Gå til innhold

Noen flere som har lest ferdig Harry Potter? (spoiler)

Anbefalte innlegg

den opprinnelige m&m
Skrevet

Men er vi helt sikre på at D er død? Har lest boka enda en gang nå, og jeg er fortsatt i tvil. S er jo god i occlumency og D og han kan ha hatt en taus kommunikasjon om å gjøre det sånn. Mulig D forsvant før Ava Kedavra var sagt ferdig og bare etterlot en figur av seg selv. Håper- håper -håper.....

Men H ble jo forhekset av D., og den ville ikke brytes med mindre han døde? Jeg tror han er død, og at han ofret seg for at den utvalgte skulle ha sjanse til å vinne over LV

Fortsetter under...

• Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• laguna1365380434

13

• muriel

12

• Osiris

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men H ble jo forhekset av D., og den ville ikke brytes med mindre han døde? Jeg tror han er død, og at han ofret seg for at den utvalgte skulle ha sjanse til å vinne over LV

Jeg vet det, men jeg håper og håper innstendig at D kunne noen form for avansert magi som ingen andre vet om. Jeg VIL ha det håpet i to år til neste bok kommer. :o)

laguna1365380434
Skrevet

Hun hvem???

Hun???

Forfatteren! ;-)

Skrevet

Forfatteren! ;-)

Aaaaah!!! Selvfølgelig! Hehe, er jeg treg eller. Skylder på pre-ammetåke...

• 6 måneder senere...
Skrevet

Ahhh!!!

Omsider kunne jeg søke meg fram til tråden som jeg glatt hoppet over i sommer, for omsider er også jeg ferdig!! ;-)

Og det skyldes at i sommer holdt vi fortsatt på med bok 4 (leser høyt for barn, og har valgt å "vente" på ham). Så i høst ble det 5'ern - ferdig til jul, og så nå 6'ern!

Annonse

Skrevet

Ahhh!!!

Omsider kunne jeg søke meg fram til tråden som jeg glatt hoppet over i sommer, for omsider er også jeg ferdig!! ;-)

Og det skyldes at i sommer holdt vi fortsatt på med bok 4 (leser høyt for barn, og har valgt å "vente" på ham). Så i høst ble det 5'ern - ferdig til jul, og så nå 6'ern!

Velkommen etter. ;o)

skorpionfisken
Skrevet

Ahhh!!!

Hehe. Jeg og snuppa ble ferdig i går, og jeg tenkte faktisk på å lete opp denne tråden, for jeg husker den. Jeg leste startinnlegget da og har grublet lenge på hvem "hun" som kunne "hva". Nå skjønner jeg jo mere da :-)

Men det er så leeeeeeeeeeeeeeeeenge til neste bok.

Har fått ordre fra snuppa om å skaffe Narnia-serien i mellomtida.

Skrevet

Hehe. Jeg og snuppa ble ferdig i går, og jeg tenkte faktisk på å lete opp denne tråden, for jeg husker den. Jeg leste startinnlegget da og har grublet lenge på hvem "hun" som kunne "hva". Nå skjønner jeg jo mere da :-)

Begynte på Narnia-serien da mine to var 6 og 8. Kjempeserie det også!

Men ingen slår HP :o)))

*vente forfrykteferdelig utålmodig på neste*

Skrevet

Velkommen etter. ;o)

Bedre sent enn aldri!! ;-)

Du skal se at jeg neste gang blir en av dem som kjøper den engelske utgaven midt på natta og leser den ut før morgensola renner! ;-)

Skrevet

Jeg åpnet ikke innlegget engang i sommer - var redd for å få avslørt viktige ting! ;-)

Så dette med "hun" fikk jeg ikke med meg! ;-)

Det var jo veldig spennende og veldig trist, men jeg ble ikke overrasket over hvem som døde - følte det lå litt i kortene for å rydde vei for den ene som skal kjempe mot V i siste bok.

Men veldig overraskende hvem som drepte. Har derfor litt sansen for det som enkelte skriver lenger ned her om at tingene ikke nødvendigvis er som de ser ut til....

Men hvem er denne R.A.S. som tok medaljongen???

Har prøvd å huske enhver med etternavn på S, men de fleste har fornavn som ikke passer....

Det må nesten være Rita Slita eller kanskje Stikling?? (hva er hennes fornavn?)

Jeg spør også meg selv om oversetteren VET hvem R.A.S skal være, for initialene kan jo være annerledes på norsk enn på engelsk.....

Skrevet

Bedre sent enn aldri!! ;-)

Du skal se at jeg neste gang blir en av dem som kjøper den engelske utgaven midt på natta og leser den ut før morgensola renner! ;-)

Sånn er jeg! Har bestilt bøkene på engelsk flere måneer før de kommer ut, så jeg har dem i postkassa på releasedato - og så er det å kaste seg hemningsløst inn i HPs vidunderlige verden. ;oD

Men nå er snart eventyret slutt...sukk.

Skrevet

Sånn er jeg! Har bestilt bøkene på engelsk flere måneer før de kommer ut, så jeg har dem i postkassa på releasedato - og så er det å kaste seg hemningsløst inn i HPs vidunderlige verden. ;oD

*S*

Jeg kom sent inn i dette.... Da kolleger sa at de leste HP for barna sine for 5 år siden begikk jeg den store dumhet å tro at når jeg fikk "stort nok" barn ville det være noe annet som var populært...... ;-)

Men dengang ei, og heldigvis for det, for bøkene har vært meget lesbare!!

Eneste var at jeg irriterte meg litt over 5'ern og denne sure tonen som ble skapt på skolen pga Prof. Uffert.... For ei megge!!!

Sa tross alt mye bedre med Slur og andre sleipinger med litt mer æksjen! ;-)

Annonse

skorpionfisken
Skrevet

Jeg åpnet ikke innlegget engang i sommer - var redd for å få avslørt viktige ting! ;-)

Det var jo veldig spennende og veldig trist, men jeg ble ikke overrasket over hvem som døde - følte det lå litt i kortene for å rydde vei for den ene som skal kjempe mot V i siste bok.

Men veldig overraskende hvem som drepte. Har derfor litt sansen for det som enkelte skriver lenger ned her om at tingene ikke nødvendigvis er som de ser ut til....

Har prøvd å huske enhver med etternavn på S, men de fleste har fornavn som ikke passer....

Jeg spør også meg selv om oversetteren VET hvem R.A.S skal være, for initialene kan jo være annerledes på norsk enn på engelsk.....

Jeg har også hele tida hatt trua på Slur, så jeg liker den teorien de kom med lengre ned her. Men så er det å få det bekreftet før Harry dreper ham. Kanskje humla kommer tilbake som et hjelpsomt spøkelse?

Skrevet

Det er alt for åpenbart at S skal være slem. Han er nok en kjernekar laaaaangt der inne.

R.A.S tipper jeg er broren til Sirius.

Skrevet

Går an å ha det verre. Jeg har bøkene på engelsk (til meg selv) på norsk (til ungene) har lånt dem som lydbøker på norsk (til laaaange bilturer med barn) og har dem som lydbok på engelsk, fortreffelig lest av Stephen Fry :o)))))

Skrevet

Går an å ha det verre. Jeg har bøkene på engelsk (til meg selv) på norsk (til ungene) har lånt dem som lydbøker på norsk (til laaaange bilturer med barn) og har dem som lydbok på engelsk, fortreffelig lest av Stephen Fry :o)))))

.

Skrevet

Det er alt for åpenbart at S skal være slem. Han er nok en kjernekar laaaaangt der inne.

R.A.S tipper jeg er broren til Sirius.

broren til Sirius.... den hsitorien hadde jeg glemt. Hva var det igjen?

Skrevet

Jeg har også hele tida hatt trua på Slur, så jeg liker den teorien de kom med lengre ned her. Men så er det å få det bekreftet før Harry dreper ham. Kanskje humla kommer tilbake som et hjelpsomt spøkelse?

Ja, HS var jo bedende mot SS, bedende fordi han ville ha hjelp eller fordi han ba om å bli drept??? Og i såfall hvorfor??

Uansett veldig påfallende at SS unngikk å sende alvorlige heksinger mot HP på slutten....

skorpionfisken
Skrevet

Det har vært snakk om oppfølger senere. Om når Harry blir voksen.

Hun må bare våge seg å la være!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...