Gå til innhold

Diagnoser og informasjon/NHD og andre

Anbefalte innlegg

Gjest Unnvikende?

Jeg har gått til psykiater i ca. et halvt år nå og han har nå satt diagnosen unnvikende personlighetsforstyrrelse på meg. Har lest kriteriene for denne diagnosen og føler meg ikke hjemme i den. Spurte psykiateren om hvilke kriterier han hadde krysset av for å få meg på den diagnosen. Da svarte han bare at han ikke behøvde å se på diagnosekriterier for å sette en diagnose for han mente at jeg passet så godt inn i den!

Men hvis jeg spør, har jeg ikke da krav på å se hvilke kriterier han har lagt vekt på når han stiller en diagnose på meg? For man skal vel ha 5 eller noe sånt?

Mvh meg :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188584-diagnoser-og-informasjonnhd-og-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Timari

Selvsagt må han fortelle deg hvilke kriterier han mener du oppfyller.

Diagnoser stilles ikke ved synsing.

diagnoser stilles ikke ved synsing sier du, men kan det være at det gjøres mye av det i praksis? (synsing mener jeg) Er de forpliktet til å fylle ut noe skjema som viser hvilke kriterier man oppfyller? Hvis ikke så er det jo bare å synse i vei da

syns

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...