Osiris Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Ursäkta mig, men hva i all verden er forskjellen på barneutgaven og voksenutgaven av en bok? Snakk om å tyne penger ut av konseptet da. *fortsatt grinebitersk* Tror du må sende det spørsmålet videre til forlaget gitt. Men jeg vil tro at det har med beskrivelser av hvordan en del av de "skumle" handlingene skjer. Jeg antar at barneutgaven er litt mindre skummel. 0 Siter
mAd Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 Åja, du meinte JKR --- naturlegvis!! Så dum eg er! Eg veit ikkje kva som er skilnaden på dei to bøkene. Om eg skulle gjette, er kanskje vaksenutgåva litt meir detaljert på slutten. Eg syntes i alle fall kapittel 29 var veldig... hmmm... det blei litt tamt med andrehandshistorier av kva som hadde hendt i kap 27-28. Men eg har ikkje fått høyrd med andre enda, så eg veit ikkje sikkert. Eneste forskjellen på voksen- og barneutgave er coveret. Og kanskje fonten? 0 Siter
mAd Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 Ursäkta mig, men hva i all verden er forskjellen på barneutgaven og voksenutgaven av en bok? Snakk om å tyne penger ut av konseptet da. *fortsatt grinebitersk* Forskjellen er coveret. Barneutgaven har det fargerike coveret, og voksenutgaven er mørkere og penere (syns jeg da, selv om jeg har alle bøkene i barneutgaven;). 0 Siter
Zarine Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 Eneste forskjellen på voksen- og barneutgave er coveret. Og kanskje fonten? Høh? Det er da vel fullstendig meiningslaust å lage to utgåver der einaste skilnaden er omslaget? Tenkte kanskje vaksenutgåva var litt meir "grafisk". Jaja, da er vel kapittel 29 berre dårleg, utan noko særskild forklaring... 0 Siter
muriel Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Nå er jeg akkurat ferdig, jeg også, og torde å lese denne tråden ) Ja, hvordan KUNNE hun??!!?!?!? For ikke å snakke om S... Det eneste som kan gjøre det hele litt mindre deprimerende, er om noen kan sperre forfatteren inne så hun får ferdig neste boka FORT. Og i den bør det i all anstendighets navn være en eller annen som har vett til å kaste Imperiusforbannelsen over S, og sette ham i arbeid som prima ballerina i ett eller annet balletthus. *syt, syt, syyyyt* 0 Siter
tiliti Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Nå er jeg akkurat ferdig, jeg også, og torde å lese denne tråden ) Ja, hvordan KUNNE hun??!!?!?!? For ikke å snakke om S... Det eneste som kan gjøre det hele litt mindre deprimerende, er om noen kan sperre forfatteren inne så hun får ferdig neste boka FORT. Og i den bør det i all anstendighets navn være en eller annen som har vett til å kaste Imperiusforbannelsen over S, og sette ham i arbeid som prima ballerina i ett eller annet balletthus. *syt, syt, syyyyt* *griner og griner* 0 Siter
tiliti Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Hehe jeg satt med tårer i øynene når phoenixen begynte å synge *lettpåvirkelig* Får gi det noen uker før jeg leser den på nytt da. Jeg må alltid lese dem to ganger med korte intervaller, tvangstanker much? Tør ikke tenke på hvor mange ganger jeg har lest de fem første bøkene igrunn.. humm.. Tårer i øynene? Faen jeg grein nesten like mye som når bestemora mi døde, jeg hadde tårer helt ned i FANGET og over alt. 0 Siter
mAd Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 Tårer i øynene? Faen jeg grein nesten like mye som når bestemora mi døde, jeg hadde tårer helt ned i FANGET og over alt. Haha huffda. Nå er jeg typen som griner utrolig sjeldent av ting jeg leser eller ser på tv. Jeg har blitt verre med åra da, før fikk jeg klump i halsen og kanskje en tåre i øyekroken, nå hender det av og til at det renner en tåre eller to. Aner ikke hvorfor det automatisk holdes tilbake, mora mi f.eks. griner som en foss av enkle ting som onsdagsfilmen på tvnorge og sliktno Men gjør meg sint, eller oppgitt, eller frustrert (eh.. frustrert eller oppgitt, det er kanskje litt smør på flesk), DA griner jeg da! Og det er IRRITERENDE! Og jo mer irritert jeg blir fordi jeg ikke klarer å la vær å grine, jo mer griner jeg, urk! ;P 0 Siter
tiliti Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 Haha huffda. Nå er jeg typen som griner utrolig sjeldent av ting jeg leser eller ser på tv. Jeg har blitt verre med åra da, før fikk jeg klump i halsen og kanskje en tåre i øyekroken, nå hender det av og til at det renner en tåre eller to. Aner ikke hvorfor det automatisk holdes tilbake, mora mi f.eks. griner som en foss av enkle ting som onsdagsfilmen på tvnorge og sliktno Men gjør meg sint, eller oppgitt, eller frustrert (eh.. frustrert eller oppgitt, det er kanskje litt smør på flesk), DA griner jeg da! Og det er IRRITERENDE! Og jo mer irritert jeg blir fordi jeg ikke klarer å la vær å grine, jo mer griner jeg, urk! ;P Jeg brukte ikke felle en eneste knapp tåre, falt meg ikke inn engang, men så fikk jeg barn når jeg var 21 og etter den tid har jeg vært som en KRAN, OGSÅ når jeg blir sint og irritert. hihi. Håpløst! 0 Siter
annegunn Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 Leste den ferdig i dag morges.... Pg ja, det var dårlig gjort av S, men nå er spenningen allerede satt før neste bok kommer... 0 Siter
mAd Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 Jeg brukte ikke felle en eneste knapp tåre, falt meg ikke inn engang, men så fikk jeg barn når jeg var 21 og etter den tid har jeg vært som en KRAN, OGSÅ når jeg blir sint og irritert. hihi. Håpløst! Huff jeg syns alle blir sånn når de får unger, hehe, og sambo som maser og er ungesjuk.. *litt redd* Forøvrig trodde jeg det var kvinnfolka som ble verpesjuke, men neida.. jeg kan fint vente noen år til, mens sambo knapt snakker om noe annet enn unga han vil ha, hyyl! 0 Siter
tiliti Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 Huff jeg syns alle blir sånn når de får unger, hehe, og sambo som maser og er ungesjuk.. *litt redd* Forøvrig trodde jeg det var kvinnfolka som ble verpesjuke, men neida.. jeg kan fint vente noen år til, mens sambo knapt snakker om noe annet enn unga han vil ha, hyyl! Hihi, huffda Men det er egentlig ganske kos da - når jeg ikke griner. Ser ikke ut som jeg får gjort noe med det heller, forsøker jeg å holde tilbake så renner det bare ut nesen i stedet og det er jo ikke akkurat MER lekkert .. hehe. 0 Siter
mAd Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 Nå er jeg akkurat ferdig, jeg også, og torde å lese denne tråden ) Ja, hvordan KUNNE hun??!!?!?!? For ikke å snakke om S... Det eneste som kan gjøre det hele litt mindre deprimerende, er om noen kan sperre forfatteren inne så hun får ferdig neste boka FORT. Og i den bør det i all anstendighets navn være en eller annen som har vett til å kaste Imperiusforbannelsen over S, og sette ham i arbeid som prima ballerina i ett eller annet balletthus. *syt, syt, syyyyt* Jeg tror fortsatt S er god jeg. Jeg tror han og, eh.. han som døde (hehe, sikkert ingen som leser denne tråden lenger, men sånn for sikkerhetsskyld) hadde en avtale om at hvis alt kom til alt, så SKULLE han drepe han, for å f.eks. unngå at DM måtte gjøre det. D er ikke typen til å be for livet sitt, spesielt ikke ovenfor S som han stolte 100% på, så jeg tror rett og slett han ba om at han skulle drepe han. Jeg tror faktisk D var døende uansett, jeg. Han var jo gammel, og selv trollmenn lever ikke for alltid. Og han ba spesifikt om S da de kom tilbake til slottet, Harry ville hente noen andre, men nei, det MÅTTE være han.. Jepp, jeg velger å tro jeg har rett, jeg, hehe. ..Harry Potter opptar litt for mye av tida mi, tror jeg.. *rødmer og trekker seg tilbake til kroken sin* 0 Siter
tiliti Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 Jeg tror fortsatt S er god jeg. Jeg tror han og, eh.. han som døde (hehe, sikkert ingen som leser denne tråden lenger, men sånn for sikkerhetsskyld) hadde en avtale om at hvis alt kom til alt, så SKULLE han drepe han, for å f.eks. unngå at DM måtte gjøre det. D er ikke typen til å be for livet sitt, spesielt ikke ovenfor S som han stolte 100% på, så jeg tror rett og slett han ba om at han skulle drepe han. Jeg tror faktisk D var døende uansett, jeg. Han var jo gammel, og selv trollmenn lever ikke for alltid. Og han ba spesifikt om S da de kom tilbake til slottet, Harry ville hente noen andre, men nei, det MÅTTE være han.. Jepp, jeg velger å tro jeg har rett, jeg, hehe. ..Harry Potter opptar litt for mye av tida mi, tror jeg.. *rødmer og trekker seg tilbake til kroken sin* Kunne ønske det fantes måter å tvinge gode forfattere til å skrive en million bøker på, hehehe. Kunne ønske det aldri tok slutt! 0 Siter
mAd Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 Kunne ønske det fantes måter å tvinge gode forfattere til å skrive en million bøker på, hehehe. Kunne ønske det aldri tok slutt! Hmm.. har du ikke sett Misery? *planlegger* 0 Siter
den opprinnelige m&m Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Jeg har lest den i ferien, det ble dårlig med søvn et par netter :-) Utrolig spennende åvente hele boka på om S var god eller ond, gleder meg til slutten. 0 Siter
muriel Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Jeg tror fortsatt S er god jeg. Jeg tror han og, eh.. han som døde (hehe, sikkert ingen som leser denne tråden lenger, men sånn for sikkerhetsskyld) hadde en avtale om at hvis alt kom til alt, så SKULLE han drepe han, for å f.eks. unngå at DM måtte gjøre det. D er ikke typen til å be for livet sitt, spesielt ikke ovenfor S som han stolte 100% på, så jeg tror rett og slett han ba om at han skulle drepe han. Jeg tror faktisk D var døende uansett, jeg. Han var jo gammel, og selv trollmenn lever ikke for alltid. Og han ba spesifikt om S da de kom tilbake til slottet, Harry ville hente noen andre, men nei, det MÅTTE være han.. Jepp, jeg velger å tro jeg har rett, jeg, hehe. ..Harry Potter opptar litt for mye av tida mi, tror jeg.. *rødmer og trekker seg tilbake til kroken sin* Jeg HAR tenkt samme tanken, delvis basert på det samme som deg. Dessuten har det vel vært litt FOR opplagt hele veien at S er en slemming??? Han har jo ikke ett eneste forsonende trekk i hele verden, liksom, selv håret hans henger i (sitat) "to fete gardiner". Hehe. Men også fordi jeg syns han som spiller S i filmene er så sexy (kremt - saklig) *rødmer enda mer og trekker seg tilbake til kroken bakenfor kroken* 0 Siter
den opprinnelige m&m Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Jeg tror fortsatt S er god jeg. Jeg tror han og, eh.. han som døde (hehe, sikkert ingen som leser denne tråden lenger, men sånn for sikkerhetsskyld) hadde en avtale om at hvis alt kom til alt, så SKULLE han drepe han, for å f.eks. unngå at DM måtte gjøre det. D er ikke typen til å be for livet sitt, spesielt ikke ovenfor S som han stolte 100% på, så jeg tror rett og slett han ba om at han skulle drepe han. Jeg tror faktisk D var døende uansett, jeg. Han var jo gammel, og selv trollmenn lever ikke for alltid. Og han ba spesifikt om S da de kom tilbake til slottet, Harry ville hente noen andre, men nei, det MÅTTE være han.. Jepp, jeg velger å tro jeg har rett, jeg, hehe. ..Harry Potter opptar litt for mye av tida mi, tror jeg.. *rødmer og trekker seg tilbake til kroken sin* Først trodde jeg ikke det, men jeg leste kapittelet om igjen nå, og jeg tror dere har rett. Jeg tror at grunnen til at D. stolte sånn på S. var at S. har avgitt et ubrytelig løfte om å beskytte H. Kanskje han til slutt ofrer seg for H slik mora hans gjorde da han var liten? S. hadde sjansen til å drepe H., men hindret de andre i å gjøre det, og sa LV ville gjøre det selv. Fordi H. er den utvalgte vil nok både D. og S. ofre seg hvis nødvendig. 0 Siter
Osiris Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Først trodde jeg ikke det, men jeg leste kapittelet om igjen nå, og jeg tror dere har rett. Jeg tror at grunnen til at D. stolte sånn på S. var at S. har avgitt et ubrytelig løfte om å beskytte H. Kanskje han til slutt ofrer seg for H slik mora hans gjorde da han var liten? S. hadde sjansen til å drepe H., men hindret de andre i å gjøre det, og sa LV ville gjøre det selv. Fordi H. er den utvalgte vil nok både D. og S. ofre seg hvis nødvendig. Men er vi helt sikre på at D er død? Har lest boka enda en gang nå, og jeg er fortsatt i tvil. S er jo god i occlumency og D og han kan ha hatt en taus kommunikasjon om å gjøre det sånn. Mulig D forsvant før Ava Kedavra var sagt ferdig og bare etterlot en figur av seg selv. Håper- håper -håper..... 0 Siter
tiliti Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Hmm.. har du ikke sett Misery? *planlegger* Hihi, nei det har jeg ikke, men jeg skjønte poenget når jeg leste om den på imdb 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.