Gjest Lurer veldig Skrevet 12. februar 2001 Skrevet 12. februar 2001 Hei! Jeg er gravid i 1. trimester og sliter veldig med depresjon og angstsymptomer. Jeg har det nå såpass ille at jeg vurderer behandling med antidepressiva (sett i lys av senere tids forskningsresultater som viser at dette er noenlunde sikkert), men jeg håper jo helst å kunne slippe dette. Det jeg lurer på er om det er forsvarlig å bruke Johannesurt, og da som et alternativ til SSRI. Håper det går an å prøve. 0 Siter
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 18. februar 2001 Skrevet 18. februar 2001 Kjære Lurer veldig. Generelt bør du være forsiktig med alle typer urter og legemidler i svangerskapet. Jeg vil derfor i ditt tilfelle anbefale samtaleterapi eller gruppeterapi. Som direkte svar på ditt spørsmål finnes det såvidt jeg vet ikke noen grunn til å advare spesielt mot johannesurt og den tyske "Commission E" har ikke listet noen advarsler ved bruk av johannesurt under svangerskap. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.