Gå til innhold

Engelskeksperter...

Gjest kanskje, kanskje ikke..

Anbefalte innlegg

Gjest kanskje, kanskje ikke..
Skrevet

Noen som kan oversette for meg??

Hosta -

Sedum -

Mulberry leaves -

Hen and Chicks -

Ice Plants -

Prickly pear flowers, fruit and pads -

Dandelion -

Plantain -

Mallow Romaine lettuce -

Red and green leaf lettuce -

Endive -

Escarole -

Radicchio -

Turnip greens -

Mustard greens -

Kale -

Collards

Skrevet

Dandelion er løvetann i alle fall. Fine ordet! :)

Skrevet

Hen and chicks er i hvert fall høner og kyllinger. Jeg tror også det kan brukes som metafor i sammehenger hvor man snakker om foreldre og barn.

Gjest LucySky
Skrevet

Hosta = hosta også på norsk, en liljesort, mest grønne blader, mange har den i hagen her også. Sedum= sedum også her, fins i steinbed ofte, lav plante, mulberry leaves må være morbærblader, altså blader av morbærtreet, prickly pear flowers=blomstene på den digre kaktusen som vokser vilt i sørlige land, den har oransje frukter i enden av bladene, fruits =frukt, mallow kan være planten som på norsk heter kattost, romaine lettuce=romainesalat, red and green salad=rød og grønn salat, endive er det vi pleide å kalle endive på norsk, kommer ikke på hva som er vanligere nå (tynne, gule salatblader),radicchio = raddichiosalat, turnip greens (er det en amerikansk tekst?) og mustard greens veit jeg ikke hva er, høres ut som det grønne på turnips og sennepsplanten, kale=grønnsak, aldri helt skjønt hvilken, lurer på om det kan være grønnkål, collards er o gså en grønnsak som ofte dukker opp i amerikanske romaner, særlig fra Sørstatene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...