Gå til innhold

Graviditet og Johannesurt

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer veldig

Hei!

Jeg er gravid i 1. trimester og sliter veldig med depresjon og angstsymptomer.

Jeg har det nå såpass ille at jeg vurderer behandling med antidepressiva (sett i lys av senere tids forskningsresultater som viser at dette er noenlunde sikkert), men jeg håper jo helst å kunne slippe dette.

Det jeg lurer på er om det er forsvarlig å bruke Johannesurt, og da som et alternativ til SSRI.

Håper det går an å prøve.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19047-graviditet-og-johannesurt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Lurer veldig.

Generelt bør du være forsiktig med alle typer urter og legemidler i svangerskapet. Jeg vil derfor i ditt tilfelle anbefale samtaleterapi eller gruppeterapi. Som direkte svar på ditt spørsmål finnes det såvidt jeg vet ikke noen grunn til å advare spesielt mot johannesurt og den tyske "Commission E" har ikke listet noen advarsler ved bruk av johannesurt under svangerskap.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...