Gå til innhold

Hva er min diagnose?

Anbefalte innlegg

Gjest mammamie

Så gikk hverdagen i dass atter igjen. Er dritt lei av å være ustabil!!

Men hva er diagnosen min? Har levt med diagnosen deperimert i maange år. Men følte aldri det var riktig. Turene mine kommer fort, blir dypt deprimert, for så å gå over i løpet av en 7 - 10 dager. Etter masse leting på nettet fant jeg info om RBD, og følte alt som sto der var som en beskrivelse av meg.

Fikk være med på ett forskningsprosjekt på RIkshospitalet vedr RBD, legen der gav meg Lamictal. Men jeg har ikke fått noen bekreftelser fra Riksen på prøveresultatene mine.

Da jeg seponerte på efexor før turen til riksen ble jeg hyper. Varte i mange uker, var deilig etter å ha vært flat på AD gjennom mange år. Men er hypomani forenelig med BRD?

Etter å ha lest masse om Bipolare lidelser heller jeg mer mot å tro at jeg er Bibolar II. Mest pga av perioden med hypomani.

Skulle likt å visst hva som feiler meg, men har ingen psykolog å henvende meg til. Har gjort gjentatte forsøk på å komme inn hos psykolog/psykriater med driftsavtale, men det er håpløst. Har vært hos Poliklinikken, men siden formen svinger sånn føler jeg at jeg ikke blir tatt på alvor. Fastlegen min kan noe om psykisk sykdom, men ikke nok.

Blir for dumt å finne din egen diagnose via nettet. Men jeg trenger å vite noe sikkert nå.

Er på opptrapping på lamictal, er sykt ustabil i formen, er depressiv nå. Vil legge til at jeg er 27 år, har samboer, 1 barn, full jobb ( men hjemme noen dager nå). Med mine svingninger er hverdagen et slit. I hele forrige uke var jeg sykt irritabel, stakkers mann og barn.

Etter å slitt i så mange år er det naturlig nok mange rundt meg som lurer på hva som feiler meg. Noen tror vel jeg er arbeidssky... Men det er jo ikke lett å svare på. Er ikke alle jeg vil involvere, men noen kunne jeg betrodd meg til. For da kunne disse vært til hjelp for meg, istedet gjemmer jeg meg i disse periodene. Venner blir avvist uten forklaring, klart de lurer? Har en fantastisk sjef på jobben, hadde vært greit å gitt han en forklaring på mine fravær som er bedre enn "deperimert".

Nå ble dette vansindigt langt, håper du ikke datt av lasset. Setter pris på tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189662-hva-er-min-diagnose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...