne perioden. For meg blir det katastrofe hvis jeg ikke kommer meg i arbeid snart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...