gunter Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Hei! Bruker nå 50mg. seroquel om morgenen + 100 mg. om kvelden. Mener å ha effekt av denne lille dosen. Er det mulig eller noe jeg innbiller meg? Prøvde å søke, men fikk lite info. der. Har også økt cipralexen fra 10 - 20 mg. for ca. 1,5 mnd. siden. Så kanskje er det heller denne som virker? Er uansett i mye bedre form og tør ikke røre medisineringen verken opp eller ned.Tror jeg skal spise seroquel og cipralex til jeg blir 100 år ( ha-ha). Hodet greier liksom å sortere ting, og jeg greier å konsentrere meg mere om nåtid/framtid. Har vært veldig plaget av mareritt fra fortida, både i våken tilstand og når jeg skal sove.( k-ptsd eller noe i den dur). Er nå mere konstruktiv, tror jeg da, minnene er jo der, men jeg er mere sint og har ikke så mye angst. Det er vel kanskje derfor jeg får litt mere energi til å se framover. Tror angst tar veldig mye energi og en får lite krefter igjen til å holde unna mareritt, takle dagliglivet osv. Kan nå faktisk treffe mennesker/slektninger, besøke steder fra fortida uten å bli psyk ( angst,kvalme, oppkast) i mange dager etterpå. Merker at det å være alene hjemme også går bedre. Har jo blitt truet på livet tidligere, men er ikke så redd lengre. Er mere klar for "fight" liksom. Lurer bare på om denne "lille seroquelen" virkelig kan ha så bra effekt? Noen flere? God sommer alle sammen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/191017-nhd-effekt-av-s%C3%A5-lite-seroquel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saigon Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Hvis du føler at du har effekt av seroquel så har du nok det selv om det er en lav dose. Selv trenger jeg veldig lave doser av alle typer medisiner fordi jeg reagerer så raskt på medisiner. Jeg tar 25mg seroquel og det holder i massevis for meg. Ingen vits å ta høyere doser av en medisin en absolutt nødvendig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/191017-nhd-effekt-av-s%C3%A5-lite-seroquel/#findComment-1321582 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gunter Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Hvis du føler at du har effekt av seroquel så har du nok det selv om det er en lav dose. Selv trenger jeg veldig lave doser av alle typer medisiner fordi jeg reagerer så raskt på medisiner. Jeg tar 25mg seroquel og det holder i massevis for meg. Ingen vits å ta høyere doser av en medisin en absolutt nødvendig. Takk for svar! Enig med deg der. Startet forresten med 200 + 200 mg og sov døgnet rundt. Følte meg tung i kroppen og sløv i tankegangen. Det var jo ikke så værst for meg å ha det sånn da, med tanke på helvete jeg hadde fra før, men de rundt meg ble jo ganske lei av meg da. Ble litt treg og meget trett kan man si, med store bokstaver. Føler at jeg kan leve og ha det bra med den medisindosen jeg tar nå ihvertfall. Håper dette varer leeeeenge! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/191017-nhd-effekt-av-s%C3%A5-lite-seroquel/#findComment-1321594 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Dette er kjente saker. Det er mange som har effekt av så lave doser. Vår alderspsykiater har lært oss å bruke doser helt ned i 25 mg med god effekt hos eldre. Dette er egentlig gammelt nytt. Fra tidligere har jeg mange ganger sett personer som har greid seg svært godt med 2-4 mg Trilafon. Det at en greier seg fint og har det bra med så små doser, må ikke forlede en til å tro at en da kan greie seg uten. Jeg har sett utrolig mange som har gått i den fellen med tragisk resultat. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/191017-nhd-effekt-av-s%C3%A5-lite-seroquel/#findComment-1321657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gunter Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Dette er kjente saker. Det er mange som har effekt av så lave doser. Vår alderspsykiater har lært oss å bruke doser helt ned i 25 mg med god effekt hos eldre. Dette er egentlig gammelt nytt. Fra tidligere har jeg mange ganger sett personer som har greid seg svært godt med 2-4 mg Trilafon. Det at en greier seg fint og har det bra med så små doser, må ikke forlede en til å tro at en da kan greie seg uten. Jeg har sett utrolig mange som har gått i den fellen med tragisk resultat. Hei igjen og takk for svar! Dette var bra å høre da jeg nok tror jeg snart ville prøvd å redusere/slutte med medisinen. Rart dette: Når jeg blir i bedre form skal jeg alltid forsøke å ta bort medisinen. Det er jo sannsynlig at det er den som gjør meg bedre. Er vel kanskje lett å tro at det er jeg som har blitt frisk og dermed trenger jeg heller ikke medisin? Skal ihvertfall tvinge ned hver eneste pille fra nå av uansett hva jeg tror og mener. Så tusen takk igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/191017-nhd-effekt-av-s%C3%A5-lite-seroquel/#findComment-1321710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.