Gjest Shira12 Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Kan noen forklare meg hva det egentlig er, og hjelper mot? Har lest i felleskatalogen, men vil gjerne ha deres meninger og erfaringer. Nå skal jeg få dette for en fysisk sykdom jeg har, men jeg trodde dette gikk på psyken? Eller tar jeg feil? Takker for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190345-sarotex-kan-noen-forklare/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Sarotex har også blitt brukt i andre sammenhenger enn ved psykisk lidelse, blant annet mot kroniske smerter og sengevæting . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190345-sarotex-kan-noen-forklare/#findComment-1314281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Sarotex har også blitt brukt i andre sammenhenger enn ved psykisk lidelse, blant annet mot kroniske smerter og sengevæting . Jeg har en blæresykdom som gir meg smerter, er vel derfor jeg har fått det. Men skjønner ikke noe jeg, en må vel gjøre noe med det problemet som faktisk gir meg smerter!?! Det har de sagt på Riksen hele tiden, men nå plutselig gjør de helomvending og sier jeg skal spise Sarotex. Nå fikk jeg klagt litt også,, Er bare litt oppgitt idag. Men takk for svar! Vet du om det er mye bivirkninger? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190345-sarotex-kan-noen-forklare/#findComment-1314283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Jeg har en blæresykdom som gir meg smerter, er vel derfor jeg har fått det. Men skjønner ikke noe jeg, en må vel gjøre noe med det problemet som faktisk gir meg smerter!?! Det har de sagt på Riksen hele tiden, men nå plutselig gjør de helomvending og sier jeg skal spise Sarotex. Nå fikk jeg klagt litt også,, Er bare litt oppgitt idag. Men takk for svar! Vet du om det er mye bivirkninger? Tipper at munntørrhet er den vanligste bivirkningen, så det er viktig at du er nøye med å pusse tenner samt fluorskylling for å unngå "hull" i tennene. Ellers har du vel svært mye å vinne og lite å tape på å gjøre et forsøk. Alternativet du ønsker er såvidt jeg har oppfattet ingen "ønskesituasjon", så jeg synes det er forståelig at man vil være sikker på at det ikke finnes andre løsninger. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190345-sarotex-kan-noen-forklare/#findComment-1314289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Jeg har en blæresykdom som gir meg smerter, er vel derfor jeg har fått det. Men skjønner ikke noe jeg, en må vel gjøre noe med det problemet som faktisk gir meg smerter!?! Det har de sagt på Riksen hele tiden, men nå plutselig gjør de helomvending og sier jeg skal spise Sarotex. Nå fikk jeg klagt litt også,, Er bare litt oppgitt idag. Men takk for svar! Vet du om det er mye bivirkninger? Kom på en ting til jeg ville ha sagt: Du har tydeligvis ikke fått god nok informasjon om hvorfor man velger å gi Sarotex. Håper man at blæresykdommen skal påvirkes eller kun at smertene skal reduseres? Hvis du er usikker på hvordan spesialisten har tenkt, så synes jeg du skal enten ringe eller skrive et brev slik at du kan få en ordentlig forklaring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190345-sarotex-kan-noen-forklare/#findComment-1314290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Kom på en ting til jeg ville ha sagt: Du har tydeligvis ikke fått god nok informasjon om hvorfor man velger å gi Sarotex. Håper man at blæresykdommen skal påvirkes eller kun at smertene skal reduseres? Hvis du er usikker på hvordan spesialisten har tenkt, så synes jeg du skal enten ringe eller skrive et brev slik at du kan få en ordentlig forklaring. Takk for svar. Jeg liker og ha informasjon over hva jeg skal bruke som medisiner og behandling, er jo min kropp :-) Når det er sagt så pleier jeg som oftes og gjøre som legene sier. Har ikke fått noen grunn om hvorfor jeg skal ta Sarotex, men ut ifra et brev med vedlagt resept, jeg fikk tror jeg det går på smertene. Grunnen til at jeg stusser og lurer litt er at det ikke er min spesialist, men en ferievikar som har sendt meg dette brevet og resepten. Skal ringe på mandag da min spesialist kommer tilbake og spørre litt. Det er nemlig veldig vanlig og tro at min sykdom er psykisk, og stemmer i en del tilfeller, men ikke hos meg. Jeg har fysiske forandringer i blæren Jeg har kjempet en kamp med min fastlege som påstår at alle mine plager er psykiske, derfor har jeg alle pigger ute nå. Min psykolog sier at dette er fysisk, men såklart har det en psykisk bivirkning. Så jeg er litt redd for og bli avspist med antidepressiver, og dette lovet spesialisten at han ikke skulle gjøre. Og så får jeg plutselig ett brev om det fra en ferie virkar. Oj, ble langt dette. Nå har jeg øst ut min frustrasjon til deg. Du får ha takk hvis du gadd og lese :-) Og takk igjen for informsjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190345-sarotex-kan-noen-forklare/#findComment-1314350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Takk for svar. Jeg liker og ha informasjon over hva jeg skal bruke som medisiner og behandling, er jo min kropp :-) Når det er sagt så pleier jeg som oftes og gjøre som legene sier. Har ikke fått noen grunn om hvorfor jeg skal ta Sarotex, men ut ifra et brev med vedlagt resept, jeg fikk tror jeg det går på smertene. Grunnen til at jeg stusser og lurer litt er at det ikke er min spesialist, men en ferievikar som har sendt meg dette brevet og resepten. Skal ringe på mandag da min spesialist kommer tilbake og spørre litt. Det er nemlig veldig vanlig og tro at min sykdom er psykisk, og stemmer i en del tilfeller, men ikke hos meg. Jeg har fysiske forandringer i blæren Jeg har kjempet en kamp med min fastlege som påstår at alle mine plager er psykiske, derfor har jeg alle pigger ute nå. Min psykolog sier at dette er fysisk, men såklart har det en psykisk bivirkning. Så jeg er litt redd for og bli avspist med antidepressiver, og dette lovet spesialisten at han ikke skulle gjøre. Og så får jeg plutselig ett brev om det fra en ferie virkar. Oj, ble langt dette. Nå har jeg øst ut min frustrasjon til deg. Du får ha takk hvis du gadd og lese :-) Og takk igjen for informsjon. Dersom legen hadde en teori om at du har en depresjon som bør behandles, så hadde du ikke fått Sarotex men et av de nyere antidepressiva. Jeg tror det er mer sannsynlig at de enten håper du skal få hjelp mot smertene, eller at Sarotex skal kunne påvirke blæra de direkte gjennom noen av de virkningsmekanismene man utnytter når man gir Sarotex ved sengevæting. At du har fått et medikament som tidligere primært ble brukt mot depresjon betyr ikke nødvendigvis at de tenker at dine plager har noe med psyken din å gjøre. Men ring på mandag og spør direkte om akkurat dette. Lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190345-sarotex-kan-noen-forklare/#findComment-1314360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Dersom legen hadde en teori om at du har en depresjon som bør behandles, så hadde du ikke fått Sarotex men et av de nyere antidepressiva. Jeg tror det er mer sannsynlig at de enten håper du skal få hjelp mot smertene, eller at Sarotex skal kunne påvirke blæra de direkte gjennom noen av de virkningsmekanismene man utnytter når man gir Sarotex ved sengevæting. At du har fått et medikament som tidligere primært ble brukt mot depresjon betyr ikke nødvendigvis at de tenker at dine plager har noe med psyken din å gjøre. Men ring på mandag og spør direkte om akkurat dette. Lykke til :-) Takk igjen :-) Nå har jeg mer konkrete spørsmål og stille legen. Er så greit og vite hvorfor en tar medisin, og da må en ofte spørre har jeg funnet ut. Ha en fin dag! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190345-sarotex-kan-noen-forklare/#findComment-1314388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.