Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt time hos homeopat til min mann. Ettersom hva jeg forstår kan første konsultasjon ta et par timer, da homeopaten skal danne seg et helhetlig bilde av personen og ikke bare sykdomsbildet. Min mann lurer fælt på hvilke spørsmål han kan vente seg, da de ba ham om å møte litt forberedt på forskjellige spørsmål.

Så mitt spørsmål er jo da : hva spør homeopaten om? Kan han hjelpe oss med dårlig sædkvalitet og bør jeg også "behandles" for å øke sjansene ved IVF?

Takknemlig for svar

Fortsetter under...

...men jeg håper noen kan svare meg likevel :-)

Hei Delfi

Jeg har vært hos homopat, og kan fortelle at de spør om alt mulig. Sansynlig for å danne seg et bilde av deg.

kan nevne noen eksempler, Er det ting du er redd for - angst for, hvordan var barndommen din, ble du mobbet, forholdet til foreldrene dine, forhold til ektefelle/sambo. Hvordan sover du om natten? drømmer du mye? husker du hva du drømmer om? skader tidligere, hvordan er du som person? lystig? blir du fort sur?? hvordan blir du oppfattet av andre? hva liker du å spise? er du glad i kjøtt osv.

De spør om det meste, dette er bare et lite utdrag.

håper du ble litt klokere

mvh

Gjest Valeria

Hei!

Homeopaten kan ikke hjelpe din samboer med dårlig sædkvalitet. Homøopatiens grunntanke er at små doser av en medisin som framkaller et symptom kan motvirke en sykelig tilstand med de samme symptomene. Prinsippet er aldri blitt bevist vitenskapelig, men det strider ikke mot noen naturlover. Problemet oppstår når homøopatene fortynner medsinene så mye at det ikke finnes et eneste molekyl igjen og likevel påstår at medisinen har en effekt. Det er for å forklare dette naturlovstridige fenomenet at homøopater har henvist til alle mulige slags moderne vitenskap. Bortsett fra den psykiske effekten av å bli tatt vare på er det virkningsløst. Jeg vil råde deg til å sende ham til en vanlig lege, ikke kast bort penger og tid på en homeopat.

Hei!

Homeopaten kan ikke hjelpe din samboer med dårlig sædkvalitet. Homøopatiens grunntanke er at små doser av en medisin som framkaller et symptom kan motvirke en sykelig tilstand med de samme symptomene. Prinsippet er aldri blitt bevist vitenskapelig, men det strider ikke mot noen naturlover. Problemet oppstår når homøopatene fortynner medsinene så mye at det ikke finnes et eneste molekyl igjen og likevel påstår at medisinen har en effekt. Det er for å forklare dette naturlovstridige fenomenet at homøopater har henvist til alle mulige slags moderne vitenskap. Bortsett fra den psykiske effekten av å bli tatt vare på er det virkningsløst. Jeg vil råde deg til å sende ham til en vanlig lege, ikke kast bort penger og tid på en homeopat.

Hei Valeria

Takk for velmenende ord. Vi er begge utredet hos spesialister og har 3 prøverør bak oss. Dett er et siste desperat forsøk på å optimalisere sjansene våre før vårt neste og siste forsøk.

Vi er realister, men tror også at det kan være andre ting enn vitenskapen som har innvirkninger i livet vårt.

Klem fra

Annonse

Gjest Valeria

Hei Valeria

Takk for velmenende ord. Vi er begge utredet hos spesialister og har 3 prøverør bak oss. Dett er et siste desperat forsøk på å optimalisere sjansene våre før vårt neste og siste forsøk.

Vi er realister, men tror også at det kan være andre ting enn vitenskapen som har innvirkninger i livet vårt.

Klem fra

Ja, ja... Dere får ha lykke til, i hvert fall! :)

Hei Delfi,

jeg og min mann har også gått til naturmedisiner en stund nå, her var det snakk om kombinasjon homeopati, akupunktur, soneterapi og magnetterapi, men jeg tror det er omtrent samme typer spm. som stilles. De vil gjerne vite så mye som mulig om personen, og mange spørsmål kan kanskje virke merkelige/søke; hva du liker/ikke liker, spesielle problemer (ikke bare direkte knyttet til infertilitet), angst, problemer, hva gjør det glad, hva gjør deg sint, hvilket stemningsleie har du (alvorlig, glad, vimsete osv.), kanskje litt om sex - i det hele tatt; en masse ting. Vi har valgt å gå begge to, og jeg tror det har mest for seg. Naturmedisineren HAR hjulpet for sædkvaliteten til mannen, men det har også vært en del å jobbe med for min del.

Jeg ønsker dere lykke til videre Delfi - ikke gi opp håpet - det SKAL lykkes for oss en dag :o))

Klem fra

Gjest harefrøken

Hei Delfi

Jeg har vært hos homopat, og kan fortelle at de spør om alt mulig. Sansynlig for å danne seg et bilde av deg.

kan nevne noen eksempler, Er det ting du er redd for - angst for, hvordan var barndommen din, ble du mobbet, forholdet til foreldrene dine, forhold til ektefelle/sambo. Hvordan sover du om natten? drømmer du mye? husker du hva du drømmer om? skader tidligere, hvordan er du som person? lystig? blir du fort sur?? hvordan blir du oppfattet av andre? hva liker du å spise? er du glad i kjøtt osv.

De spør om det meste, dette er bare et lite utdrag.

håper du ble litt klokere

mvh

Hei.

Skjønner ikke hvorfor du er så i mot alternativ behandling. Har merket meg at du er "på hugget" med en gang det er snakk om noe annet en skolemedisin.

Tror du virkelig at den alternative meidisinen hadde overlevd hvis den ikke hadde noe for seg?

Så lenge du går til en skikkelig utdannet behandler så tror jeg absolutt at de kan hjelpe mange.

Når det gjelder dårlig sædkvalitet,så er det veldig enkelt å sjekke om behandlingen har virket. Det vil en sædprøve vise.

Og ja, jeg vet at sædprøvene kan variere fra gang til gang. Men når mannen har tatt 5 sædprøver, alle med like dårlig resultat. Og etter en stund med behandling plutselig kan merke forbedring. Så må man jo lure.

Akupunktur har jo begynt å finne veien inn på norske sykehus.

Ikke vær så kjapp til å "dømme". Du vet faktisk ikke hva du snakker om.

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære delfi.

En homøopat vil prøve å danne seg et bilde av helheten gjennom å spørre spørsmål vedrørende psykiske forhold som temprament, fobier etc. Dessuten vil homøopaten ofte spørre om såkalte "naturlige funksjoner" som søvn, avføring, vannlating og seksualliv. Homøopati er en helhetsbehandling, men om den hjelper mot barnløshet er vanskelig å bedømme. Det finnes såvidt jeg vet ingen undersøkelser som kan gi svar på om behandlingen er effektivt ved nedsatt sædkvalitet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...