Rago Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Jeg bare må ha hjelp nå. Har hatt angst nesten hele livet P.g.a en vond barndom. Har i mange, mange år brukt div.medisiner.De siste 5 årene har jeg brukt Xanor, noe som har virket ekstremt godt for meg. Nå vil legen at ejg skal kutte dem ut, ho sier de er farlige, men jeg vet ikke hva slags fare hun snakker om. Saken er den at hun ikke har noen andre alternativer til meg, og det er ganske frustrerende. Jeg opplever panikkangst flere ganger daglig. Jeg har også sosial angst,så jeg og min mann blir veldig usosiale kan man si. Jeg hørte at hun snakket med min tidligere Psyk, om kognitiv behandlig, men han sa at siden angsten sitter så dypt, er det ingen vits i slik behandling. Hva gjør man da ?? Føler jo på en måten at jeg blir gitt opp her. Jeg vil så gjerne LEVE !! Og jeg vil også at min mann skal ha et liv. Vi sitter jo nærmest i et fengsel her. Har du noen forslag til medisiner jeg kunne foreslå til min lege ?? Vær så snill og svar meg...jeg er desperat. Vennlig hilsen Rago. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190845-fortvila/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøhesten Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Har en kompis som mener man kan få sterke epileptiske anfall ved slutt av Xanor - men han lyver som regel så han tror det selv da.. Hva med å prøve antidepr som virker angstdempende? Legen må jo ha et alternativ mener jeg!! I 2005 så må det vel finnes et eller annet som kan hjelpe mennesker i din situasjon. Kanskje du burde prøve en annen lege med mer kompetanse innen psykiatri? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190845-fortvila/#findComment-1318975 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rago Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Har en kompis som mener man kan få sterke epileptiske anfall ved slutt av Xanor - men han lyver som regel så han tror det selv da.. Hva med å prøve antidepr som virker angstdempende? Legen må jo ha et alternativ mener jeg!! I 2005 så må det vel finnes et eller annet som kan hjelpe mennesker i din situasjon. Kanskje du burde prøve en annen lege med mer kompetanse innen psykiatri? Hei sjøhesten. jeg tror nok ikke at man kan få epilepsi av å slutte med dem. Saken er at du blir så avhengi av dem pluss at bivirkningene er nettopp ANGST !! Det er jo litt typisk det da. Men jeg har prøvd det meste, unntatt de nyeste medisinene. Derfor er jeg litt spent på om det er noen som kunne gi meg noen gode råd. Jeg HATER å gå sånn, og jeg fungere kjempebra så lenge jeg kan ta Xanoren. Men " doctors orders" de må man jo følge vet du:-) Jeg har brukt den samme legen i mange år, så hun kjenner meg og prøver så godt hun kan, men når ikke engang min tidligere Psyk,vil hjelpe til, vel da er det ikke mye å gjøre med det. Takk for at du tok deg tid til å svare meg da...kjempe å ha noen å chatte litt med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190845-fortvila/#findComment-1318981 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Jeg tror nesten jeg ville begynt med å skaffe meg en annen fastlege og en annen psykiater. Å fjerne en medisin uten å ha noe alternativ virker på grensen til uforsvarlig. Det kan hende at du per psykiatrisk definisjon ikke blir 100% frisk av kognitiv behandling el.l. Men sjansene er svært store for at du kan bli frisk_e_r_e og håndtere dine plager bedre ved samtaleterapi eller annen terapi/rådgivning. Det burde også være muligheter for å prøve ut en annen/bedre medisin. Hvis fastlegen ikke føler seg kompetent på dette, burde h*n henvise deg videre. At du har vært behandlet tidligere, uten å bli helt frisk, betyr ikke at de ikke kan hjelpe deg med det det er mulig å gjøre noe ved. Håper du finner en god løsning. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190845-fortvila/#findComment-1320747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.