skapgal Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Da jeg ble sykemeldt for 4 år siden fikk jeg diagnosen angstpreget dystymi. har vært sykemeldt/attføring siden da. I denne perioden har sykdommen forandret seg radikalt og diagnosen er om ikke helt feil, så mangelfull. Min nye fastlege sendte meg til DPS for å få diagnose osv av en psykiater der. (dette var i fjor vinter) fikk EN LITEN samtale der. det de fant ut på denne konsultasjonen var at jeg ikke var psykotisk. Fikk deretter samtale timer med sosionom. fikk ingen diagnose ( bare at de trodde at jeg hadde en eller annen PF), eller plan. Samme lege søkte på nytt i mai i år om samme sak. diagnose. Psykiateren ville at jeg skulle søke meg over på Ullevål avd for personlighets psyk. og så skulle jeg få timer med sosionom ved DPS i påvente. Synes hele opplegget er tvilsomt, skal ikke DPS kunne stille diagnoser på PF? eller er det bare at de ikke vil/gidder? Skal ikke DPS foreslå medisinering? Trenger man ikke en diagnose å jobbe ut i fra? Jeg har nå vært syk i 10 år, og borte fra jobb/studier/livet i 4 sammenhengende. Men føler at jeg alikevel ikke blir tatt på alvor. 0 Siter
Gjest sjøhesten Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Har vel ikke noe direkte råd til deg, men kan jo si at jeg føler med deg! 0 Siter
frosken Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Hvorfor misliker du forslaget om å søke Ullevål sitt opplegg? Trodde det var noe av det mest omfattende behandlingsopplegg som tilbys i regi av det offentlige i forhold til personligshetsforstyrrelser mm. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.