Gå til innhold

et veldig dumt spm.

Anbefalte innlegg

Gjest skamfull dame 23

hei. Jeg lurer på en ting. Jeg har bipolar 1, rapid cycle, psykotiske symptomer, bruker litium og lamictal og har vært stort sett veldig frisk og velfungerende i ca et år (litium gjorde utslaget for meg). Før dette hadde jeg vært veldig syk i 3 år, av og på, tror bare det var dager eller uker mellom episodene der jeg var frisk, unntatt litt lenger da jeg brukte zyprexa, men måtte slutte, for jeg la på meg mye.

Men før dette så hadde jeg en hypoman periode da jeg var 15. En depresjon da jeg var 16. Så frisk helt til jeg var 19. Men så kom det tilbake, kanskje fordi mamma min gikk bort av kreft, kanskje det ville gjort det av seg selv, kanskje fordi jeg gikk et par mnd med svært lite søvn fordi jeg måtte gå skole med store innsovingsproblemer. Derfor tok jeg zopiclone en dag for å sove, de hjalp ikke, så jeg tok fler for jeg trodde jeg da ville sove. Jeg visste ikke at man ble ruset og forvirret av det. Men jeg ble helt gal altså. Og det var neste kveld at det virkelig startet med helvete for meg, sånn skikkelig ille, mye verre enn før, selv om jeg hadde hatt depresjon tidligere. Og etter det kom rapid cycle og. Kanskje rapid cycle og svært alvorlige depresjoner og psykotiske symptomer bli utløst av en svært liten overdose zopiclone (om man er disponert)...?

Jeg er også sterkt imot narkotika og ser ned på det, men i en manisk periode prøvde jeg amfetamin og ecstasy (og brukte tusenvis av kr på å kjøpe det til andre jeg knapt kjente, samt ga bort 6000kr til en annen pasient på dps for at hun skulle kjøpe seg møbler og henne hadde jeg bare kjent noen dager, derfor har jeg grunnlag for å si jeg tok narkotika pga mani, for jeg skjemmes og jeg HATER narkotika, så jeg fatter ikke at jeg gjorde det.) og etter det fikk jeg igjen psykotiske symptomer, hørte stemmer, tankekontroll, ble tvangsinnlagt. Men jeg synes ikke jeg er et menneske med psykosetrekk, så kan de utelukkende komme av rus? Men i denne perioden var jeg svært rapid cycle, med mani og alvorlig depresjon bare dager i mellom. Kommer det av det eller det...

Dette er mine spm.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/190970-et-veldig-dumt-spm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...