Gå til innhold

Individuell plan - hvor detaljert?

Anbefalte innlegg

Gjest slubbert

Hvor detaljert og konkret skal/bør en individuell plan være? Hva med problemer som en ikke har funnet noen tiltak mot, skal de helt utelukkes? Hva med fysiske problemer?

Mer konkret:

Jeg har veldig lett for å slurve med astmamedisiner, lar være å ta dem eller går rett og slett tom. (Har store problemer med apoteket pga. angst.) Det straffer seg jo, med bronkitt og noen ganger lungebetennelse. Burde effektiv behandling av astmaen være en del av planen? Astmaen legger i perioder relativt store begrensinger for mitt liv.

Hva med personlig hygiene? Har perioder hvor jeg knapt nok pusser tenner, skifter klær eller spruter litt vann under armene. Vasker håret uhyggelig sjelden, dusjer nesten aldri odentlig. Burde det være en målsetning i planen å bli flinkere på dette området? Og hvilke tiltak kan være aktuelle?

Hva med husstell? Og mat? Spiser ikke ordentlig, noe jeg absolutt burde av hensyn til risikoen for sukkersyke. Uregelmessige måltider. Mye kjeks og sjokolade i stedet for ordentlig mat. Lager sjelden eller aldri middag. Huset ser ut som et bomba horehus. Klær ligger slengt rundt omkring, rent og skittent om hverandre. Rengjøring er så å si ukjent. Kunne fortsatt lenge, men dere skjønner nok tegningen.

Det med hygiene og renhold er tatt opp som problemer, men fordi det ikke har kommet frem noen mulige løsninger, har det heller ikke kommet med i den individuelle planen. Er det riktig? Den gir jo da et veldig feil bilde av hvilke ting jeg sliter med.

Bar for å ha sagt det, har, i hvert fall graden av, disse problemene sammenheng med depresjonene som kommer og går. Angst gjør også at en del av disse tingene er vanskelig å gjøre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189173-individuell-plan-hvor-detaljert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...