Gå til innhold

Anbefalte innlegg

HeiEtter å ha lest grundig om Aspberg syndrom har jeg kommet frem til at min datter som vi har store problemer med ( hun er 14 ) må ha dette syndromet. Jeg ønsker å få testet henne ut for dette ettersom det er så mye som stemmer. Vi har slitt i årevis med henne og i hjelpeapperatet, men et mer hjelpeløst system skal en lete lenge etter. Nå skal jeg ikke henge ut hjelpeapparatet, men jeg lurer på hvordan jeg går frem for å få gjennomført denne testen og om det er kjenneskap til noen i Bergen som er spesialist på dette syndromet. Kan det likevel være at en kan ha så mange av symptomene av et syndrom uten å ha det. Jeg vet at du ikke kan gi meg noe klart svar på det, men generelt er det mulig. - Kan du gi meg noen navn eller sted i Bergen for dette- Hvordan går jeg frem- Er testene langvarig eller kortvarig- Når testen er utført hva er veien videreHåper å høre fra deg så snart som mulig.Hilsenen trett, sliten og fortvilet mor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188677-asperger-syndrom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg kjenner ingen i Bergen i BUPP-miljøet.

Men det er BUPP sin oppgave å diagnostisere enevt asperger på en 14-åring.

Det finnes ingen sikre enkelttester som kan sikkert bekrefte eller avkrefte diagnosen.

Som ved alle andre diagnoser finnes det helt klare tilfeller som kan diagnostiseres svært kjappt, og det finnes vanskelige grensetilfeller som krever lang tids observasjon før en kan si noe sikker om.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188677-asperger-syndrom/#findComment-1298975
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...