Flere enn meg? Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Hei! Har gåttpå Seroxat i seks år med god virkning, men kuttet ut etter lang nedtrapping, for ca. to mnd. siden. For ca. tre uker siden begynte "helvete" på nytt med anfall med pustebesvær o.s.v. Har fått diagnosen panikkangst/generalisert angst og har sterke plager. Resulatet var at jeg måtte starte opp igjen med Seroxat, men gjør det nærmest "uvillig". Liker i utgangspunktet ikke å måtte bruke medisiner, men som sagt har jeg veldig sterke plager når jeg ikke er medisinert. Nå er det altså to uker siden jeg startet. Jeg begynte med en halv tablett om dagen (10 mg), men de siste tre dager har jeg økt til en hel tablett (20 mg). Jeg husker ikke at jeg fikk noen særlig bivirkninger første gang (for seks år siden) jeg begynte med Seroxat, foruten diarè, men denne gangen sliter jeg med libido, har hatt "lammelser" i huden og det verste av alt: Jeg føler meg kjemisk lobotomert. Jeg er kort og godt ikke ordentlig "inne i meg selv". Får ikke noen gode svar fra verken fastlege eller psykiater, annet enn at de mener begge to at jeg må se på Seroxat som et "kosttilskudd". Får beskjed om at denne medisinen er fullstendig ufarlig og at jeg antakelig ikke klarer meg uten. Men hvis jeg ikke blir meg selv igjen, ja da må jeg finne på noe annet. Blir bivirkninger som problemer med libido/dårlig eller ingen orgasme, "kosnstant ute av meg selv opplevelse" mm. borte ved videre bruk, eller må man slutte med Seroxat for at det skal forsvinne? Og forsvinner bivirkningene hvis man slutter med medisinen, eller er hjernen ødelagt for alltid? Er Seroxat en "snill" medisin man kan gå på i årevis og eventuelt livet ut? Er desperat, - hjelp! Mvh mann 37 år 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190368-seroxat/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
A35R Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Jeg har brukt seroxat tidligere, ca et år men sluttet pga bivirkninger, jeg ble veldig aggressiv og fikk masse blåmerker og fikk mine verste panikkanfall noensinne. Min tidligere samboer har også brukt seroxat over mange år men sluttet fordi han ble for dårlig av den, bla.a nedsatt sexlyst og kvalme osv..men han gikk over til efexor som jeg tror han trives bedre med. Men det er vanskelig å si, du må nesten snakke med en spesialist, høres rart ut at du ikke skal kunne fungere uten seroxat. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190368-seroxat/#findComment-1314467 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.