Gå til innhold

Noen flere som har lest ferdig Harry Potter? (spoiler)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja har lest ferdig.

Hmmmm... skjønte ikkje spoileren din, eg. Kven ho... (klør meg i hovudet)

Barneutgåve eller vaksenutgåve, forresten? Vi skulle ha vaksenutgåva, men fikk barneutgåva. Den er veldig lest, så vi kan ikkje levere ho tilbake, får vel kjøpe den andre også...

• Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• laguna1365380434

13

• muriel

12

• Osiris

10

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434
Skrevet

Ja har lest ferdig.

Hmmmm... skjønte ikkje spoileren din, eg. Kven ho... (klør meg i hovudet)

Barneutgåve eller vaksenutgåve, forresten? Vi skulle ha vaksenutgåva, men fikk barneutgåva. Den er veldig lest, så vi kan ikkje levere ho tilbake, får vel kjøpe den andre også...

Var det ikke helt samme bok, bortsett fra coveret?

Jeg fikk uansett "voksenutgaven" :-)

"Ho" var henspeilet på forfatteren, rett og slett..Hvordan KUNNE hun..;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

DEN har jeg kuttet ut, bare fordi jeg vil være sær..;-)

Enkelte ganger får jeg det for meg inni hodet mitt at jeg ikke vil lese akkurat det samme som resten av verden..og feiler dermed STORT på egne halvprinsipper med å ha sittet og lest ut Harry Potter sammen med en fjerdedel av resten i verden og i dag..;-)

Men jeg synes jaggu de er verdt hausinga..bok 1&2 var veeldig barnebøker, men resten er jo superunderholdene..Mine favoritter er 3&5, pluss denne her da..

:-)

Så siden jeg har sett filmene (som jeg for øvrig også syntes var veldig opphausa og ikke minst litt oppskrytt - spesielt for oss med hår på... oki, den gjelder ikke meg, men de av oss som i utgangspunktet har hårvekst andre steder enn på hue), så kan jeg fint hoppe over de to første barnebøkene, da eller?

Selv om jeg egentlig bør lese Ringenes Herre før jeg beveger meg inn i Potter-verden. :)

Sitter med inntrykk av at Potter blir litt i overkant barnslig. Men det er naturligvis mulig at jeg tar feil.

Skrevet

Så siden jeg har sett filmene (som jeg for øvrig også syntes var veldig opphausa og ikke minst litt oppskrytt - spesielt for oss med hår på... oki, den gjelder ikke meg, men de av oss som i utgangspunktet har hårvekst andre steder enn på hue), så kan jeg fint hoppe over de to første barnebøkene, da eller?

Selv om jeg egentlig bør lese Ringenes Herre før jeg beveger meg inn i Potter-verden. :)

Sitter med inntrykk av at Potter blir litt i overkant barnslig. Men det er naturligvis mulig at jeg tar feil.

Les bøkene på engelsk, og pass på at du får voksenutgaven. Filmene er beregnet på hele familien, og er mye dårligere enn bøkene.

Jeg trodde også Harry Potter var for barn, men nå er jeg helt hekta!

laguna1365380434
Skrevet

Nja..Du bør vel bla deg gjennom dem, sånn bare for å få litt grep på story&persongsalleri..Men de er kjempe lettleste, så det tar deg sikkert en dag å flappe gjennom begge..

Riktignok er hele greia skikkelig braincandy og selvsagt barnslig, men de aller, aller fleste jeg vet av som har lest har likt..

Også barske gutter med hår på...hue! ;-)

Skrevet

Ikke sant? ;-)

Hva synes du om denne da?

Jeg synes den var spennende, men også så trist!:-I

Jeg er ikke ferdig med denne enda. Fikk overaskende besøk av svensk slekt på fredag, og de reiste i dag. Har bare lest ca 150 sider enda, for jeg utsatte lesestarten.

Skrevet

Er ikke Harry Potter barnebøker/film?

Ble tvingt med på den første filmen. Var ikke akkurat noe å hoppe i taket for =)

Jeg er Harry Potterfan av dimensjoner, men BARE bøkene. Filmene syns jeg er skikkelig, skikkelig dårlige.

Husker jeg sleit litt med de første kapitlene av bok 1 da jeg begynte, men så var jeg plutselig hekta ;)

Skrevet

Jeg også..! Det var TRIST!:-I

Jeg har heller ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært gjennom de første..Leste opp alle fem nå rett før denne, det syntes jeg måtte til..

Jeg hadde planer om det, men så fikk sambo chippa gamecuben sin sånn at den kan spille vanlige dvd-er, og så brant han ut animal crossing til meg, og da gikk plutselig dagene VELDIG fort, hehe ;)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg er ikke ferdig med denne enda. Fikk overaskende besøk av svensk slekt på fredag, og de reiste i dag. Har bare lest ca 150 sider enda, for jeg utsatte lesestarten.

Da er det godt vi ikke har sagt noe riktig avslørende enda da..;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Les bøkene på engelsk, og pass på at du får voksenutgaven. Filmene er beregnet på hele familien, og er mye dårligere enn bøkene.

Jeg orker ikke å lese store, tykke bøker på engelsk. Det flyter lissom ikke på samme måten for meg.

Men jeg vet jeg burde lese litt på engelsk også.

Skrevet

Da er det godt vi ikke har sagt noe riktig avslørende enda da..;-)

Ja det er bra, men jeg greier ikke holde meg unna tråden. Så om noen sier noe avslørende så kommer det til å være min feil at spenninga blir ødelagt. Men jeg har bare lesepause nå.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nja..Du bør vel bla deg gjennom dem, sånn bare for å få litt grep på story&persongsalleri..Men de er kjempe lettleste, så det tar deg sikkert en dag å flappe gjennom begge..

Riktignok er hele greia skikkelig braincandy og selvsagt barnslig, men de aller, aller fleste jeg vet av som har lest har likt..

Også barske gutter med hår på...hue! ;-)

Er bare litt engstelig for at det neste blir Sagaen Om Isfolket dersom jeg først henfaller til slikt et nivå. :)

Skrevet

Jeg orker ikke å lese store, tykke bøker på engelsk. Det flyter lissom ikke på samme måten for meg.

Men jeg vet jeg burde lese litt på engelsk også.

Den norske utgaven kommer jo ikke før i november. Så lenge greier ikke jeg vente. Det går helt fint å lese engelsk, mye av det er trening, og det fins Harry Potter ordlister på nett.

Skrevet

Var det ikke helt samme bok, bortsett fra coveret?

Jeg fikk uansett "voksenutgaven" :-)

"Ho" var henspeilet på forfatteren, rett og slett..Hvordan KUNNE hun..;-)

Åja, du meinte JKR --- naturlegvis!! Så dum eg er!

Eg veit ikkje kva som er skilnaden på dei to bøkene. Om eg skulle gjette, er kanskje vaksenutgåva litt meir detaljert på slutten. Eg syntes i alle fall kapittel 29 var veldig... hmmm... det blei litt tamt med andrehandshistorier av kva som hadde hendt i kap 27-28. Men eg har ikkje fått høyrd med andre enda, så eg veit ikkje sikkert.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Den norske utgaven kommer jo ikke før i november. Så lenge greier ikke jeg vente. Det går helt fint å lese engelsk, mye av det er trening, og det fins Harry Potter ordlister på nett.

Ja, de ordlistene trengs nok. Vil jo tro det er en del kødne trollord i bøkene.

Men jeg har god tid. Har jo ikke engang lest de fem første. :)

laguna1365380434
Skrevet

Er bare litt engstelig for at det neste blir Sagaen Om Isfolket dersom jeg først henfaller til slikt et nivå. :)

Næsj..Tro du meg det er et haav av forskjell!

HP bøkene er faktisk kvalitetsprodukter, og ingenting å skamme seg over..(selvom jeg mystifiserte boka godt isted da det kom en hunk bort i parken og ville ha fyr mens jeg leste den..;-))

Isfolket kan man jo lese, men er man et anstendig menneske skammer man seg som bare fy mens det pågår..;-)

Helt seriøst! Som å sammenligne...rullings og havvannasigarer..Eller noe annet som overhodet ikke kan sammenlignes!;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Næsj..Tro du meg det er et haav av forskjell!

HP bøkene er faktisk kvalitetsprodukter, og ingenting å skamme seg over..(selvom jeg mystifiserte boka godt isted da det kom en hunk bort i parken og ville ha fyr mens jeg leste den..;-))

Isfolket kan man jo lese, men er man et anstendig menneske skammer man seg som bare fy mens det pågår..;-)

Helt seriøst! Som å sammenligne...rullings og havvannasigarer..Eller noe annet som overhodet ikke kan sammenlignes!;-)

Oki. Det var godt å høre. Jeg får se om jeg går for bøkene en eller annen gang. :)

Skrevet

DEN har jeg kuttet ut, bare fordi jeg vil være sær..;-)

Enkelte ganger får jeg det for meg inni hodet mitt at jeg ikke vil lese akkurat det samme som resten av verden..og feiler dermed STORT på egne halvprinsipper med å ha sittet og lest ut Harry Potter sammen med en fjerdedel av resten i verden og i dag..;-)

Men jeg synes jaggu de er verdt hausinga..bok 1&2 var veeldig barnebøker, men resten er jo superunderholdene..Mine favoritter er 3&5, pluss denne her da..

Jeg sitter fortsatt og knuger på prinsippene om verken å lese DaVinci Koden eller Harry Potter. *grinebitersk* :)

Skrevet

Ursäkta mig, men hva i all verden er forskjellen på barneutgaven og voksenutgaven av en bok? Snakk om å tyne penger ut av konseptet da. *fortsatt grinebitersk*

Skrevet

Tja..vi får se.. Har det så travelt shø ;)

Godt det ikke er bare meg som ikke leser Harry Potter.. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...