Gjest kan jeg be om sykemelding? Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Jeg er skikkelig sliten nå. Er alene med 3 barn. Eks kjører stadig på med rettsaker og div. andre saker som dreier seg om trusler og psykisk vold på forskjellige måter. Har igjen vært hos politet og forklart meg, hver gang må jeg fortelle hele historien om igjen og om igjen. Pga av alle rettsakene har jeg blitt nødt til å ned i inntekt for å få fri rettshjelp, da dette er eneste mulighet for å ha advokat. Dette igjen tærer enormt på økonomien og jeg sliter virkelig med å få endene til å møtes. I år hadde jeg så lyst til å ta ungene med på en liten ferie, men måtte bruke alle pengene på en del uforutsette regninger. Jeg har tannverk, men har ikke råd til å gå til tannlegen. Alt dette tærer på, og nå kan ikke ta ferie i år heller. Har fryktelig dårlig samvittighet for eldste barna, snart tenåringer, de er fryktelig leie seg de også. I tillegg er jeg så sliten, går på Zyban nå, hadde et lite opphold, da jeg ikke hadde råd til nye medisiner og det tar en tid før de virker skikkelig igjen. Jeg gir alt jeg har på jobb, da jeg venter på fast ansettelse og vil gjøre best mulig inntrykk, men jeg gråter når jeg kommer hjem. I tillegg kjefter jeg på ungene mine og føler jeg alltid har så dårlig tid. Dagmammaen skal ha 3 ukers ferie og jeg har ikke funnet noen som kan steppe inn de tre ukene. Fri uten lønn vil bety katastrofe og ennå flere problemer. Jeg vet ikke om jeg takler det. Jeg har jevnlig kontakt med en psykiatrisk sykepleier som jeg kan ringe til når det er som verst. Føler likevel ikke at det hjelper, da disse ikke kan gjøre noe med min eks, økonomi osv. Men nå er jeg så sliten, har så lyst til å ha litt tid til barna mine, kose meg sammen med de og gi de noen positive opplevelser. Er det umoralskt av meg da å be legen min en sykemelding? Føler virkelig at jeg trenger det. Jeg er sjeldent borte fra jobb, og i det siste har jeg også jobbet inn alle timer jeg har vært borte grunnet rettsaker og advokatmøter og slikt. Dette har jo medført at barna har vært mye alene på kveldene også, men jeg har vært nødt for ikke å tape penger. Kan jeg be om en sykemelding? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189165-redd-for-%C3%A5-knekke-sammen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Ja, det synes jeg du kan ! Bedre å ta en periode nå, og komme deg, enn å knekke helt og ryke på en langtidssykemelding. Det verste som kan skje, er at legen sier nei. Det er legen som skal vurdere om du trenger sykemelding, sier h*n ja, får du stole på at det er en riktig vurdering. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189165-redd-for-%C3%A5-knekke-sammen/#findComment-1303472 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anamnese Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 hei. leser innlegget ditt først i dag. har du bedt om sykmelding? fikk du det? Håper du får noen gode, gratis dager med barna dine. kan du søke om de kan få "kommunal ferie" i regi av røde kors eller lignende? kanskje du kunne fått være med? bare en tanke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189165-redd-for-%C3%A5-knekke-sammen/#findComment-1309136 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.