Gå til innhold

Lei av å våkne tidlig med angst. hva gjør man

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen lei

Jeg er fryktelig lei av å våkne altfor tidlig og ha angstsug i magen - som ikke går over! Det herjer der inne og gjør meg forderdelig trist og lei.

Hvordan kan man få noe fornuftig ut av slike dager med mye angst og lite søvn? Ved handling eller skal jeg ligge å gråte resten av dagen? Jeg er lei av å alltid være alene med reaksjonene mine. Det er ikke bra. Jeg er lei.

Fortsetter under...

bugge -jenta

Nå går jeg i terapi og på medisiner, men i perioder har jeg så problemer med søvnen at jeg får imovane 7.5 mg, for å først sovne og deretter ikke våkne så tidlig med angst.

Det er ingen førsteløsning, men det spørs hva du ellers har prøvd eller går på. Og man kan jo ikke bruke det for lenge. Men av og til få seg en god natts søvn..

For lite søvn gir også mer angst.

Det må imidlertid være 7.5 mg, ikke 5 mg. Førstnevnte skal hindre tidlig oppvåkning.

Vh bugge.

Gjest lykke til

Det der er fryktelig vondt. Har kjent det på kroppen selv. Av og til kan det hjelpe med SSRI som også kan dempe endel angst i tillegg til depresjon. Ellers så hjelper det noe med sovemedisiner da man er mer "sløvet" på dem om morgenen og kroppen er i mindre angst-modus.

For meg er en halv til hel Rivotril finfint å bruke mot dette. Men denne kan være vanedannende. Prøv kanskje heller først en ikke-vanedannende sovepille og se om det kan hjelpe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...