Gå til innhold

Farlig å gå i psykoterapi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

bugge -jenta

Hei.

Jeg har gått i mange åp i psykoterapi, og har lyst å svare nei på alle dine spørsmål.

Det er fint om du kan stole på terapeuten, og innerst inne bryr han seg faktisk om deg. Hvis han ikke gjør det, fungerer han ikke som terapeut.

At forholdet minner om andre forhold er bra. Da har dere mye å gripe fatt i. At du kjenner det, er flott. I noen tilfeller er det terapeuten som kjenner det, og kan ta det som utgangspunkt videre i prosessen.

At du blir avhengig av terapeuten, er også helt naturlig. Jeg er absolutt avhengig av min terapeut på dette tidspunktet. På et tidspunkt i livet mitt vil jeg ikke være det.

Sannsynligvis må vi trappe ned, men det er også ganske vanlig å gjøre. Jeg er ikke redd for det. For da er jeg klar til å gå videre alene. Redd, men klar, tror jeg. Og han vil være der, hvis noe skulle skje.

Hopp i det. Det er skummelt, men fantastisk.

Spesielt hvis du treffer på en som er flink. Jeg vet jeg har vært heldig, men det er også mye opp til pasienten selv hvordan en jobber i terapien.

Vennlig hilsen bugge.

Gjest vioola

for meg var det en trygghet at han var proff. Følte aldri det var overhodet mulig å like meg sånn innerst inne. Så var litt tryggt at han fikk betalt for å prate med meg. da ville han jo ikke avvise meg. Det eneste stabile jeg hadde i livet.

Men alltid vanskelig å bli avhengig av noen sånn. Men terapeuter pleier å gradvis avslutte behanling sånn at man får tid til avvenne seg

Gjest vioola

for meg var det en trygghet at han var proff. Følte aldri det var overhodet mulig å like meg sånn innerst inne. Så var litt tryggt at han fikk betalt for å prate med meg. da ville han jo ikke avvise meg. Det eneste stabile jeg hadde i livet.

Men alltid vanskelig å bli avhengig av noen sånn. Men terapeuter pleier å gradvis avslutte behanling sånn at man får tid til avvenne seg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...