Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en mann på 58 år som så lenge jeg kan huske har hatt problemer når jeg skal ut å reise, det være seg på hytta en fredag eller på ferie. Magen slår seg vrang akkurat samme dag som reisen begynner, og jeg får kraftig diare i flere dager. Er da avhengig av å være i nærheten av toalett hele tiden, ellers går det galt. Finnes det hjelp å få for dette? Skal snart til Danmark, så det ville vært fint om jeg kunne unngå magetrøbbel i starten denne gang.

Hilsen Nabbus

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189006-mageproblemer-ved-reise/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LucySky

Vært sånn i hele mitt liv. Gå til apoteket og kjøp deg Immodium eller liknende tabletter. Ta to først og så følg anvisningene på pakken.

Diareen blir stoppet, og så kan du roe deg ned og dermed blir magen bra også. Dette er jo åpenbart bare uro.

Veldig mange har det sånn.

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Det er mange som opplever at fordøyelsen reagerer under reiser i form av forstoppelse eller diare. Dette skyldes ofte at magen reagerer på stress og forventninger. Innen skolemedisinen anbefaler vi bruk av Travello, som er et reseptfritt middel som lindrer symptomene. På den alternative siden brukes tepperot (Tormentilla)i kombinasjon med pre- og probiotika. De sistnevnte styrker bakteriefloraen i tarmen og virker regulerende enten det dreier seg om for løs eller for hard mage.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...