Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

oi..har akkurat vært en tur i utlandet og tenkte ikke en kvart tanke over at jeg reiste med medisiner, jeg.

Jeg hadde med meg cipralex, tolvon, rivotril og blodtrykksmedisiner i handbagasjen. Ingen som spurte hva slags "dop" det var da jeg sendte veska igjennom røntgenmaskin..kanskje jeg var heldig :)

Gjest Shira12

Jeg pleier å få med et lite skriv fra legen min der det står hvilke medisiner jeg bruker og har aldri hatt noen problemer.

Ellers så står det litt om det på linken under.

http://www.legemiddelverket.no/nyheter/schengen/schengen.htm

Mvh

Oj... Dette hadde ikke jeg tenkt på...

Skal på ferie om 2 1/2 uke, til Praha noen dager, må jeg ha med dokumentasjon på og ha med litt Stesolid?

Jeg er en annen

Jeg har forstått det slik at pga. EU-regler-ting-tang så kan en hver medisin som selges lovlig i et EU land også innføres til eget bruk i et annet, og at det også innebærer at man kan kjøpe valium reseptfritt i Spania og ta med tilbake til Norge uten problem.

Annonse

Gjest nienna

Oj... Dette hadde ikke jeg tenkt på...

Skal på ferie om 2 1/2 uke, til Praha noen dager, må jeg ha med dokumentasjon på og ha med litt Stesolid?

Så vidt jeg vet så står stesolid på en liste over medikamenter man må ha med dokumentasjon på. Tror alle landets apotek skriver ut en såkalt Schengen-attest mot et lite gebyr.

Du kan jo ta en tur ned på apoteket å forhøre deg?

Mvh

Gjest Shira12

Så vidt jeg vet så står stesolid på en liste over medikamenter man må ha med dokumentasjon på. Tror alle landets apotek skriver ut en såkalt Schengen-attest mot et lite gebyr.

Du kan jo ta en tur ned på apoteket å forhøre deg?

Mvh

Tror jeg skal gjøre det.

Takk for svar :-)

Er ikke sikkert at jeg tar de med, trenger de sjeldnere og sjeldnere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...