Gå til innhold

Anbefalte innlegg

HEI! har i P1-programmet sølvsuper hørt om din kjennskap til kinesisk medisin. Jeg har Parkinson (er 64år)og lurer på følgende: 1. har det noe for seg at jeg prøver kinesisk medisin for å bedre livskvaliteten i forhold til Parkinson?2. er det mulig å få en time hos deg å drøfte ev behandling?3. Hvis ikke du har mulighet, er det noen andre leger du kan anbefale?Jeg blir veldig takknemlig for svar. Vennlig hilsen Kristin

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188692-parkinsonkinesisk-medisin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Parkinsons sykdom forekommer også i Kina og skyldes degenerering av nevroner i et bestemt område i hjernen som igjen fører til skjelving. Vi kjenner ikke årsaken til sykdommen, men noen legemidler kan gi symptomer som minner om Parkinsons sykdom. Under mitt besøk i Kina så jeg at denne tilstanden ble behandlet med akupunktur og urter. Akupunkturen var særlig en form for skalleakupunktur, der tynne nåler ble stukkett inn i hodehuden og stimulert med svak strøm. Urtene ble foreskrevet individuelt for hver pasient og kunne variere i sitt innhold. Jeg kan dessverre ikke motta flere pasienter da jeg som fastlege har full liste og må bruke tiden min på egne listepasienter. Anbefaler at du tar kontakt med NAFO (Norsk akupunkturforening) som på sin hjemme side (www.akupunktur.no) har oversikt over nærmeste godkjente akupunktør. Noen av medlemmene har også tilleggsutdannelse innen urtemedisin og foreningen kan opplyse om dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...